FITNESS

FITNESS

Ποια είναι τα δύο πράγματα, για τα οποία αναρωτιέσαι κάθε Σεπτέμβριο; Γιατί πέρασε τόσο γρήγορα το καλοκαίρι και πώς θα χάσουμε τα κιλά των διακοπών. Μπορεί να μην έχουμε απάντηση στη ρητορική πρώτη ερώτηση, αλλά για τη δεύτερη, είμαστε απόλυτα ενημερωμένοι.

Η Γεωργία Ζιώγου μάς εξηγεί πώς να χάσουμε τα κιλά των διακοπών

«Κάθε άνθρωπος που έρχεται στο χώρο μου, θέλω να ανακαλύπτει το νέο του εαυτό. Αυτό δε σημαίνει φυσικά ότι αλλάζουμε, αλλά ότι αποδεχόμαστε και βελτιώνουμε αυτό που είμαστε», εξηγεί η Γεωργία Ζιώγου, διατροφολόγος- διαιτολόγος, υπεύθυνη του κέντρου διατροφικής αγωγής NewMe, στην Ι. Μεταξά 16, στη Γλυφάδα. Η παραπάνω πεποίθησή της, είναι και ο λόγος που επέλεξε για διακριτικό της τίτλο το NewMe.

Η Γεωργία είναι μια κοπέλα νέα, με άποψη και ενδιαφέρεται για την καλή υγεία του ανθρώπου. Πιστεύει ότι η σωστή διατροφή είναι τρόπος ζωής και πρόληψη ασθενειών.

Τη συνάντησα στο γραφείο της ένα απόγευμα, με σκοπό να μου πει πώς να χάσουμε τα περιττά κιλά των διακοπών. Γιατί, όπως και να το κάνουμε, όλοι ξεφεύγουμε λίγο (έως πολύ) στις διακοπές μας. Θέλεις η αποχή από τη ρουτίνα; Θέλεις η γενικότερη αίσθηση ελευθερίας που βιώνουμε; Όποιος και να είναι ο λόγος, το σίγουρο είναι ότι χάνουμε τους καθημερινούς μας ρυθμούς. Και στο σημείο αυτό μπαίνει η Γεωργία.

Φωτό: Δημήτρης Βέργης

«Για να μπορέσει ένας άνθρωπος να ζει καλά, πρέπει να φροντίζει το σώμα και την υγεία του. Θέλησα να βοηθώ τους ανθρώπους να το επιτυγχάνουν αυτό. Αγαπώ πολύ αυτό που κάνω και μακάρι ο κόσμος που έρχεται σε μένα, να το εισπράττει».

Τι μπορούμε να κάνουμε για να αποβάλλουμε τα κιλά του καλοκαιριού;

Όσο πιο γρήγορα μπούμε στους καθημερινούς μας ρυθμούς, τόσο πιο γρήγορα θα αποβάλλουμε και τα περιττά αυτά κιλά, επισημαίνει η Γεωργία. «Το σώμα μας έχει την τάση τα αυτορυθμίζεται. Κόβοντας, λοιπόν, τα τηγανιτά ή το παραπάνω ψωμί που μπορεί να τρώγαμε στις διακοπές και μειώνοντας τις μερίδες, το σώμα θα επανέλθει σε δύο εβδομάδες».

Εάν, όμως, τονίζει η διατροφολόγος, μπούμε στο φθινόπωρο με τους ρυθμούς του καλοκαιριού, τότε θα είναι πιο δύσκολο να «ξεφορτωθούμε» τα επιπλέον αυτά κιλά.

10 + 1 απλά τρικ:

