WELLNESS

6 τρόποι για να απαλλαγείτε από το άγχος

Η ψυχολόγος Παυλίνα Πουλίδη μας δίνει tips για να αποβάλλουμε μια και καλή το άγχος από τη ζωή μας.

Το άγχος είναι κάτι που απασχολεί τους περισσότερους ανθρώπους καθώς οι ρυθμοί της ζωής και οι υποχρεώσεις τις καθημερινότητες επηρεάζουν την ύπαρξη του. Εκτός του ότι επηρεάζει την ψυχική υγεία του ατόμου διαταράσσει και την ποιότητα ζωής του καθώς προκαλεί διάφορα σωματικά συμπτώματα, όπως πονοκεφάλους και στομαχικές διαταραχές. Σίγουρα το να έχει κάποιος διαρκώς άγχος προκαλεί ψυχική και σωματική εξουθένωσή και πολλές φορές διαταράσσει και τις διαπροσωπικές σχέσεις του ατόμου. Πως μπορείτε όμως να απαλλαχθείτε από το άγχος; Ακολουθείστε τους παρακάτω τρόπους ώστε να καταφέρετε εύκολα και γρήγορα να διαχειριστείτε το άγχος σας.

Φτιάξτε μια λίστα με τις υποχρεώσεις σας.

Αυτό θα σας βοηθήσει να οργανωθείτε και να βάλετε σε μια σειρά όλα αυτά που πρέπει να κάνετε σε καθημερινή βάση. Προσπαθήστε να ξεχωρίσετε τα πράγματα που έχετε να κάνετε με σειρά προτεραιότητα και να μην τα σκέφτεστε όλα μαζί. Στην αρχή κάθε εβδομάδας μπορείτε να φτιάχνετε μια λίστα με τις υποχρεώσεις που έχετε να βγάλετε εις πέρας και να επικεντρώνεστε στην κάθε μια ξεχωριστά. Οργανώστε σωστά τον χρόνο σας και προετοιμαστείτε κατάλληλα για όλα αυτά που έχετε να κάνετε. Αυτό θα σας βοηθήσει να διαχειριστείτε το άγχος σας και να γίνετε ακόμα πιο παραγωγικοί.

Mην συγκρίνετε την ζωή σας με των άλλων

Το να συγκρίνεται την ζωή σας με τις ζωές των άλλων μπορεί να  αυξήσει το άγχος σας καθώς πάντοτε θα υπάρχει κάποιος ο οποίος θα έχει πετύχει κάτι το όποιο εσείς ακόμα δεν έχετε καταφέρει. Επικεντρωθείτε σε εσάς, θέτοντας κάθε φορά μικρούς και ρεαλιστικούς στόχους έτσι ώστε να φτάσετε σταδιακά στον τελικό σας στόχο. Με αυτό τον τρόπο σίγουρα θα περιορίσετε το άγχος που προκύπτει από την συνεχής σύγκριση.

Εντάξτε το γέλιο στην ζωή σας

Προσπαθήστε να γελάτε καθημερινά καθώς το γέλιο προκαλεί θετικά συναισθήματα και είναι αγχολυτικό. Για αρχή ξεκινήστε να εκτίθεστε σε καταστάσεις οι οποίες προκαλούν γέλιο. Όπως για παράδειγμα να δείτε μια κωμωδία ή να περάσετε χρόνο με φίλους που τους διακρίνει το χιούμορ. Στην αρχή μπορεί να σας φανεί δύσκολο το να γελάτε αλλά μόλις συμβεί θα αντιληφθείτε πόσο γρήγορα θα αλλάξει η διάθεση σας και ήδη θα έχετε καταφέρει να απομονώσετε οτιδήποτε σας αγχώνει.

Γυμναστείτε πιο συχνά 

Η φυσική άσκηση θεωρείται ένας από τους πιο εύκολους και γρήγορους τρόπους για να απαλλαχτείτε από το άγχος, καθώς προκαλεί ευεξία και αναζωογονεί το σώμα αλλά και το μυαλό. Αυτό συμβαίνει διότι κατά την διάρκεια της σωματικής άσκησης αυξάνονται οι ενδορφίνες και μειώνεται η κορτιζόλη, η ορμόνη που ευθύνεται για το στρες. Έτσι έπειτα από την σωματική άσκηση θα νιώσετε άμεσα να βελτιώνεται η διάθεση σας και να αυξάνεται η αυτοπεποίθηση σας. Ακολουθώντας ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα γυμναστικής σύντομα θα παρατηρήσετε ότι το άγχος σας θα έχει μειωθεί.

Εστιάστε την προσοχή σας σε θετικές καταστάσεις

Όπως πολύ καλά θα γνωρίζετε όταν σκέφτεστε αρνητικά δημιουργούνται και αρνητικά συναισθήματα. Το άγχος αυξάνεται με τις αρνητικές σκέψεις και εμφανίζονται διάφορα σωματικά συμπτώματα καθώς το ένα επηρεάζει το άλλο και δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος. Εστιάζοντας λοιπόν την προσοχή σας σε όσα θετικά συμβαίνουν στην ζωή σας, δημιουργούνται και θετικά συναισθήματα με αποτέλεσμα να μειώνεται το άγχος. Ίσως να σας βοηθήσει η καταγραφή των θετικών καταστάσεων  καθώς γράφοντας τα θα συνειδητοποιήσετε για πόσους λόγους θα πρέπει να είστε χαρούμενοι καθημερινά.

Προσδιορίστε αυτό που σας προκαλεί άγχος

Τέλος ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που θα σας βοηθήσει είναι  η αναγνώριση των καταστάσεων που σας δημιουργούν άγχος  έτσι ώστε να πετύχετε την αποτελεσματική αντιμετώπιση του. Αναρωτηθήκατε ποτέ τι είναι ακριβώς αυτό που σας αγχώνει και πως αντιδράτε σε αυτό ή συνηθίσατε να αισθάνεστε αγχωμένοι και πλέον δεν γνωρίζετε γιατί νιώθετε έτσι; Ορίστε ακριβώς τα πράγματα που σας προκαλούν άγχος  και ιεραρχήστε τα σύμφωνα με αυτό που σας προκαλεί λιγότερο. Έπειτα προσπαθήστε να αλλάξετε την συμπεριφορά σας απέναντι σε αυτό και  σταδιακά θα καταφέρετε να διαχειρίζεστε καλύτερα ακόμα και αυτά που κάποτε σας αγχώνουν περισσότερο.

Πουλίδη Παυλίνα, MSc Health Psychology

 Ψυχολόγος, Γνωσιακή-συμπεριφοριστική ψυχοθεραπεύτρια

Δούσμανη 24, Γλυφάδα

Τηλ: 6946575959

Email: ppoulidi@hotmail.com