INTERVIEWS

Interviews

Tα 12 καταστήματα της αλυσίδας My Massage-Inner Massage Treatment σε όλη την Αθήνα, σε μόλις δυο χρόνια, αποτελούν την καλύτερη απόδειξη ότι οι εμπνεύστριές του My Massage, Δώρα Πατσιώτη και Πωλίνα Σταμπουρλού, μόνο τρελές δεν είναι. Αυτό δηλαδή που αρχικά τις αποκάλεσαν. 

Οι δυο φίλες πίσω από την αλυσίδα My Massage-Inner Massage Treatment που κάνει θραύση

Η Δώρα (Πατσιώτη) και η Πωλίνα (Σταμπούρλου) είχαν μια ιδέα που προέκυψε από μια προσωπική τους ανάγκη. Η μία (η Δώρα, δεξιά στην φωτό) εργαζόταν νυχθημερόν ως διευθύντρια στο εμπορικό κομμάτι εταιρίας. Η άλλη υπήρξε γνωστή αθλήτρια για δυο δεκαετίες (η Πωλίνα, αριστερά στην φωτό) και, όταν δεν ήταν στα παρκέ του μπάσκετ, εργαζόταν ως personal trainer. Και οι δύο κατέφευγαν σε masseurs, για να χαλαρώσουν τους καταπονημένους μύες τους, για να βοηθήσουν το σώμα τους, ώστε να τις βοηθήσει στην απαιτητική καθημερινότητα τους. 

Φωτό: Ολυμπία Ορνεράκη

Το οικονομικό κομμάτι της ιστορίας δεν τους επέτρεπε όμως να φροντίσουν τον εαυτό τους όσο θα ήθελαν. Όσο το χρειάζονταν. Αλλά δεν μπορούσαν να κάνουν κάτι για αυτό,... ώσπου μπόρεσαν. Αυτό το κομμάτι  το ανέλαβε η μοίρα. Γιατί αυτά τα κορίτσια κάπως έπρεπε να βρεθούν, προκειμένου να μπορείς εσύ να απολαμβάνεις τη σήμερον ημέρα τις υπηρεσίες των “My Massage-Inner Massage Treatment”. 

Η πρώτη γνωριμία 

Πριν επτά χρόνια, που λες, η Πωλίνα γνώρισε τον Γιώργο. Ο σύντροφος της Πωλίνας, Γιώργος, είναι ξάδελφος της Δώρας και κάπως έτσι ξεκινά η ιστορία μας. “Ήμασταν και οι δύο σε φάση που σκεφτόμασταν έντονα πως θέλαμε να αλλάξουμε ρότα στην επαγγελματική μας ζωή” λέει η Δώρα, “η μια συζήτηση έφερε την άλλη, ώσπου μια μέρα αντιληφθήκαμε πως υπάρχει ένα κενό στην Ελλάδα στο κομμάτι του massage. Είχαμε διαπιστώσει ότι είτε βρίσκαμε ένα καλό κέντρο, αλλά οι τιμές δεν μας επέτρεπαν να παρέχουμε στον εαυτό μας αυτήν την πολυτέλεια όσο συχνά θέλαμε, είτε πηγαίναμε κάπου που η τιμή ήταν προσιτή, αλλά δεν μας κάλυπτε το αισθητικό και το ποιοτικό κομμάτι”.  

Κατέληξαν στο ότι θα μπορούσαν να φτιάξουν εκείνες ένα χώρο “που θα ήταν όμορφος, με καλή ποιότητα λαδιών και αιθέριων ελαίων -χωρίς παραφινέλαιο, αφού πρόκειται για προϊόντα που ακουμπούν στο σώμα μας-, με γενικά καλές πρώτες ύλες” διευκρινίζει η Πωλίνα, “θέλαμε να φτιάξουμε ένα χώρο με σεβασμό προς τον πελάτη και από την αισθητική και από την πρακτική άποψη, ώστε το massage να μπει στη ζωή και την κουλτούρα του Έλληνα”. 

