KIDS

LAMP: Στον πρότυπο παιδικό σταθμό – νηπιαγωγείο στη Γλυφάδα θα νιώσεις την ασφάλεια που χρειάζεσαι για το παιδί σου

Στο Lampschool, τον παιδικό σταθμό και νηπιαγωγείο της Γλυφάδας, γνωρίζουν πως (ειδικά) αυτήν την σχολική χρονιά το πιο πολύτιμο αγαθό είναι η εμπιστοσύνη των γονιών αλλά και των παιδιών.

Μιλήσαμε με την Αγγελική Κακολύρη, την εκπαιδευτικό που βρίσκεται πίσω από το Lampschool της οδού Φιλικής Εταιρείας (αριθμός 10), η οποία επανασυστήνει το LAMP, σε μια εποχή όπου η ασφάλεια του παιδιού, σε συνδυασμό με την άριστη διαπαιδαγώγησή του, είναι πιο επίκαιρη από ποτέ. Το κέντρο εκπαίδευσης, από το Νοέμβριο του 2018 μέχρι σήμερα παρείχε στα παιδιά μια καινοτόμα διαθεματική προσέγγιση στη μάθηση, που αποτελείται από την μίξη ποικίλων επιστημών στις παιγνιώδεις δραστηριότητες που πραγματοποιούνταν. “Γι’ αυτό το λόγο οι γονείς μας ζήτησαν να εισάγουμε αυτό τον τρόπο μάθησης στο επίπεδο ενός παιδικού σταθμού και νηπιαγωγείου”. Έτσι κι έγινε. Πλέον το LAMP απευθύνεται σε παιδιά από 2.5 έως 6 ετών, δίνοντάς τους με κάθε πιθανό τρόπο κίνητρα για εξερεύνηση, μάθηση και παιχνίδι, σε συνθήκες απόλυτης ασφάλειας,

Άρτια εκπαιδευμένο, το LAMP team αποτελείται από νηπιαγωγούς, παιδαγωγούς προσχολικής ηλικίας και εκπαιδευτικούς με εξειδίκευση στις νέες τεχνολογίες, την πληροφορική και την ρομποτική. Ο παιδίατρος και η ψυχολόγος αποτελούν τους πολύτιμους συνεργάτες που ολοκληρώνουν την ομάδα του LAMP.

Παιδικός Σταθμός, Προνήπιο, Νήπιο: Διαφορετικές ηλικίες με διαφορετικές ανάγκες. Τι είδους δραστηριότητες και προγράμματα παρέχονται σε κάθε ηλικία; Για ποιον λόγο τις έχετε επιλέξει;

Σεβόμενοι την ιδιαιτερότητα κάθε ηλικίας, έχουμε διαμορφώσει διαφορετικά προγράμματα αναφορικά με τα παιδιά 2.5-4 ετών, 4-5 ετών και 5-6 ετών ως εξής:

Η πρώτη κατηγορία αφορά στην προσχολική εκπαίδευση η οποία παρόλο που δεν είναι υποχρεωτική, βοηθάει ιδιαιτέρως τα παιδιά να προσαρμοστούν στην εναλλαγή από το περιβάλλον του σπιτιού στην σχολική τάξη, να αυτονομηθούν, να κοινωνικοποιηθούν και να αναπτύξουν θετική στάση στην δια βίου εκπαίδευση.

Στο προνήπιο παρέχεται το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του LAMPschool με στόχο την καλλιέργεια δεξιοτήτων από διάφορες θεματικές και επιστήμες.

Το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου LAMPschool στοχεύει στην οικοδόμηση γνώσεων και εφοδίων για την μετάβαση στο δημοτικό.

Ενδεικτικά μαθήματα που περιλαμβάνονται σε όλες τις προαναφερόμενες βαθμίδες είναι δραστηριότητες φυσικών επιστημών, εικαστικών τεχνών, μουσικής αγωγής, πληροφορικής, ρομποτικής και εκμάθησης Αγγλικών επιπλέον των μαθημάτων γλωσσικής αγωγής και μαθηματικών.

-Πώς έχετε διαμορφώσει τον χώρο του Lampschool; 

Η φιλοσοφία του Lamp απορρέει από την προτίμηση μου, ως πτυχιούχος νηπιαγωγός, στον βιωματικό τρόπο μάθησης.  Γι’αυτό τον λόγο από την σύλληψη της ιδέας μέχρι και την υλοποίηση της, βασικό επίκεντρο είναι τα παιδιά και η διαδραστική προσέγγιση της εκπαίδευσης τους. Αυτό φαίνεται από όλη την διαρρύθμιση και διακόσμηση του χώρου καθώς όλα τα πράγματα είναι στα μέτρα τους και όσο αναφορά τις διαστάσεις αλλά και την ηλικία τους. Η σκοπιμότητα αυτού είναι τα παιδιά να νιώθουν ασφάλεια, αυτονομία, αυτοπεποίθηση και σιγουριά για τον εαυτό τους. Επίσης το φυσικό ξύλο και τα παλ χρώματα του Lampschool προσφέρουν στα παιδιά ένα αίσθημα ηρεμίας και ευχάριστων συναισθημάτων.