  1. Να περπατάμε ένα μισάωρο την ημέρα. Περπατώντας και μιλώντας με παρέα, ανεβάζουμε ρυθμούς και καίμε λίπος.
  2. Αποφεύγουμε τις μεγάλες ποσότητες στο φαγητό.
  3. Μειώνουμε τους υδατάνθρακες, επιλέγουμε πιο στεγνά φαγητά, δηλαδή κρέας ή ψάρι και συνοδεύουμε με λαχανικά σε κάθε γεύμα.
  4. Περιορίζουμε τα γλυκά και τα παγωτά.
  5. Ρυθμίζουμε τις ώρες τροφής μας καθημερινά και διορθώνουμε τις «άτακτες ώρες» που μπορεί να τρώγαμε στις διακοπές. Το να έχουμε ένα σταθερό ωράριο, σημαίνει ότι το σώμα μας θα ξέρει πότε θα πεινάσει και το αίσθημα της πείνας δεν θα είναι διάσπαρτο μέσα στην ημέρα.
  6. Αυτό μας βοηθά και στο να οργανώσουμε και να προετοιμάσουμε το φαγητό μας. Διαφορετικά, θα αναγκαστούμε να επιλέξουμε κάτι από ένα περίπτερο ή κάποιο fast food.
  7. Η άσκηση είναι απαραίτητη σε ό,τι αφορά την υγεία μας γενικά, έτσι ώστε να λειτουργεί ομαλά το καρδειαγγειακό και νευρομυϊκό σύστημα για να νιώθουμε ευεξία.
  8. Καταναλώνουμε φυτικές ίνες, ώστε να ρυθμίσουμε το πεπτικό μας σύστημα, καθώς με τις αλλαγές περιβάλλοντος, μπορεί κανείς να παρατηρήσει ένα «φούσκωμα» ή πρήξιμο. Για παράδειγμα, ένα καλό πρωινό πλούσιο σε φυτικές ίνες είναι χυλός βρώμης με ψύλλιο, λναρόσπορο και γάλα, το οποίο βοηθά να αποβάλλουμε τοξίνες και να αντιμετωπίσουμε τη δυσκοιλιότητα και το αίσθημα κατακράτησης.
  9. Δύο φρούτα την ημέρα, είναι αρκετά για να επανακάμψουμε γρήγορα.
  10. Να αποφεύγουμε τα τηγανιτά. Η τηγανιτή πατάτα δεν μας χρειάζεται, την περιορίζουμε σε μια φορά το μήνα.
  11. Εάν είμαστε έξω και θέλουμε να φάμε και το γλυκό μας, προσπαθούμε να μην είναι όλη η μερίδα για εμάς. Να μοιραζόμαστε μερίδες, ώστε να πάρουμε την γεύση και την ικανοποίηση, χωρίς να «φορτώσουμε» τον οργανισμό μας.

Και με το αλκοόλ τι γίνεται; Τα κοκτέιλ έχουν αναδειχθεί σε «τέχνη» πλέον, και ειδικά στις διακοπές, τα προτιμούμε όλοι. Πόσο αθώα είναι όμως;

Καθόλου αθώα, το αντίθετο, με ενημερώνει σε ελεύθερη μετάφραση η Γεωργία. Για την ακρίβεια, μου μιλά με αριθμούς. «Ένα μέσο κοκτέιλ, μια μαργαρίτα λεμόνι, για παράδειγμα, που είναι και πιο ξινό, έχει 300 θερμίδες. Αν τώρα πάμε στις πιο έντονες γεύσεις και σε κοκτέιλ που έχουν και διάφορες κρέμες μέσα, τότε πάμε στις 700 θερμίδες. Θερμιδικά αντικαθιστά ένα γεύμα, θρεπτικά ποτέ».

Συνεπώς, εάν σου αρέσει το αλκοόλ και βγαίνεις συχνά για ποτό, είναι καλύτερο να επιλέγεις τα «καθαρά» ποτά, τζιν τόνικ, βότκα λεμόνι, κρασί. Ο γενικός κανόνας είναι ότι έως και δύο κοκτέιλ την εβδομάδα είναι αποδεκτά, αλλά έχε υπόψη ότι ένα κοκτέιλ αντικαθιστά ένα γλυκό.

Τι να προσέχουμε κατά τη διάρκεια των διακοπών

Επειδή στην Ελλάδα ζούμε, και το καλοκαίρι κρατά ακόμη, οι εξορμήσεις δε σταματούν. Όλο και κάποιο σαββατοκύριακο θα «ξεκλέψουμε». Συνεπώς, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τι να προσέχουμε και κατά τη διάρκεια των διακοπών μας.

«Όταν πάμε διακοπές θα ξεφύγουμε, ισχύει. Ένας γενικός κανόνας είναι να τρώμε ένα καλό πρωινό, που θα μας κρατήσει έως το μεσημέρι και φροντίζουμε να έχουμε στην παραλία δύο φρούτα. Έπειτα, ένα καλό γεύμα μέσα στην ημέρα είναι υπεραρκετό», λέει η Γεωργία. Αυτό, βέβαια, δεν είναι πάντα εύκολο να οργανωθεί, τονίζει, καθώς υπάρχει κόσμος που τηρεί αυτό το πλάνο πάνω κάτω, αλλά υπάρχει και κόσμος που είναι πιο επιρρεπής στους πειρασμούς.