Αυτό θα μπορούσε να είναι κάτι που απασχολούσε μόνο εκείνες. Άντε και τους φίλους τους. Όπως θα δεις και στη συνέχεια, τα συγκεκριμένα κορίτσια δεν αφήνουν τίποτα στην τύχη. Μίλησαν με πολύ κόσμο “και είδαμε πως υπάρχει ενδιαφέρον” διαβεβαίωσαν και οι δύο, με τη Δώρα να προσθέτει “σπάνια θα ακούσεις κάποιον να λέει πως δεν του αρέσει το massage, το οποίο -ομολογουμένως- ήταν και παραμένει πολυτέλεια. Εμείς ωστόσο, θελήσαμε να την κάνουμε προσιτή σε όλους. Όχι μόνο να έχουμε οικονομικές τιμές, αλλά να προσφέρουμε πραγματικά καλή ποιότητα, σε καλές τιμές, ώστε να μπει το massage στη ζωή του Έλληνα”

Τις είπε κανείς τρελές; “Μας στήριξαν όλοι” λέει η Δώρα, με την Πωλίνα να αναφέρει μια ακόμη παράμετρο της βεβαιότητας που είχαν ότι θα τα καταφέρουν. “Κάναμε έρευνα για όσα συμβαίνουν παγκοσμίως, στο συγκεκριμένο χώρο. Είδαμε πως σε επίπεδο επιχειρηματικότητας, είναι κλάδος με τεράστια ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια σε όλον τον κόσμο. Και στην Αμερική και στην Αυστραλία, αλλά και στην Ευρώπη, υπάρχουν μεγάλες “αλυσίδες” που επεκτείνονται και αναπτύσσονται πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια”. Τις είπαν και τρελές -αλλά για λόγο που πρέπει να διαβάσεις.

Το πρώτο μαγαζί είναι πάντα το πιο δύσκολο 

Την ιδέα την είχαν βρει. Τα χρήματα; “Το πρώτο πράγμα που έπρεπε να κάνουμε ήταν να φτιάξουμε ένα οικονομικό πλάνο, που θα στηρίζει το όραμα μας. Που θα το έκανε βιώσιμο” λέει η Δώρα, “το δεύτερο βήμα ήταν να καταλήξουμε στο διάκοσμο και την ατμόσφαιρα του καταστήματος -από τον πολιτικό μηχανικό έως τον τελευταίο μάστορα, είναι πια φίλοι μας, οι ίδιοι με τους οποίους ξεκινήσαμε και φυσικά είμαστε πάντα από πάνω- και το τρίτο να βρούμε τους κατάλληλους ανθρώπους, οι οποίοι θα μας καθοδηγούσαν για το πώς θα επιλέγαμε τους συνεργάτες μας”. 

Για έξι μήνες πριν ανοίξει το πρώτο κατάστημα, στη Νέα Σμύρνη (Ελευθερίου Βενιζέλου 109), έκαναν έρευνες επί όλων αυτών των στοιχείων. Γιατί όμως, ξεκίνησαν από αυτήν την γειτονιά; Η Πωλίνα έπαιζε μπάσκετ για χρόνια στον Πανιώνιο και ήξερε την περιοχή, όπου ζει κόσμος “που είναι μέσα στα πράγματα, που έχει καλή αγορά και δοκιμάζει. Εξελίχθηκε σε περιοχή που αγαπήσαμε και εξακολουθούμε να αγαπάμε”, ομολογεί με χαμόγελο η Δώρα. 

“Αρχικά, είχαμε πολύ χαμηλό budget και... “φέσι””που δεν δίστασαν να βάλουν “γιατί πιστεύαμε πολύ στην ιδέα μας. Ευτυχήσαμε να βρούμε και συνεργάτες που πίστεψαν σε εμάς”. Όταν πια όλα ήταν έτοιμα “μας είπαν τρελές που καταφέραμε να κάνουμε αυτό που είχαμε στο μυαλό μας, με τα χρήματα που είχαμε στις τσέπες μας. Μας ρωτούσαν με έκπληξη πώς τα καταφέραμε (γελάνε)”, αποκαλύπτει η Πωλίνα.

Ενόσω ετοιμαζόταν το μαγαζί και τους πρώτους μήνες λειτουργίας (τα εγκαίνια έγιναν 16/11 του 2015), δούλευαν “όλη μέρα. Όταν δεν ήμασταν στο μαγαζί, σκεφτόμασταν πράγματα για το μαγαζί. Ψάχναμε συνέχεια πώς θα γίνουμε καλύτεροι, πώς θα αποκτήσουμε καλύτερα προϊόντα”. Ακόμα αυτό κάνουν. “Θυμάμαι να προσπαθώ να κοιμηθώ και... να σκέφτομαι λάδια, πετσέτες και χαρτοσέντονα” σχολιάζει η Πωλίνα. 

