LIFE

Η Engel & Völkers φέρνει τον επαγγελματισμό και το κύρος του διεθνούς real estate στο δικό σου ακίνητο

Όπως και πολλές άλλες έννοιες που σχετίζονται με την αγορά ακινήτων στην Ελλάδα, το τι σημαίνει premium real estate agency είναι παρεξηγημένο. Για την Managing Director του Market Center της Engel & Völkers στην Ελλάδα, Ναταλί Λεονταράκη, ο όρος «premium» δεν έχει να κάνει με τα ακίνητα που διαχειρίζεται η εταιρία, αλλά με το επίπεδο των υπηρεσιών που προσφέρει.

Ρίχνοντας μια ματιά στο εντυπωσιακό portfolio της Engel & Völkers για περιοχές όπως η Ακρόπολη ή η Βουλιαγμένη, καταλαβαίνει κανείς αμέσως γιατί αυτή η πολυεθνική έχει κερδίσει τον τίτλο του Luxury Real Estate brand. Γοητευτικά νεοκλασικά, υπερσύγχρονες μεζονέτες και τεράστιες βίλες αξίας εκατομμυρίων ευρώ ξεχωρίζουν ανάμεσα στις καταχωρήσεις. Η Engel & Völkers όμως δεν ήρθε στην Ελλάδα για να ασχοληθεί μόνο με τα πολυτελή ακίνητα. Το agency που εδώ και έναν χρόνο αλλάζει τα δεδομένα στον τομέα του ελληνικού Real Estate, απευθύνεται σε κάθε αγοραστή ή πωλητή που αναζητά μια σοβαρή και απολύτως επαγγελματική εκπροσώπηση στην αχανή αγορά ακινήτων.

Στην πραγματικότητα, αυτό που πρεσβεύουν οι άνθρωποι της Engel & Völkers Greece είναι ότι οι εξειδικευμένες γνώσεις, το άριστο service και οι premium παροχές θα έπρεπε, ειδικά σε έναν τομέα όπως το Real Estate, να αποτελούν τον απαράβατο κανόνα και όχι τη φωτεινή του εξαίρεση. Αυτό ακριβώς είναι και το προσωπικό στοίχημα της Managing Director του Market Center της Engel & Völkers στην Ελλάδα: Η Ναταλί Λεονταράκη, με μια αξιοζήλευτη καριέρα 27 χρόνων και 19 χρόνια εμπειρίας σε ανώτερες θέσεις διοίκησης στον κλάδο των ακίνητων στις Ηνωμένες Πολιτείες αλλά και στην Ευρώπη, πιστεύει με πάθος πως η εικόνα που έχουμε για το real estate στην Ελλάδα μπορεί -και πρέπει- να αλλάξει άμεσα.

Η Managing Director του Market Center της Engel & Völkers στην Ελλάδα, Ναταλί Λεονταράκη

«Θέλω πραγματικά να το αλλάξω αυτό. Θέλω το real estate να αποκτήσει τη σοβαρότητα και τον επαγγελματισμό που έχει στο εξωτερικό. Γιατί, κακά τα ψέματα, η μεσιτεία στην Ελλάδα έχει παρεξηγηθεί. Ο οποιοσδήποτε, χωρίς γνώσεις, χωρίς σπουδές, χωρίς καμία εκπαίδευση, μπορεί να θεωρείται μεσίτης. Όμως ξεχνάμε κάτι πολύ σημαντικό. Ότι ο σύμβουλος ακινήτων διαχειρίζεται χρήματα, είναι δηλαδή σύμβουλος επενδύσεων. Δεν μπορεί λοιπόν να μην ξέρει τι είναι Yield ή ROI, να μην ξέρει να διαβάζει οικονομικά στοιχεία, να μην έχει κάνει το market research της περιοχής του, να μη γνωρίζει τι έχει πουληθεί ή τι πρόκειται να κατασκευαστεί».

