POP CULTURE

The Crown: Το «αδιάβατο οχυρό» επέστρεψε πιο μελαγχολικό από ποτέ

Παρακολουθήσαμε με ευλάβεια την τρίτη σεζόν της καλογυρισμένης σειράς απολαμβάνοντας τις ερμηνείες των πρωταγωνιστών, ενώ ταξιδέψαμε και στην Αθήνα μέσα από τη ζωή της πριγκίπισσας Αλίκης.

Ο ελεύθερος χρόνος της περασμένης βδομάδας μου ήταν αποκλειστικά αφιερωμένος στον τρίτο κύκλο της σειράς The Crown που μετά από δυόμισι χρόνια προσμονής είναι διαθέσιμο στο Netflix.

Η ενδιαφέρουσα ζωή της Βασίλισσας Ελισάβετ –η μακροβιότερη  μονάρχης στον κόσμο-, το καλογυρισμένο trailer, το ατμοσφαιρικό σκηνικό και οι ερμηνείες των ηθοποιών ήταν πάντα ένα μεγάλο ατού της σειράς κερδίζοντας φανατικό κοινό.

Η τρίτη σεζόν του «The Crown» εκτυλίσσεται από το 1964 μέχρι το 1977 όπου η Βασίλισσα Ελισάβετ και ο πρίγκιπας Φίλιππος διανύουν τη δεκαετία των ’50. Τα προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει η Βασίλισσα Ελισάβετ είναι πλέον περισσότερα και διαφορετικά από τις δύο προηγούμενες σεζόν. Πλέον τη χώρα ταλανίζουν οι απεργίες των ανθρακωρύχων και όσα συνέβησαν στο Άμπερφαν, η οικονομική κρίση, αλλά και η άνοδος του Πρωθυπουργού των Εργατικών, Χάρολντ Ουίλσον –μάλιστα ο δούκας του Εδιμβούργου πιστεύει πως η επιθυμία του Πρωθυπουργού είναι να διώξει τους γαλαζοαίματους. Επιπλέον, αυτή η σεζόν δεν εστιάζει μόνο στη Βασίλισσα, αλλά και στα παιδιά της που έχουν χτίσει τη δική τους προσωπικότητα –κάποια πράγματα είναι αποδεκτά από το Παλάτι κάποια όχι. Το μόνο σίγουρο είναι πως όλα πρέπει να συμβαδίζουν με το “Στέμμα”.

Μάλιστα στο τρίτο κύκλο της σειράς κάνουμε ένα ταξίδι στην Αθήνα του 1967 μέσα από την ενδιαφέρουσα ζωή της πριγκίπισσας Αλίκης –μητέρα του Φίλιππου, η οποία θα καταφέρει να στρέψει τα φώτα της βρετανικής δημοσιότητα πάνω της.

Η Ελισάβετ εκτός από τα παιδιά της έχει να αντιμετωπίσει και την αδερφή της Μαργαρίτα, η οποία δηλώνει ξεκάθαρα πως ήθελε το «Στέμμα». Για να φτιάξουν οι σχέσεις της Αγγλίας με την Αμερική η Βασίλισσα Ελισάβετ βάζει την αδερφή της Μαργαρίτα να δειπνήσει με τον Πρόεδρο της Αμερικής καθώς βρίσκεται εκεί μαζί με το σύζυγο της και η περιοδεία τους έχει λάβει θετική ανταπόκριση από τα ΜΜΕ. «Στο ζήτησα μια φορά ως αδερφή σου και τώρα πρέπει να το προστάξω ως Βασίλισσα σου» θα πει η Ελισάβετ από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής στην αδερφή της-μια φράση που δείχνει ξεκάθαρα πως το Στέμμα είναι πάνω απ’ όλα είτε πρόκειται για δουλειά είτε για οικογενειακές σχέσεις.

Μετά από δυόμισι χρόνια προσμονής το «Στέμμα» επέστρεψε πιο μελαγχολικό από ποτέ, η σκηνοθεσία είναι το ίδιο αριστουργηματική, όπως τα σκηνικά και οι ερμηνείες όλων των πρωταγωνιστών. Σ΄ αυτό τον κύκλο τα συναισθήματα των ανθρώπινων σχέσεων παίζουν το πρωταγωνιστικό ρόλο: άλλοτε εκφράζονται με λόγια “Το να μην κάνεις τίποτα, να μη λες τίποτα, είναι η πιο δύσκολη δουλειά από όλες” και άλλοτε αρκεί μια ματιά ή ένα νεύμα. Πίσω από το Παλάτι, τις λαμπερές εμφανίσεις και όλη τη πολυτέλεια μιας βασιλικής ζωής η καταπίεση είναι μεγάλη και βγαίνει έντονα στους χαρακτήρες των πρωταγωνιστών.

Η Ελισάβετ της Olivia Colman είναι δοσμένη με ακρίβεια –σε πολλές σκηνές αρκεί ένα νεύμα για να καταλάβεις όλη την ιδιοσυγκρασία της μονάρχη- και δεν μπορείς να αφήσεις το βλέμμα σου από πάνω της. Το να υποδύεσαι έναν αληθινό ρόλο δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Όμως, η βραβευμένη με Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου μπαίνει στα φορέματα της Βασίλισσας και κινείται με άνεση καθώς έχει χτίσει με δεξιοτεχνία όλο το ρόλο και φαίνεται σε κάθε σκηνή.

Σε γενικές γραμμές παραμένει μια άψογη παραγωγή, με τους κατάλληλους ηθοποιούς και την σωστή σκηνοθετική προσέγγιση –ιδιαίτερα μελαγχολική και ατμοσφαιρική-, ενώ το σενάριο δεν κουράζει καθόλου, αντίθετα θέλεις να πας με ανυπομονησία στο επόμενο επεισόδιο. Μάλιστα, σου δίνει κι κάποιες απαντήσεις όπως γιατί ο πρίγκιπας της Ουαλίας, Κάρολος, δεν στέφθηκε ποτέ μέχρι σήμερα Βασιλιάς.

Εννοείται πως περιμένουμε υπομονετικά τον τέταρτο κύκλο για να εισχωρήσουμε στις νέες ιστορίες του Παλατιού –ειδικά με την άφιξη της Diana.