Από την αρχή είχαν κοντά τους και τη Χριστίνα (ακόμα είναι κοντά τους και είναι η υπεύθυνη προσωπικού και ποιοτικού ελέγχου). Τα massage τα έκαναν πέντε άτομα που είχαν επιλεγεί από άνθρωπο της εμπιστοσύνης τους “ένα φίλο μας που είναι φυσικοθεραπευτής/masseur που έκανε τον έλεγχο και την εκπαίδευση των παιδιών”. 

Σύντομα οι masseurs αυξάνονταν (“σε τρεις μήνες, έγιναν οκτώ”), μαζί και ο κόσμος που μιλούσε για εκείνες και τις εμπιστευόταν. “Δεν σκεφτήκαμε ποτέ πως “δεν θα πάει” το κατάστημα και κάναμε ό,τι χρειαζόταν να κάνουμε ώστε να πάει” τονίζει η Δώρα, “είχε από την αρχή ανοδική πορεία. Πέραν της προσωπικής εργασίας, το επικοινωνήσαμε μέσω των social media , φυλλαδίων και κάποιων ενεργειών που κάναμε τοπικά -δημοσιεύσεις σε τοπικές εφημερίδες, χορηγία στην ομάδα του Πανιωνίου κλπ”. 

Ένα μαγαζί δεν είναι αρκετό 

Από την αρχή, από τη στιγμή που αποφάσισαν να κάνουν ό,τι είχαν στο μυαλό τους “είχαμε αποφασίσει πως δεν θα περιοριστούμε στο ένα κατάστημα. Η επιδίωξη μας ήταν να κάνουμε ένα πιλοτικό μαγαζί, να μάθουμε πολύ καλά τη δουλειά και να συνεχίσουμε με άλλα καταστήματα. Η επιτυχία είχε ως συνέπεια να εμφανιστούν σύντομα επενδυτές που ήθελαν να αποκτήσουν δικά τους μαγαζιά. Έτσι, στους τέσσερις μήνες ανοίξαμε το κατάστημα στην Αργυρούπολη” και ξεκίνησε η διαδικασία του franchise.

“Μπήκαμε σε άλλα μονοπάτια, χρειαστήκαμε περισσότερους ανθρώπους”... και από εκεί έφτασαν τη σήμερον ημέρα στα 11 (Nέα Σμύρνη, Αργυρούπολη, Καλλιθέα, Νέα Ερυθραία, Περιστέρι, Ζωγράφου, Γλυφάδα, Κορυδαλλός, Πετρούπολη, Βριλήσσια, Αιγάλεω). 
Το 12ο θα ανοίξει στη Νέα Ιωνία και βάσει πλάνου στον επόμενο χρόνο θα 'χει καλυφθεί το λεκανοπέδιο Αττικής. Μετά τι θα κάνουν; 

“Μην ανησυχείς! Πάντα έχουμε πράγματα να κάνουμε” διαβεβαιώνει -με έντονο βλέμμα- η Δώρα. Πώς διασφαλίζουν το εύρυθμο των καταστημάτων; Ότι όλα λειτουργούν βάσει των όσων εκείνες είχαν σχεδιάσει -και εκτελούν κατά γράμμα, σε επίπεδο υγιεινής, εξυπηρέτησης κλπ;

Το προσωπικό το δίνουμε εμείς. Στους χώρους γίνονται τακτικοί έλεγχοι, με check list, τρεις φορές το μήνα από ειδικούς συνεργάτες, ενώ ανά τακτά χρονικά διαστήματα περνάμε και εμείς οι ίδιες. Όσο για τα προϊόντα...”. Μια στάση εδώ. Παρατήρησα πως μέσα στο χώρο της υποδοχής υπάρχουν προϊόντα με το σήμα της εταιρίας -και δική της ταμπέλα. Η Πωλίνα τονίζει πως “από πέρυσι, ό,τι υπάρχει στα μαγαζιά είναι δικό μας. Handmade, χωρίς παραφίνες, χωρίς συντηρητικά -στους 4 μήνες λήγουν. Είναι φρέσκα και αυτή είναι η διαφορά μας”.

Ναι, καλά κατάλαβες. Προκειμένου να διασφαλίσουν την ποιότητα “συνεργαστήκαμε με μια χημικό, βρήκαμε εργαστήριο και κάνουμε τις συνταγές που θέλουμε. Φτιάχνουμε τις κρέμες που θα θέλαμε να βάζουμε εμείς πάνω στο δέρμα μας. Διαλέγουμε άρωμα, υφή, σύσταση, βιταμίνες” από 100 επιλογές που υπάρχουν. Αν είναι control freak; Άντε καλέ! 