«Εμείς έχουμε αυτή τη στιγμή 160 agents και πάμε για τους 200. Και είναι όλοι τους, ένας προς ένας, απόλυτα εκπαιδευμένοι. Δεν αφήνουμε έναν σύμβουλο ακινήτων να βγει στην αγορά αν δεν περάσει πρώτα από μια πολύ ουσιαστική εκπαίδευση. Επίσης, κάτι άλλο που μας διαφοροποιεί είναι πως είμαστε θυγατρική της μητρικής εταιρίας και όχι franchise. Αυτό σημαίνει ότι παρέχουμε τις υπηρεσίες που προσφέρει διεθνώς η Engel & Völkers, ακολουθώντας κατά γράμμα τους κανονισμούς της και ανταποκρινόμενοι στα ιδιαίτερα υψηλά standards που έχει θέσει. Πιστεύω ακράδαντα ότι στην Ελλάδα χρειαζόταν μια εταιρία αυτού του διαμετρήματος στον τομέα του real estate».

Τι χαρακτηριστικά πρέπει να έχει ένα ακίνητο για να ενταχθεί στο χαρτοφυλάκιο της Engel & Völkers

Όπως εξηγεί ο Διευθυντής Πωλήσεων της Engel & Völkers Greece για την Αθηναϊκή Ριβιέρα, Παναγιώτης Μπαρτζιώτης, ο μέσος όρος των ακινήτων που αυτή τη στιγμή διατίθενται προς πώληση στην ελληνική αγορά δεν ξεπερνά τα 100 τ.μ. σε εμβαδό, ούτε και τα 200.000 ευρώ σε τιμή πώλησης. «Στο σύστημά μας έχουμε καθημερινά πάρα πολλά αιτήματα για τέτοια σπίτια. Και εννοείται ότι τα αναλαμβάνουμε. Στη συνέχεια, ακολουθούμε ένα συγκεκριμένο πρωτόκολλο για κάθε ακίνητο: Κάνουμε έναν έλεγχο του ακινήτου, το αξιολογούμε και ετοιμάζουμε ένα αναλυτικό listing presentation. Επιπλέον κάνουμε ένα ραντεβού με όλους τους ιδιοκτήτες, ώστε να ξέρουμε ότι όλοι είναι σύμφωνοι με τη στρατηγική πώλησης. Όλα αυτά γίνονται με απόλυτη μεθοδικότητα, με γνώμονα το να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση και συμβουλευτική στον πωλητή».

O Διευθυντής Πωλήσεων της Engel & Völkers Greece για την Αθηναϊκή Ριβιέρα, Παναγιώτης Μπαρτζιώτης

Αυτή η συμβουλευτική έχει να κάνει, όπως εξηγεί ο Παναγιώτης Μπαρτζιώτης, με διάφορες πτυχές της επιθυμητής αγοραπωλησίας και, βεβαίως, με την τιμή πώλησης του ακινήτου: «Όταν έρθει σε εμάς ένα σπίτι, αφού κάνουμε το evaluation, θα συζητήσουμε με τον πωλητή την τιμή που εκείνος επιθυμεί να θέσει και θα του πούμε ποια είναι η δική μας εκτίμηση. Τις περισσότερες φορές συμφωνούμε. Ακόμα όμως κι αν δεν συμβεί αυτό, εμείς θα είμαστε απολύτως ειλικρινείς, θα καταθέσουμε όλα τα δεδομένα που μας οδήγησαν στη συγκεκριμένη εκτίμηση, τις τιμές τις αγοράς, τις τιμές αντίστοιχων ακινήτων στην περιοχή, τα θετικά ή τα αρνητικά του σπιτιού και τελικά εκείνος είναι που θα αποφασίσει την τιμή πώλησης».

Οι τιμές, πάντως, στην Ελλάδα είναι γεγονός πως έχουν ανέβει. Για την Ναταλί Λεονταράκη αυτό είναι ταυτοχρόνως ένας λόγος αισιοδοξίας αλλά και μία αφορμή για προβληματισμό: «Αυτή τη στιγμή η αγορά είναι σε άνοδο, ξεκάθαρα. Δεν θα φτάσουμε στα νούμερα προ κρίσης, αλλά δεν θέλουμε και να φτάσουμε εκεί, γιατί τότε ήμασταν όπως αποδείχθηκε σε μια φούσκα. Θυμάμαι, όταν ήρθα στην Ελλάδα πριν από μια δεκαετία, έβλεπα σε τι τιμές πουλούσαν στην Εκάλη και σε άλλες τέτοιες περιοχές, τις συνέκρινα με το εξωτερικό και έλεγα “Δεν μπορεί, είναι τρελοί. Πουλάνε στη Βουλιαγμένη 12.000 ευρώ το τετραγωνικό; Με αυτό το νούμερο μπορώ να αγοράσω στο Μαϊάμι!”. Και, φυσικά, όλο αυτό έσκασε. Η τιμή λοιπόν είναι σημαντική. Θα έλεγα ότι αυτή τη στιγμή γίνεται μια “διόρθωση” της αγοράς. Έχει αρχίσει από το 2016 και ανεβαίνει -και σιγά σιγά θα δούμε πως θα σταθεροποιηθεί. Πάντως, ναι, είμαστε σε άνοδο».

