INTERVIEWS

Interviews

Η Blueground είναι μια start up που μισθώνει και προσφέρει ακίνητα υψηλής αξίας και αισθητικής σε Ελλάδα και εξωτερικό με καταγωγή από τον Νότο. O CEO και συνιδρυτής της, Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου, μας μιλάει για τη συνταγή της επιτυχίας.

Blueground: H start up από τη Γλυφάδα που κατακτά τις διεθνείς αγορές

από τον Βάιο Κρόκο

Τα τελευταία χρόνια και εν μέσω της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας στη χώρα, λίγα είναι τα παραδείγματα που θα τα χαρακτήριζε κανείς ως success stories. Μια από αυτές τις ιστορίες είναι η Blueground. Μια νεοφυής εταιρεία που προσφέρει πλήρως εξοπλισμένα διαμερίσματα υψηλής αισθητικής σε στελέχη εταιριών, πρεσβειών και άλλων οργανισμών,  που επισκέπτονται την Ελλάδα για μεσαίο ή μεγάλο χρονικό διάστημα διαμονής.

Ποιος δε θα ήθελε άλλωστε να διαμείνει σε ένα καλαίσθητο διαμέρισμα, ένα σύγχρονο ρετιρέ με θέα θάλασσα στο Π. Φάληρο και τον Άλιμο ή σε ένα οίκημα με κήπο στην Γλυφάδα και τις ήσυχες γειτονιές υψηλής οικιστικής αξίας στην Βούλα; Πάλι ο νους μου στα Νότια Προάστια.

Η Blueground διαθέτει 70 περίπου ακίνητα σε κεντρικές περιοχές των Νοτίων Προαστίων, από το σύνολο των 500. Διόλου άσχημα ως προς την ποσόστωση, αν  αναλογιστεί κανείς ότι η εταιρεία διαχειρίζεται ακίνητα στο κέντρο της Αθήνας, τα Β. Προάστια, τα νησιά (Μύκονος κλπ), ενώ αισθητή είναι η παρουσία της και στο εξωτερικό: Στην Κωνσταντινούπολη και το Ντουμπάι.

Το Νoupou.gr μίλησε με τον διευθύνοντα σύμβουλο και συνιδρυτή της εταιρίας, τον νότιο, Αλέξανδρο Χατζηελευθερίου για τα πρώτα βήματα, τις προκλήσεις και τους επόμενους στόχους:

Το «γκαράζ» της Γλυφάδας

"Είμαι πολύ τυχερός γιατί μεγάλωσα στα Νότια Προάστια και συγκεκριμένα στην Γλυφάδα ενώ ο Αλέξης Μαραγκός, συνιδρυτής της blueground, μεγάλωσε στην Βούλα. Έχω περάσει υπέροχα παιδικά και νεανικά χρόνια εκεί, ενώ οι γονείς μου μένουν ακόμα στην Γλυφάδα. Στην Γλυφάδα ήταν και το πρώτο μας γραφείο, αν μπορώ να το πω έτσι καθώς, ταυτόχρονα, ήταν και το σπίτι του Αλέξη. Εκεί ήταν, λοιπόν, το δικό μας «γκαράζ».  Μείναμε σε εκείνο το διαμέρισμα περίπου ένα χρόνο, καθώς η ανάγκη για μεγαλύτερο χώρο ήταν πια επιτακτική, αφού στην ομάδα μας είχαν προστεθεί και άλλα άτομα», σημειώνει ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου για την αγαπημένη Γλυφάδα και το πρώτο «στρατηγείο» της μικρής τότε ομάδας.

Πως ξεκίνησαν όλα - Το όραμα και τα  πρώτα βήματα

Είναι γεγονός πως αν και καινοτόμες ιδέες υπάρχουν αρκετές, οι προκλήσεις είναι πολλές και η επιτυχία μιας start up είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων: Η διαφοροποίηση, η σωστή έρευνα αγοράς, το business plan, η κατάλληλη καθοδήγηση, η χρηματοδότηση (και στο σωστό timing) και φυσικά τύχη.