“Αν ακούμε τους πελάτες; Μόνο αυτό κάνουμε”

Πολλά άλλαξαν από την πρώτη ημέρα έως τώρα, αρκετά κατόπιν πελατών που εξέφρασαν συγκεκριμένες επιθυμίες. “Αν ακούμε τους πελάτες; Μόνο ακούμε!” λέει η Πωλίνα που μοιράζεται και ένα παράδειγμα... αλλαγής: “Στην αρχή δεν είχαμε χαλάκι, δίπλα στα κρεβάτια και φοβόμασταν μην γλιστρήσει κάποιος. Βάλαμε για να διαπιστώσουμε ότι έπρεπε να τα πλένουμε έπειτα από κάθε πελάτη. Έτσι, τα καλύψαμε με χαρτοσέντονα”, ενημερώνει η Πωλίνα, πριν καταλήξει στο “όλοι πατούν στα καθαρά”. Το βέβαιο είναι πως ό,τι περιλαμβάνει το “θέλω να γίνω καλύτερος/καλύτερη” το κάνουν. 

Τι θα είχαν να προτείνουν σε κάποιον που έχει μια ιδέα, αλλά φοβάται να την πραγματοποιήσει σε καιρό κρίσης; “Υπάρχει πολύς κόσμος που μέσα στην κρίση τόλμησε και είχε καλά αποτελέσματα” λέει η Δώρα, “αυτό που στο μυαλό μου, είναι το πιο σημαντικό είναι να βρεις ένα concept, κάτι που σου αρέσει, κάτι στο οποίο πιστεύεις. Αυτή είναι η αρχή: η γέννηση μιας ιδέας που δεν είναι απαραίτητο να μην υπάρχει. Χρειάζεται όμως, να 'χεις πλάνο και πίστη πως θα το κάνεις καλύτερα. Από εκεί και πέρα, επειδή υπάρχει κρίση οφείλεις να πας με τα σχετικά οικονομικά δεδομένα. Τι εννοώ; Να κάνεις κάτι που να μπορεί να αποκτήσει ο άλλος. Να είναι σε τιμή που να μπορεί να καλύψει”

Τους έχει συμβεί να τους αντιμετωπίζουν με επιφυλακτικότητα, επειδή οι τιμές είναι προσιτές -και αυτό στο μυαλό κάποιων εξακολουθεί να είναι ύποπτο; “Αυτό είναι κάτι που υπήρχε και εξακολουθεί να υπάρχει” παραδέχεται η Πωλίνα, “παρ' όλα αυτά, όποιος έλθει για πρώτη φορά σε εμάς, μένει. Είναι αυτό που λέμε πως “μια δοκιμή θα σε πείσει”. Δεν είναι ωραίο, που σε δύσκολους καιρούς έχουν όλοι πια στη διάθεση τους ένα χώρο, στον οποίον μπορούν και χαλαρώνουν;”. 

Για να μπορείς να χαλαρώνεις με massage που στοιχίζει 10 ευρώ, η Δώρα και η Πωλίνα τρέχουν από το πρωί έως το βράδυ “ώστε να μην κάνουμε εκπτώσεις στα αναλώσιμα, στην ποιότητα, σε όλα” τονίζει η Δώρα, “ναι, δουλεύουμε πολύ, έχουμε πάρα πολλές ευθύνες για πράγματα που πρέπει να γίνονται κάθε μέρα, όμως στο τέλος της ημέρας αισθανόμαστε πως έχουμε καταφέρει να κάνουμε κάτι που έχει επιτυχία και πηγαίνει καλά. Όταν έχεις ανθρώπους που έχουν επενδύσει τα χρήματα τους, στη δική μας ιδέα και είναι ευχαριστημένοι, δεν μπορείς παρά να νιώθεις τεράστια ικανοποίηση”. 