«Σκοπός είναι να κατανοήσουμε τι μας χρειάζεται και τι όχι. Έρχεται με τον καιρό αυτό, είναι θέμα χρόνου και θέλησης να αλλάξει κανείς τη ζωή του προς το καλύτερο».

Ένα ενδεικτικό διατροφικό πλάνο μέσα στην ημέρα για μετά τις διακοπές

Πρωινό: Χυλός με ένα ποτήρι γάλα, τρεις κουταλιές της σούπας βρώμη, μια κουταλιά γλυκού ψήλιο, μια κουταλιά γλυκού λιναρόσπορο, λίγο μέλι και κανέλα

Δεκατιανό: Ένα μέτριο φρούτο με 5-6 αμύγδαλα

Μεσημεριανό : Ένα φλιτζάνι ζυμαρικά με 3 κουταλιές σούπας κιμά κ λίγο τυράκι, συνοδεύουμε πάντα με πράσινη σαλάτα με λίγο λάδι

Απογευματινό: Ένα γιαούρτι

Βραδινό: Δύο καλαμάκια κοτόπουλο με πράσινη σαλάτα ή αγγουροντομάτα

«Εάν κάποιος θέλει να φάει κάτι γλυκό, μπορεί να τρίψει στο γιαούρτι ένα σοκολατάκι υγείας, αντί για γιαούρτι, να επιλέξει ένα ζελέ φρούτων με στέβια, στο πρωινό να πασπαλίσουμε το χυλό με λίγο κακάο και για απογευματινό να φτιάξουμε ένα smoothies, με μπανάνα, μέλι και κανέλα ή κακάο. Εκτάκτως, μπορούμε να φάμε μια μπαλίτσα παγωτό».

Τι άλλο να προσέξουμε

Το λάδι θέλει μέτρο, εξηγεί η Γεωργία, πρέπει να ελέγχουμε την ποσότητα. «Δεν βουτάμε το ψωμάκι μέσα και γενικά προσέχουμε με το ψωμί. Μια μέση φέτα τοστ έχει 75 θερμίδες. Είμαι κατά του τοστ γενικά, εκτός αν δεν έχουμε άλλη επιλογή μια συγκεκριμένη στιγμή, και από το φάμε τυρόπιτα ή πεινιρλί, ναι, ας προτιμήσουμε τοστ με τυρί».

Επίσης, η διατροφολόγος εφιστά την προσοχή στα προϊόντα light. Τα 0% δε σημαίνει ότι είναι και πάντα ασφαλή. «Είναι αναγκαίο να διαβάζουμε τις ετικέτες και να γνωρίζουμε τα συστατικά»

Η Γεωργία Ζιώγου απευθύνεται σε όλο το ηλικιακό φάσμα, σε παιδάκια, ενήλικες και άτομα τρίτης ηλικίας. Ωστόσο, η εξειδίκευσή της αφορά σε γυναίκες και άνδρες που βρίσκονται στην αναπαραγωγική τους φάση. «Υπάρχουν τρόποι να ενισχυθεί η γονιμότητα μέσω της διατροφής. Υπάρχουν τροφές που βοηθούν κάποιους συγκεκριμένους δείκτες. Για παράδειγμα, το φυλλικό οξύ είναι πολύ γνωστό ότι βοηθά και υπάρχει σε σκουρόχρωμα λαχανικά».

Τέλος, η Γεωργία εξηγεί ότι το σημαντικότερο όλων είναι η σωστή παιδεία στο θέμα της διατροφής. Να τρώμε συνειδητά και όχι για να ανταμείψουμε ή να παρηγορήσουμε τον εαυτό μας και να γνωρίζουμε πόσο φαγητό και πόση ενέργεια μάς χρειάζεται. Αλλά αυτό είναι κάτι, που όπως λέει και η Γεωργία, χτίζεται.

Καλό φθινόπωρο, λοιπόν, με διατροφική προσοχή!

Πληροφορίες

Γεωργία Ζιώγου, Κέντρο Διατροφικής Αγωγής NewMe, I. Μεταξά 16, +30 215 5015948 , +30 698 4510753

 

blog comments powered by Disqus