-Ποιος είναι ο αγαπημένος χώρος και ποια η αγαπημένη δραστηριότητα των παιδιών και γιατί;

Ανάλογα με την ηλικία τους, τα παιδιά επιλέγουν διαφορετικούς χώρους με ποικίλες δραστηριότητες. Πιο συγκεκριμένα, οι μικροί μας φίλοι που είναι 2.5-3.5 ετών, προτιμούν τον χώρο χαλάρωσης και αφήγησης παραμυθιού καθώς και τις «messy play» δραστηριότητες (αισθητηριακό παιχνίδι με ποικίλα υλικά και ερεθίσματα). Τα λίγο μεγαλύτερα παιδιά (προνήπιο) συνήθως ξεχωρίζουν το εργαστήρι μας για να κάνουν ευφάνταστες κατασκευές στη γωνιά της τέχνης είτε στη γωνιά της τεχνολογίας και ρομποτικής. Τα παιδιά του νηπιαγωγείου δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον στη γωνιά των φυσικών επιστημών και την γωνιά της ανακύκλωσης.

-Προσαρμογή στην Covid εποχή: Πώς την έχετε επιτύχει;

Η μετάβαση στην COVID εποχή δεν ήταν δύσκολη γιατί ήδη στο LAMPschool δίναμε ιδιαίτερη έμφαση στο μικρό αριθμό τμημάτων, στην καθαριότητα και την υγιεινή του χώρου και των παιχνιδιών μας με οικολογικά προϊόντα και καθαριστικά, φιλικά προς το περιβάλλον και τα παιδιά (τα παιχνίδια καθαρίζονται μετά από κάθε χρήση, οι χώροι αερίζονται τακτικά και τα μπάνια έχουν πιστοποιημένο σύστημα απολύμανσης ). Τώρα έχουν προστεθεί κάποιες επιπλέον καθημερινές διαδικασίες και στον χώρο του σχολείου και στο σχολικό μας λεωφορείο. Όπως θερμομέτρηση εκπαιδευτικών και μαθητών, τοποθέτηση ειδικού τάπητα εμποτισμένου με αντισηπτικό αναγνωρισμένο από τον Ε.Ο.Φ. για το καθάρισμα των παπουτσιών, σταθμός ψεκασμού αντισηπτικού χεριών.

-Στην εποχή της πανδημίας που διανύουμε, με ποιον τρόπο το παιδί μπορεί να αναπτυχθεί συναισθηματικά;

Η επιστημονική ομάδα του σχολείου μας, μελετώντας τα στοιχεία που λειτουργούν αρνητικά στην ψυχοσύνθεση του παιδιού κατά την περίοδο της πανδημίας, εντοπίζει τα σημεία που ταυτόχρονα θα αποτελέσουν ευκαιρία ανάπτυξης της ψυχικής και συναισθηματικής τους υγείας. Η γόνιμη συνεργασία σχολικού περιβάλλοντος και οικογένειας, αναμφισβήτητα είναι ο ιδανικός μηχανισμός για την συναισθηματική ανάπτυξη του κάθε παιδιού. Το σχολείο μας λαμβάνοντας αυτό υπόψη καθώς και την έμπειρη γνώμη της συνεργάτιδας μας και κλινικής ψυχολόγου, Άντζελας Λιναρδάτου, στοχεύει στα ακόλουθα:

α)      Ενθάρρυνση της συναισθηματικής τους έκφρασης, σχετικά με τα πρωτόγνωρα δεδομένα, τις λειτουργικές δυσκολίες και τις νέες συνθήκες στην καθημερινότητα του

β)      Ομαλοποίηση των ανησυχιών του, εξασφαλίζοντας οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί ήπια ανταπόκριση σε ότι αφορά την πανδημία

γ)       Συναισθηματική ασφάλεια και αποδοχή από τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, ενισχύοντας την αποτελεσματική διαχείριση της κρίσης

δ)      Καλλιέργεια της ωριμότητας της σκέψης και της κρίσης του παιδιού, εκπαιδεύοντας το στην αναζήτηση της λύσης για κάθε πρόβλημα.

Με ποιον τρόπο όμως οι γονείς μπορούν να νιώσουν ασφάλεια, αφήνοντας το παιδί τους στο LAMP; Όπως παραδέχεται η Αγγελική Κακολύρη, “είναι πολύ λογικό οι γονείς να είναι διστακτικοί γιατί τα παιδιά φεύγουν από την ασφάλεια και την προστασία του σπιτιού και δεν μπορούν να είναι σίγουροι εάν θα τύχουν ίδιας προστασίας. Θα θέλαμε να διαβεβαιώσουμε – η ομάδα μου κι εγώ προσωπικά – τους γονείς των μαθητών μας ότι εφαρμόζονται όλα τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής και προστασίας”.Πράγμα που μπορούν διαπιστώσουν και οι ίδιοι μόνοι τους κατά την επίσκεψη τους στο σχολείο.