FITNESS

FITNESS

Για πόσο καιρό μπορείς να τρως καρύδες; Το Διαιτολογικό Γραφείο Θαλή Παναγιώτου εξηγεί στο Nou-Pou.gr γιατί η δίαιτα του Survivor δε συστήνεται για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα.

Τι κουσούρι σου αφήνει η δίαιτα του Survivor;

ΑΥΤΟΣ Ο ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΚΑΤΑΒΑΛΛΕΙ ΤΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ, ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΙ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΜΠΛΟΚΑΡΕΙ ΤΟΝ ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟ

Εκεί λοιπόν που κάθεσαι στον καναπέ σου και βλέπεις τους κοιλιακούς της Ειρήνης Παπαδοπούλου, αρχίζεις να σκέφτεσαι πόσο επικίνδυνα πλησιάζει το καλοκαίρι και πόσο μακριά είσαι από το επιθυμητό αποτέλεσμα της διατροφής και άσκησής σου. Επόμενη σκέψη, «μήπως να το παίξω ότι είμαι στο Survivor, να το ζήσω λίγο περισσότερο μπας και χάσω κανένα κιλό;».

Το Διαιτολογικό Γραφείο του δικού μας, νότιου, Θαλή Παναγιώτου απαντάει κατηγορηματικά όχι και εξηγεί τους λόγους.

Πως συντηρείται ο οργανισμός των παικτών με λίγο ρύζι, λάδι κι αλεύρι;

Θ. Π. Η παροχή αυτών των ελάχιστων προμηθειών έχει μία βάσιμη λογική. Το ρύζι για παράδειγμα αποτελεί μία τροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε άμυλο κι επομένως υψηλό ενεργειακό φορτίο για τον οργανισμό. Οι υδατάνθρακες και οι αμυλούχες τροφές, όπως είναι το ρύζι και το αλεύρι, προσφέρουν τα απολύτως απαραίτητα στο σώμα των παικτών για να επιβιώσουν και κυρίως για να έχουν λίγη περίσσεια ενέργεια στα αγωνίσματα.

Τι επιπτώσεις έχει στην υγεία των παικτών αυτή η διατροφή;

Θ. Π. Καταρχάς πρόκειται για μία μη ισορροπημένη διατροφή και μάλιστα για παρατεταμένο χρονικό διάστημα. Αυτό μπορεί να προκαλέσει πολλά προβλήματα στον οργανισμό, όπως είναι η ατονία, η έλλειψη βιταμινών και ιχνοστοιχείων (σίγουρα σιδήρου αλλά όχι μόνο), η προσωρινή διακοπή της εμμήνου ρύσεως στις γυναίκες, η τριχόπτωση, οι πεπτικές διαταραχές,ο περιορισμός του καρδιακού παλμού, η καταστροφή της μυϊκής μάζας και η γενικότερη πτώση του ανοσοποιητικού συστήματος. Όπως καταλαβαίνετε, οι παίκτες του Survivor δε χάνουν λίπος αλλά μυς και νερό!

Πόσο σχέση έχει ο συχνός τραυματισμός των παικτών, κατά τα αγωνίσματα, με τη διατροφή τους;

Θ. Π. Άμεση σχέση!  Η διατροφή και τα θρεπτικά στοιχεία βοηθούν στην επούλωση των πληγών και στην αποκατάσταση των μυών. Όταν το σώμα των παικτών βρίσκεται σε άμυνα λόγω του υποσιτισμού και της κόπωσης, τραυματίζεται συχνά κι έτσι βλέπουμε αρκετούς παίκτες να μένουν εκτός των αγωνισμάτων ακριβώς γιατί το σώμα τους δε μπορεί να ακολουθήσει. Με απλά λόγια δεν αντέχει άλλο.

Πως θα μπορούσε να επανέλθει το σώμα μετά από μία τέτοια δίαιτα;

Θ. Π. Η διαδικασία θα είναι δύσκολη και θα πάρει καιρό. Μετά από κάποιες ημέρες που είμαστε νηστικοί- ή και ώρες- δε μπορούμε να αντιμετωπίζουν το φαγητό επιθετικά και λαίμαργα. Όπως δηλαδή κάνουν οι παίκτες που κερδίζουν κάποιο μεγάλο έπαθλο φαγητού. Φανταστείτε αυτό αναλογικά για 4 ολόκληρους μήνες! Οι παίκτες πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα μετά το τέλος του παιχνιδιού. Δε μπορούν να επιστρέψουν πεινασμένοι σπίτι και να αρχίσουν να τρώνε ελεύθερα όσο και ό,τι θέλουν. Η γλυκόζη τους έχει απορυθμιστεί, ο καρδιακός παλμός έχει περιοριστεί, οι λειτουργίες του σώματος επίσης και το μυϊκό σύστημα έχει ατονήσει. Αν αντιμετωπίσουν το φαγητό μ’ επιθετικό τρόπο, τότε θα πάρουν όχι μόνο τα κιλά που έχασαν αλλά και πολλά περισσότερα. Γι’ αυτό άλλωστε δεν προτιμούμε και σίγουρα δε συστήνουμε τις δίαιτες express πριν το καλοκαίρι.

Τι προτείνετε λοιπόν;

Θ. Π. Το σώμα των παικτών βρίσκεται σε καταβολή και κατά τη γνώμη μου χρειάζονται μετά το παιχνίδι, μία διατροφική σύσταση από έναν ειδικό. Σε αυτό το σημείο να πούμε ότι η διατροφή έχει άμεση σχέση και με την ψυχολογία. Όταν το σάκχαρο και τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα έχουν απορυθμιστεί, τότε η διάθεση πέφτει. Επομένως μετά το παιχνίδι, οι παίκτες- είτε αυτοί που έφυγαν νωρίς είτε εκείνοι που θα μείνουν μέχρι το τέλος- καλούνται να κάνουν ένα διατροφικό και ψυχολογικό reset (στοιχεία που συνδέονται μεταξύ τους).

Διαιτολογικό Γραφείο Θαλή Παναγιώτου

Δασκαρόλη 67, Γλυφάδα (Εμπορικό κέντρο centrum, γραφείο Α12, 1ος όροφος)

Τηλ. Επικοινωνίας: 210 9960989

www.thalispanagiotou.gr

Facebook Page 

YouTube 

blog comments powered by Disqus