“Αν γυρίζαμε το χρόνο πίσω, θα το ξανακάναμε χωρίς δεύτερη σκέψη”

Η Πωλίνα προσθέτει ότι “αν μας ρωτήσεις τώρα που ξέρουμε τις απαιτήσεις, αν θα κάναμε ό,τι κάναμε προ διετίας, θα σου απαντούσαμε “ναι”. Ενδεχομένως, να αποφεύγαμε κάποια πράγματα, αλλά την ιδέα θα την κάναμε σίγουρα πράξη”. Αν σε ενδιαφέρει να επενδύσεις και εσύ στην ιδέα τους, δεν έχεις παρά να επικοινωνήσεις μαζί τους, γιατί -ναι- είναι υπεύθυνες -και- για την ανάπτυξη της “αλυσίδας”. “Μιλάμε με επενδυτές, αναλαμβάνουμε ό,τι αφορά το άνοιγμα του όποιου καταστήματος, συντονίζουμε όλο αυτό το πράγμα με πολλά ραντεβού που αφορούν τα πάντα” εξηγεί η Δώρα, “δεν σταματάμε ποτέ. Είναι οι χαρακτήρες μας έτσι. Συνέχεια ψαχνόμαστε, να αλλάξουμε κατάλογο, προϊόντα''

Τι -νέο- σε περιμένει

Πέραν των υπηρεσιών που κοστίζουν 10 ευρώ, υπάρχουν και άλλες πιο ακριβές, αλλά πάντα προσιτές, με τον κατάλογο να ανανεώνεται διαρκώς, για να καλύψει όλα τα “θέλω”. “Τελευταία προσθέσαμε το hot bed massage, δηλαδή το massage γίνεται σε ζεστό στρώμα -είναι ανακουφιστικό, χαλαρωτικό, κάτι που πρέπει να ζήσεις για να μάθεις πόσο ωραίο είναι. Επίσης, παρέχουμε τη δυνατότητα επιλογής λαδιού ή κρέμας, με διαφορετικές βιταμίνες και αιθέρια έλαια και τέσσερις διαφορετικές μυρωδιές”.

Σύντομα θα υπάρχουν και κεριά με τα οποία θα κάνεις μασάζ, αφότου ζεσταθούν, λιώσουν και γίνουν το λάδι του massage σου, επίσης με διαφορετικά αρώματα. Δηλαδή, τι άλλο θες; Α, να σου πω ότι “θα φέρουμε και καινούργια αρώματα για κρέμες σώματος” τις οποίες φτιάχνουν εκ του μηδενός. Πώς βλέπουν να ολοκληρώνεται η προσπάθεια; “Δεν βλέπουμε ότι υπάρχει τέλος” λέει η Δώρα. Εμπνέονται από το εξωτερικό ή από... όνειρα που βλέπουν; “Και τα δύο!” παραδέχεται η Πωλίνα, “επίσης σκεφτόμαστε τι θα θέλαμε εμείς να μας προσφέρουν, το φτιάχνουμε και το προσφέρουμε στους άλλους”

Συγκριτικά με ό,τι υπάρχει σε όλον τον κόσμο, σε αλυσίδες καταστημάτων σαν τις δικές τους (τα οποία παρακολουθεί... στενά η Δώρα “κάθε βράδυ, όταν γυρίζω σπίτι κάνω ένα σερφάρισμα, για να χαλαρώσω και να με πάρει ο ύπνος”), το επίπεδο των My Massage και οι υπηρεσίες που προσφέρουν, μπορούν άνετα να συναγωνιστούν με τον οποιονδήποτε. Από οπουδήποτε. Τα κορίτσια συμφωνούν και επαυξάνουν: “Για κάποιο λόγο στο εξωτερικό είναι λίγο πιο βιομηχανοποιημένο, αποστειρωμένο το massage. Δεν έχουν αισθητική οι χώροι”.

Και κάπου εκεί γίνεται η -συγγνώμη κορίτσια- αναμενόμενη αποκάλυψη: κατόπιν όσων διάβασες προφανώς και θα κατάλαβες ότι έχουν θέμα KAI με την καθαριότητα. “Θέλουμε οι πελάτες να νιώθουν την καθαριότητα” εξηγούν και μπορείς να δεις στο πρόσωπο τους πως το εννοούν. Επίσης, μπορείς να το δεις γύρω σου. Αρκεί να επισκεφτείς ένα από τα καταστήματα του δικτύου που θα επεκταθεί στην περιφέρεια και -γιατί όχι;- στο εξωτερικό. Αρκεί να 'χουν τα κορίτσια υγεία και την ίδια τρέλα, με τη δουλειά τους. 

Info: My Massage-Inner Massage Treatment, www.my-massage.grwww.facebook.com/mymassageinnermassagetreatment,

 www.instagram.com/my_massage_inner_treatment

blog comments powered by Disqus