Όπως μας εξηγεί ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου: "Η ιδέα της blueground γεννήθηκε κατά τη διάρκεια της πρότερης επαγγελματικής μου εμπειρίας ως Σύμβουλος Επιχειρήσεων στο εξωτερικό, όταν διέμενα για μεσαία και μεγάλα χρονικά διαστήματα (1-12 μήνες κάθε φορά) σε περισσότερες από 10 πόλεις σε Ευρώπη, Αφρική και Ασία. Τότε ήταν που συνειδητοποίησα ότι η μόνη διαθέσιμη επιλογή για να διαμείνει ένας εταιρικός ταξιδιώτης σαν εμένα ήταν το ξενοδοχείο, που ενώ είναι εύκολα προσβάσιμο, είναι ακριβό και ο χώρος του δωματίου είναι περιορισμένος.  Προσπάθησα αρκετές φορές να κλείσω κάποιο διαμέρισμα, αλλά ήταν ιδιαίτερα δύσκολο κυρίως για δύο λόγους: δεν έβρισκα εύκολα πλήρως επιπλωμένα διαμερίσματα σε καλή κατάσταση, και όταν τα έβρισκα, οι περισσότεροι ιδιοκτήτες τους δεν ήταν διατεθειμένοι να τα μισθώσουν για διάρκεια μικρότερη του ενός έτους."

"Αυτό ακριβώς το κενό ήταν που θέλαμε να καλύψουμε όταν ξεκινήσαμε την Βlueground μαζί με τον Αλέξη (Μαραγκό), με τον οποίον είμαστε και καλοί φίλοι. Μετά από λίγους μήνες στην ομάδα μας ήρθε ο Ανδρέας (Νεζερίτης) και λίγο αργότερα η Πένυ (Παπακωνσταντίνου)."

Οι δυσκολίες και η πρώτη «νίκη»

"Στην αρχή ήμασταν ενθουσιασμένοι με το γεγονός ότι ξεκινήσαμε κάτι δικό μας, αλλά τα διαθέσιμα χρήματα ήταν περιορισμένα, ενώ όλα έπαιρναν περισσότερο χρόνο από ό,τι σχεδιάζαμε, πιέζοντας έτσι την οικονομική μας κατάσταση. Μία από τις πρώτες μας “νίκες” ήρθε με το πρώτο μεγάλο μας project. Θυμάμαι, έπρεπε να βρούμε άμεσα έξι διαμερίσματα για λογαριασμό μιας μεγάλης εταιρίας που έψαχνε επιπλωμένες και εξοπλισμένες κατοικίες υψηλών προδιαγραφών για στελέχη της που είχαν έρθει από το εξωτερικό."

"Έτσι, ενώ το όραμα μας στην αρχή ήταν να στήσουμε τη δική μας εταιρία με τους δικούς μας όρους που θα λύνει ένα πραγματικό πρόβλημα, ήταν η επιβεβαίωση από τους πελάτες που μας έδωσε σταδιακά τη δύναμη να συνεχίσουμε. Στην πορεία, βλέποντας την πρόοδο που σημειώναμε, πιστέψαμε ότι η blueground μπορεί να αποτελέσει μία από τις πιο καινοτόμες εταιρίες στο χώρο, να επεκταθεί σε πολλές χώρες και να γίνει η πρώτη επιλογή για εταιρικούς ταξιδιώτες που θέλουν μια λύση διαφορετική από αυτή του ξενοδοχείου".

Ικανοποιημένοι οι ενοικιαστές και οι πελάτες

"Η εικόνα που έχουμε αποκομίσει από τους πελάτες είναι πράγματι πολύ καλή! Αξίζει να σημειώσουμε πως από το 2013 έχουμε υποδεχθεί χιλιάδες στελέχη εταιριών ενώ έχουμε συνεργαστεί με πάνω από 80 μεγάλες εταιρίες. Η επιτυχία αυτή οφείλεται στις θετικές εντυπώσεις που αποκομίζουν οι ένοικοι της blueground, σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού τους μαζί μας -  από την κράτηση μέχρι τη διαμονή και το check-out", τονίζει ο Αλ. Χατζηελευθερίου, συμπληρώνοντας πως η Blueground προσφέρει:

"Υψηλής Ποιότητας επιπλωμένα διαμερίσματα σε κεντρικές περιοχές, καθαριότητα, συντήρηση και 24/7 support πελατών. Επίσης εύκολη επικοινωνία για διαχείριση ζητημάτων μέσω του mobile app, ανταγωνιστικές τιμές ως και 50% χαμηλότερες από αυτές των ξενοδοχείων και οι διαδικασίες για κράτηση κλπ είναι πολύ εύκολες μέσω του website".

No stress για τους ιδιοκτήτες ακινήτων

Γιατί όμως άραγε κάποιος να μισθώσει το ακίνητο του στην Blueground; "Γιατί είμαστε οι ιδανικοί ενοικιαστές για κάθε ιδιοκτήτη ακινήτου. Και αυτός είναι ο λόγος που μέχρι σήμερα, πάνω από 500 ιδιοκτήτες έχουν εμπιστευθεί τα ακίνητά τους στην blueground, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη."

