KIDS

Τα λάθη που κάνουμε στη διατροφή των παιδιών μας

Ο Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος Νίκος Καφετζόπουλος αναλύει τα dos and don’ts της παιδικής διατροφής.

Η παιδική ηλικία αποτελεί την κρισιμότερη περίοδο για την υιοθέτηση ορθών διατροφικών συνηθειών και ο ρόλος των γονέων είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας που διαμορφώνει τη διατροφική συμπεριφορά του παιδιού. Επομένως όλοι οι γονείς πρέπει να δώσουν και οι ίδιοι προσοχή στην ποιότητα και ποικιλία της διατροφής τους, ακολουθώντας τους βασικούς κανόνες της Μεσογειακής Διατροφής. Ας δούμε τα βασικά σημεία όπου απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή. Τι να κάνετε:

  • Μην παραλείπετε το πρωινό : Ετοιμάστε ένα μπολ δημητριακά με γάλα και ένα φρούτο ή ένα τοστ με ένα ποτήρι φρέσκο χυμό. Σε περίπτωση που δεν ξυπνάτε πολύ πρωί, φτιάξτε ένα πρωινό για λίγο αργότερα στο σχολείο. Κάντε το ίδιο και εσείς!
  • Μειώστε τη διαθεσιμότητα ανθυγιεινών τροφίμων: Ό, τι μπαίνει στο σπίτι τρώγεται! Γι’ αυτόν τον λόγο εξαφανίστε από το σπίτι τρόφιμα ενεργειακά πυκνά αλλά χαμηλής θρεπτικής αξίας, όπως κρουασάν, πατατάκια, γλυκά, μπισκότα. Δεν χρειάζονται απαγορεύσεις, αλλά δεν είναι και ανάγκη το παιδί να τα βρίσκει και σε κάθε γωνιά του σπιτιού. Φροντίστε αντ’ αυτού να υπάρχουν διαθέσιμα υγιεινά σνακ όπως γιαούρτι και φρούτα.
  • Μην προσφέρετε συνεχώς φαγητό : Το διαρκές τσιμπολόγημα μπορεί να οδηγήσει τα παιδιά σε αδιαφορία σχετικά με το γεύμα και τις νέες τροφές.
  • Αποφύγετε τις υγρές θερμίδες: Τα περισσότερα ροφήματα (φρουτοχυμοί, αναψυκτικά) δίνουν άδειες θερμίδες (χωρίς άλλα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά) και δεν χορταίνουν.
  • Μην πιέζετε: Σίγουρα τα λαχανικά δεν είναι η αγαπημένη τροφή των παιδιών. Η επαναλαμβανόμενη έκθεση νέων τροφίμων χωρίς πίεση και ο συνδυασμός των λαχανικών με αγαπημένα τρόφιμα μπορεί να βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό το παιδί να γνωρίσει και να αγαπήσει τα λαχανικά.
  • Δώστε το σωστό κίνητρο: «Είναι καλό για την υγεία σου ή κάνει καλό στην καρδιά» δεν συγκινεί ένα παιδί. Δοκιμάστε καλύτερα ότι το κάνει πιο γρήγορο ή πιο δυνατό ή πιο όμορφο!
  • Εμπιστευθείτε τα σήματα όρεξης του παιδιού σας: «Καθάρισε το πιάτο σου» είναι λάθος εντολή. Τα υγιή παιδιά τρώνε όταν πεινάνε και σταματάνε όταν χορταίνουν.  Το να διδάξουμε τα παιδιά μας να λειτουργούν με βάση τη πείνα τους και τον κορεσμό τους θα τα βοηθήσει να έχουν μια φυσιολογική σχέση με το φαγητό.
  • Μην δωροδοκείτε: Όταν λέτε “Φάε τις φακές και μετά θα σου δώσω παγωτό” μαθαίνει το παιδί ότι φακές και μπρόκολο αποτελούν υποχρέωση ενώ το γλυκό είναι βραβείο. Μην συνδέετε λοιπόν το γλυκό με τ’ άλλα φαγητά και μην το παρουσιάζετε  σαν το θησαυρό στο τέλος του λαβυρίνθου. H επιβράβευση για το φαγητό να είναι λεκτική, μικρή, στοχευμένη στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα.
  • Άσκηση: Η φυσική δραστηριότητα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της παιδικής ηλικίας και απαραίτητο συστατικό της σωματικής και πνευματικής ανάπτυξής του. Δημιουργείστε τις συνθήκες για το παιδί σας & εκμεταλλευτείτε το και εσείς οι ίδιοι, για όση ώρα απασχολείται το παιδί σας!

 

Από τον Κλινικό Διαιτολόγο-Διατροφολόγο Νίκο Καφετζόπουλο
Nutribase.gr
Γρηγορίου Λαμπράκη 19 & Μεταξά, Γλυφάδα
Τηλ: 213 0024854
info@nutribase.gr