POP CULTURE

Θέατρο: Οι παραστάσεις που επαναλαμβάνονται και αξίζει να τις (ξανά) δούμε

Ύστερα από την απαίτηση του κοινού μιας και οι περισσότερες από αυτές τις παραστάσεις ήταν sold out ανεβάζουν για δεύτερη (και τρίτη) σεζόν αυλαία. Εμείς θα επιμείνουμε να τις δείτε όλες. Χωρίς εξαίρεση!

Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα – θέατρο Τζένη Καρέζη

Μέσα από το ρόλο του Κρίστοφερ ο Γιάννης Νιάρρος κέρδισε τις εντυπώσεις και το θεατρόφιλο (και μη) κοινό που σχημάτιζε ουρές τη περσινή σεζόν για να δούνε τη θεατρική παράσταση. Κι όχι άδικα: το έργο, η σκηνοθεσία του Βαγγέλη Θεοδωρακόπουλου και η ερμηνεία του νεαρού ηθοποιού ήταν τα μυστικά της επιτυχίας. 

Είναι 7 λεπτά μετά τα μεσάνυχτα. Ο 15χρονος Κρίστοφερ στέκεται δίπλα στον σκοτωμένο σκύλο της γειτόνισσάς του, της κ. Σίαρς, που τον έχουν καρφώσει με ένα δικράνι. Η κ. Σίαρς θα καλέσει την αστυνομία, και ο Κρίστοφερ για πρώτη φορά στη ζωή του θα οδηγηθεί στο αστυνομικό τμήμα, όπου θα του γίνει σύσταση. Παρά την απαγόρευση του πατέρα του, ο Κρίστοφερ αποφασίζει να λύσει το μυστήριο του σκοτωμένου σκύλου, γιατί πιστεύει πως ο δολοφόνος πρέπει να βρεθεί και να τιμωρηθεί. Με την ενθάρρυνση της δασκάλας του, θα καταγράψει όλα τα στοιχεία που θα συγκεντρώσει σ’ ένα βιβλίο, που θα γίνει και θεατρικό έργο για τη σχολική γιορτή…

Παίζουν: Γιάννης Νιάρρος,  Κατερίνα Λυπηρίδου, Κόρα Καρβούνη  Θύμιος Κούκιος, Μαρία Κατσανδρή, Γιώργος Κριθάρας, Γιώργος Γιαννακάκος, Βάσια Χρήστου, Σπύρος Κυριαζόπουλος.

Άνθρωποι και Ποντίκια -θέατρο Cartel

Η παράσταση σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη ανέβηκε την περσινή σεζόν όπου από outsider κατάφερε να προσελκύσει το κοινό και να γίνει talk of the town με αποτέλεσμα όσοι δεν καταφέρατε να τη δείτε έχετε μια δεύτερη ευκαιρία.

 Μια μάντρα ανακύκλωσης, στην περιοχή του Βοτανικού δίπλα από τα hot spot των μεταναστών και προσφύγων, γίνεται ο χώρος μέσα στον οποίο οι ήρωες δουλεύουν σκληρά, συγκρούονται, παλεύουν, απογοητεύονται αλλά ταυτόχρονα ονειρεύονται και ελπίζουν.

Οι χαρακτήρες του έργου αναγκαστικά σκληροί για να επιβιώσουν, ζουν σε ένα βρώμικο, αηδιαστικό κόσμο, η γλώσσα τους χυδαία πολλές φορές, οι σκηνές με σεξουαλικές στιγμές, αλλά και η κριτική που γίνεται για το κοινωνικό σύστημα, δεν έχουν τίποτε άσεμνο, ή διαφορετικό από τους συνήθεις διαλόγους μιας σκληρής πραγματικότητας.

Παίζουν: Βασίλης Μπισμπίκης, Δημήτρης Δρόσος, Νικολέτα Κοτσαηλίδου, Στέλιος Τυριακίδης, Μάνος Καζαμίας, Γιώργος Σιδέρης, Γιανμάζ Ερντάλ, Θάνος Περιστέρης, Αγγέλα Πατσέλη και  Μάρα Ζαλόνη(στον ίδιο ρόλο με εναλλασσόμενες ημέρες).

Master Class – θέατρο Δημήτρης Χορν

Η Μαρία Ναυπλιώτου πήρε εξαιρετικές κριτικές ως Μαρία Κάλλας με αποτέλεσμα το κοινό να επιβραβεύσει την προσπάθεια της και η παράσταση να συνεχίζεται κι φέτος.

Με ραγισμένη φωνή και καρδιά, η Μαρία Κάλλας στα χρόνια του ’70, λίγο μετά το γάμο του άλλοτε πολυαγαπημένου της Ωνάση με τη Τζάκι Κέννεντι και την δική της εμβληματική εμφάνιση, στην άτυχη ωστόσο εμπορικά, κινηματογραφική “Μήδεια” του τραγικού Παζολίνι, που η ίδια τον ερωτεύτηκε απελπισμένα, η μεγάλη αοιδός αποφασίζει να δώσει αυτά τα μαθήματα φωνητικής σε νέους τραγουδιστές. Κινήσεις απόγνωσης λίγο πριν την καταβάλει η κατάθλιψη και τη θερίσει πρόωρα ο θάνατος, πριν καν κλείσει τα πενηντατέσσερα χρόνια της.