Γιατί να δώσεις το ακίνητό σου στην Engel & Völkers

Από τη στιγμή, λοιπόν, που ένα ακίνητο -ανεξαρτήτως μεγέθους ή budget- θα ενταχθεί στο portfolio της εταιρίας, θα απολαύσει όλα τα premium προνόμια που το brand name Engel & Völkers συνεπάγεται. Η Ναταλί Λεονταράκη εξηγεί ποια είναι αυτά:

«Οι πελάτες μας γνωρίζουν ότι, στέλνοντας ένα αίτημα σε εμάς, θα έχουν και το ανάλογο service. Πρώτα απ’ όλα, απαντάμε πολύ γρήγορα στα αιτήματα. Σε ό,τι αφορά τους αγοραστές, έχουμε τον κανόνα των τεσσάρων ωρών. Αν ο agent που έχει αναλάβει το ακίνητο δεν απαντήσει εντός τεσσάρων ωρών, το ακίνητο πηγαίνει σε κάποιον συνάδελφό του».

«Ο πωλητής, από την άλλη, απολαμβάνει μία σειρά από προνόμια που μας έχουν ήδη ξεχωρίσει στην ελληνική αγορά. Εκτός από τον έλεγχο και την εκτίμηση του ακινήτου, κάνουμε επίσης επαγγελματική φωτογράφιση και το αναλυτικό listing presentation. Στη συνέχεια, το σπίτι ανεβαίνει στην παγκόσμια πλατφόρμα μας και ο πελάτης ενημερώνεται διαρκώς με reports. Είμαστε σε συνεχή επικοινωνία μαζί του και συζητάμε σε κάθε βήμα τι πρέπει να γίνει για να πουληθεί το ακίνητο. Αυτό που συμβαίνει με τους μεσίτες που απλώς αναλαμβάνουν ένα ακίνητο και μετά εξαφανίζονται είναι κάτι που ποτέ δεν πρόκειται να συμβεί σε εμάς. Οι πελάτες μας θα καταλάβουν αυτή τη διαφορά στο service από την πρώτη κιόλας συνάντηση».

«Θα έλεγα ότι αυτό που μας διακρίνει είναι ότι σεβόμαστε τόσο τον πωλητή όσο και τον αγοραστή. Λειτουργούμε επαγγελματικά, με όλη τη σημασία της λέξης. Υπάρχουν συγκεκριμένα βήματα και διαδικασίες που ακολουθούνται και φέρνουν αποτέλεσμα. Ο πελάτης τον βλέπει αυτόν τον επαγγελματισμό και δεν μπορεί παρά να τον εκτιμήσει».

Ο επαγγελματισμός είναι πραγματικά εδώ η λέξη κλειδί. Σε μια αγορά όπως αυτή των ακίνητων που μετασχηματίζεται καθημερινά και που, ειδικά στη χώρα μας, φαίνεται να διαθέτει μια τεράστια δυναμική, οι επιλογές μοιάζουν να είναι αναρίθμητες. Αλλά, τελικά, δεν έχεις παρά να εμπιστευθείς την περιουσία σου σε κάποιον που έχει τις γνώσεις, τη διάθεση και τα εργαλεία για να την διαχειριστεί αποδοτικά και να την αντιμετωπίσει όπως της αξίζει. Σαν μια επένδυση που είναι και για εκείνον όσο σημαντική είναι για εσένα.

Όπως καταλήγει η Ναταλί Λεονταράκη: «Το σωστό κλείσιμο μιας αγοραπωλησίας είναι win-win situation και για τις δύο πλευρές. Και για τον αγοραστή και για τον πωλητή. Εμείς θέλουμε να κερδίσουν και οι δύο. Τους αντιμετωπίζουμε λοιπόν και τους δύο με τον ίδιο σεβασμό και απολύτως επαγγελματικά. Ο σκοπός μας είναι να είναι και οι δύο ευχαριστημένοι».