FITNESS

FITNESS

Το Nou-Pou.gr έκανε το παραπάνω μείζον ερώτημα στον κλινικό διαιτολόγο-διατροφολόγο Νίκο Καφετζόπουλο, ιδιοκτήτη του Κέντρου Διαιτολογικής υποστήριξης & Μεταβολισμού Nutribase Γλυφάδας, γιατί το καλοκαίρι είναι προ των πυλών κι ένας Νότιος δεν παίζει μ' αυτά. 

Ο Νίκος Καφετζόπουλος μας απαντά: Ποιο είναι το μεγαλύτερο λάθος που κάνουμε με τη διατροφή μας;

Τις τελευταίες μέρες, η Άνοιξη μας έχει κάνει τη χάρη να εμφανιστεί και φήμες λένε πως φίδια έχουν ζώσει κάθε Νότιο που σέβεται τον εαυτό του για την επικείμενη άφιξη της καλοκαιρινής σεζόν. Η αντίστροφη μέτρηση έχει αρχίσει. Οι διάδρομοι στα γυμναστήρια κάθε νότιας γωνιάς έχουν πάρει φωτιά, ενώ καμπάνες έχουν αρχίσει να ηχούν πως για ένα καλό αποτέλεσμα χρειάζεται ο συνδυασμός σωστής διατροφής και άσκησης. Το Nou-Pou.gr βρίσκεται στο πλευρό κάθε Νότιου με θέληση για ένα καλύτερο αύριο (εμ παρντόν, για ένα καλύτερο σώμα γεμάτο υγεία), οπότε και ζήτησε τα φώτα του Νίκου Καφετζόπουλου, κλινικού διαιτολόγου-διατροφολόγου, ο οποίος επίσης, έχει διακριθεί ως αθλητής Υδατοσφαίρισης του Ναυτικού Ομίλου Βουλιαγμένης σε κορυφαίες Ελληνικές και Ευρωπαϊκές διοργανώσεις, με σημαντικότερο επίτευγμα την κατάκτηση του Κυπέλλου Ευρώπης το 1997. Ιατρικό και αθλητικό πνεύμα εν τη ενώσει. Για πάμε. 

Το ερώτημα που θέσαμε πολύ βασικό και πρωταρχικό. Ποια είναι τα σημαντικότερα λάθη που κάνουμε στη διατροφή μας. Γιατί, δυστυχώς, τα κάνουμε όλοι μας και πολλές φορές χωρίς καν να τα συνειδητοποιούμε. 

Σύμφωνα λοιπόν με τον Νίκο Καφετζόπουλο, τα μεγαλύτερα λάθη που συναντάμε στη διατροφή είναι τρία: Το άτακτο ωράριο γευμάτων, το τσιμπολόγημα και η συχνή κατανάλωση γλυκών.

-Όσον αφορά στο άτακτο ωράριο γευμάτων: Αν και ο αυθορμητισμός είναι καλός στη ζωή μας, στη διατροφή δεν μας βοηθάει καθόλου. Ο καθένας από εμάς πρέπει να γνωρίζει πως θα κινηθεί η επόμενη μέρα. Πως θα καταφέρει να ενσωματώσει πρωινό γεύμα, τι υγιεινές επιλογές θα έχει ως σνακ, που θα βρεθεί το μεσημέρι και τι διαθεσιμότητα θα υπάρχει κ.ο.κ. Αν δεν προγραμματίσει, θα φάει ό, τι βρεθεί μπροστά του όπως τα τυροπιτάκια του συναδέλφου!

Δεν είναι τόσο θέμα πειθαρχίας και αυτοελέγχου, αλλά προετοιμασίας!

-Όσον αφορά στο τσιμπολόγημα: Υπάρχουν 2 ειδών τύποι, του αλμυρού και του γλυκού. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι οποιοδήποτε τρόφιμο με βάση το αλεύρι, είτε αλμυρό (κράκερ, κριτσίνια κ.α), είτε γλυκό (κεικ, μπισκότα, βουτήματα) ανά 100 γρ. προσδίδουν 500 περίπου θερμίδες! Την επόμενη φορά που θα θελήσεις να φας κρακεράκια για σνακ ή να πιεις το καφέ σου με μπισκοτάκια θα πρέπει να το ξανασκεφτείς γιατί 100 γρ. από τα παραπάνω είναι σαν τα τρως ένα μεγάλο κομμάτι παστίτσιο!

-Όσον αφορά στο γλυκό: Ο αποκλεισμός και η στέρηση αγαπημένων τροφίμων είναι ο πιο βασικός παράγοντας αποτυχίας της οποιαδήποτε προσπάθειας απώλειας βάρους. Το ίδιο ισχύει και για τα γλυκά. Αν τα στερηθούμε, κάποια στιγμή θα ξεσπάσουμε και θα πέσουμε μετά μανίας σε ό,τι νιώθουμε πως έχουμε στερηθεί. Η διατροφή δεν είναι ούτε άσπρο, ούτε μαύρο.. Είναι γκρι! Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να τρώμε όποιο τρόφιμο μας αρέσει, άλλα με ένα μέτρο προσαρμοσμένο στις ανάγκες μας. Τα 50 γρ. σοκολάτας καθημερινά είναι πολύ για τους περισσότερους από εμάς. Αρκεί να σκεφτείς ότι μια τέτοια συνήθεια θα έχει σαν αποτέλεσμα 18 κιλά σοκολάτας σε έναν χρόνο!

Εγώ πάλι στοιχηματίζω πως δεν υπάρχει ούτε ένας από μας που δεν έχει κάνει τα παραπάνω λάθη στην καθημερινότητά του (και μάλιστα όλα μαζί) αλλά ποτέ δεν είναι αργά να αλλάξουμε τη διατροφή μας και τελικά τη ζωή μας ολόκληρη. Δυό μήνες ως το καλοκαιράκι. Πάμε δυνατά. 

*Τον Νίκο Καφετζόπουλο μπορείς να τον βρεις στη Nutribase.gr, Γρηγορίου Λαμπράκη 19 & Μεταξά, Γλύφαδα, 213 0024854/ info@nutribase.gr. 

Εργάζεται επίσης στο Διαιτολογικό Τμήμα του Ασκληπιείου Βούλας με αρμοδιότητα τη διαιτολογική κάλυψη εσωτερικών ασθενών στις κλινικές: Νεφρολογική, Χειρουργική, Καρδιολογική, Παιδιατρική, Μονάδα Εντατικής Θεραπείας, καθώς και ασθενών από το διαβητολογικό, ενδοκρινολογικό και αντι-υπερτασικό ιατρείο.

blog comments powered by Disqus