Παίζουν: Μαρία Ναυπλιώτου, Εύα Γαλογαύρου κ.α

ΑRT – θέατρο Μικρό Παλλάς

Από τις ενδιαφέρουσες περσινές παραστάσεις που συνεχίζεται κι φέτος με αντικατάσταση. Τη θέση του Γιώργου Πυρπασόπουλου παίρνει ο ταλαντούχος Μιχάλης Οικονόμου.

Ένας ζωγραφικός πίνακας, εξαιρετικά αφηρημένος, θα γίνει η αιτία να δοκιμαστεί για τα καλά η φιλία τριών ανδρών. Η ακριβή αγορά του ως επιλογή του ενός, θα προκαλέσει γενικευμένη κρίση στη σχέση τους. Θα αναθεωρηθούν όλες οι άτυπες «βεβαιότητες», οι «σταθερές» που διαμορφώνονται μέσα στα χρόνια μεταξύ των φίλων.

Παίζουν: Θοδωρής Αθερίδης,  Άλκις Κούρκουλος, Μιχάλης Οικονόμου.

Γιούγκερμαν 

Πέρυσι ήταν sold out κι όχι άδικα αφού πρόκειται για μια εξαιρετική παράσταση που ήταν δεδομένο πως θα συνεχιστεί. Η φετινή εκδοχή έχει αντικαταστάσεις: η Ζέτα Μακρυπούλια έδωσε τη θέση της στη Βασιλική Τρουφάκου ανεβάζοντας πολλά ψηλά τον πήχη για το ρόλο της. 

Ο κεντρικός ήρωας, ο Φιλανδός Βασίλης Κάρλοβιτς Γιούγκερμαν, γόνος πλούσιας οικογένειας, Ίλαρχος της Λευκής Φρουράς του τσάρου, ένας τυχοδιώκτης που παλεύει με τα φαντάσματά του, οδηγείται μετά τη ρωσική επανάσταση στην Ελλάδα. Το παρελθόν του βαραίνει ένας φόνος, μια γυναίκα που μοιραζόταν μ’ έναν Ανθυπολοχαγό, εμπορία ναρκωτικών, κραιπάλες κάθε είδους, το ποτό, η χαρτοπαιξία, οι εκβιασμοί, οι απάτες… Δαιμόνιος και αδίστακτος, στη νέα του πατρίδα ανέρχεται κοινωνικά αποκτώντας μία σημαντική θέση στην τράπεζα, πλούτο και γόητρο, ένας «αλήτης αριστοκράτης» που κάτω απ’ τον αδυσώπητο ελληνικό ήλιο θα έρθει αντιμέτωπος με τον εαυτό του, με τον αληθινό έρωτα και με το τραγικό στοιχείο.

Παίζουν: Γιάννης Στάνκογλου, Χρήστος Μαλάκης, Βασιλική Τρουφάκου, Θάλεια Σταματέλου κ.α

Αρίστος

Ξεκίνησε δειλά από το θέατρο του Νέου Κόσμου καταφέρνοντας να γίνει το απόλυτο sold out για δύο συνεχόμενος σεζόν. Φέτος -ύστερα από την απαίτηση του κοινού- επιστρέφει με δύο νέους ηθοποιούς. 

Οι ερμηνευτές ζωντανεύουν μια ιστορία που μεταφέρει τους θεατές στις αλάνες της Θεσσαλονίκης, στις σκοτεινές πλευρές του λιμανιού, στα υπαίθρια πανηγύρια και στα μπουζουξίδικα της παλιάς Θεσσαλονίκης, σε ένα σκηνικό χρόνο που φτάνει μέχρι το 1960 όταν γίνεται είκοσι χρονών ο βασικός ήρωας, στον οποίο όλοι αναφέρονται. Πρόκειται για τον Αριστείδη Παγκρατίδη, τον φερόμενο ως «Δράκο του Σέϊχ Σου», τον οποίο ο Τύπος του 1963 (Ελληνικός Βορράς) τον αποκαλούσε «νεαρό ανώμαλο». Το 1966 καταδικάστηκε τετράκις σε θάνατο από το πενταμελές εφετείο Θεσσαλονίκης. Η εκτέλεσή του έγινε στο μέρος που ήταν συνδεδεμένο με το όνομά του, το Δάσος του Σέιχ Σου. Οι τελευταίες λέξεις που ψέλλισε ήταν: «Μανούλα μου, είμαι αθώος».

Παίζουν: Φιλαρέτη Κομνηνού, Μιχάλης Οικονόμου, Γιάννης Λεάκος