"Αρχικά οι ιδιοκτήτες θα έχουν σταθερό εισόδημα για πολλά έτη, καθώς μισθώνουμε τα ακίνητα για περισσότερα από τρία έτη και πληρώνουμε τα ενοίκια στην ώρα τους. Παράλληλα, το γεγονός ότι εκπονούμε μελέτη εσωτερικής διακόσμησης και στη συνέχεια το επιπλώνουμε και το εξοπλίζουμε με υψηλά standard δίνει περαιτέρω αξία στο ακίνητο. Εξοικονόμηση χρόνου και ξεγνοιασιά από περιττά άγχη. Αναλαμβάνουμε την πλήρη διαχείριση του ακινήτου χωρίς κανένα επιπλέον κόστος. Σημαντικό στοιχείο, τέλος, ότι οι ιδιοκτήτες έχουν την ευελιξία να διακόψουν τα συμβόλαιο μαζί μας, σε περίπτωση που επιθυμούν να πουλήσουν το ακίνητό τους ή να μείνουν οι ίδιοι."

Blueground & Νότια Προάστια

Τι ακίνητα υπάρχουν στα Νότια Πρόαστια, ποια τα χαρακτηριστικά και ποιοι τα προτιμούν; "Όπως προανέφερα, τα ακίνητα που μισθώνουμε και στη συνέχεια διαθέτουμε σε εταιρικούς ταξιδιώτες, είναι υψηλής ποιότητας. Για το λόγο αυτό, επιλέγουμε ακίνητα τα οποία είναι είτε νεόδμητα είτε προσφάτως ανακαινισμένα με λειτουργική και καλή διαρρύθμιση για να καλυφθούν στο μέγιστο βαθμό οι ανάγκες των εταιρικών επισκεπτών. Για το λόγο αυτό τα διαμερίσματα μας βρίσκονται σε κεντρικά σημεία και κοντά σε επιχειρηματικά κέντρα όπως στη Γλυφάδα, το Π. Φάληρο και τη Βούλα. Οι πελάτες που επιλέγουν τα συγκεκριμένα ακίνητα συνήθως εργάζονται σε επιχειρήσεις που βρίσκονται στην περιοχή ή κοντά σε αυτήν και επιθυμούν ταυτόχρονα να βρίσκονται κοντά στη θάλασσα. Έτσι έχουν την ευκαιρία να ζήσουν μια μοναδική εμπειρία φιλοξενίας συνδυάζοντας δουλειά και διασκέδαση δίπλα στη θάλασσα. Στην περιοχή των Νοτίων Προαστίων τα διαμερίσματα που μισθώνουμε, για την ώρα, βρίσκονται στις εξής περιοχές: Άλιμος, Βάρκιζα, Κάτω Βούλα, Βουλιαγμένη, Κάτω Γλυφάδα, Ελληνικό, Καβούρι, Παλαιό Φάληρο."

Δείτε εδώ ακίνητα στα νότια προάστια.

Το ταξίδι της Blueground που ξεκίνησε από κάποιους φίλους στη Γλυφάδα συνεχίζεται με επιτυχία

Σήμερα διαθέτει 60 υπαλλήλους οι 40 εκ των οποίων στην Ελλάδα και παρουσία σε 3 χώρες με 500 υπό διαχείριση ακίνητα, έχοντας αντλήσει κεφάλαια 6,9 εκ. ευρώ από «γύρους χρηματοδότησης» στα πρώτα 4 χρόνια «ζωής».

Είναι μέλος του διεθνές δικτύου της Endeavor το οποίο έχει συνεισφέρει σημαντικά για την διεθνή επέκταση, ενώ το 2016 απέσπασε το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας καθώς και το βραβείο H2020 Seal of Excellence της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

«Θέλουμε να ενισχύσουμε την παρουσία μας στις χώρες όπου δραστηριοποιούμαστε, δηλαδή στην Ελλάδα, την Τουρκία και το Ντουμπάι, αναπτύσσοντας το χαρτοφυλάκιο των διαμερισμάτων μας και να επεκταθούμε σε καινούργιες αγορές. Στόχος μας είναι τα επόμενα πέντε χρόνια να είμαστε σε 40 πόλεις σε όλον τον κόσμο» καταλήγει ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου.

https://www.theblueground.com/
Blueground Facebook Page

blog comments powered by Disqus