WELLNESS

Το Aqua Aerobic κυλάει στις φλέβες της

Γέννημα θρέμα Γλυφαδιώτισσα, η Άννα-Μαρία Μαντζαράκη-Μπαλατσινού, σήμερα ευχαριστεί τους γονείς της που όταν ήταν μικρή δεν την έβαλαν να μάθει πιάνο αλλά κολύμβηση. Με αυτά που έχει να μας μάθει για το Aqua Aerobic, σίγουρα θα τους ευχαριστήσουμε κι εμείς.

Πόσα χρόνια ασχολείσαι με το Aqua Aerobic και πως αποφασίσες να το κάνεις επαγγελματικά;

Επαγγελματικά τα τελευταία 5 χρόνια. Δε θα μπορούσα να μην ασχοληθώ με το Aqua Aerobic μιας και το υγρό στοιχείο είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μου! Από τα 3 μου ασχολήθηκα με την κολύμβηση και το μπαλέτο και στα 7 αποφάσισα να τα κάνω 2 σε 1 και ασχολήθηκα με την Συγχρονισμένη Κολύμβηση. Αθλήτρια του Ν.Ο.Βουλιαγμένης και με το μόνιμο άρωμα του χλωρίου! Εκεί μεγάλωσα.. Ολη ημέρα στην πισίνα..

Ποιοί είναι οι λόγοι που το Aqua Aerobic θεωρείται ως ένας από τους πιο ακίνδυνους τρόπους άσκησης;

Κατ’αρχάς επειδή μέσα στο νερό δεν υπάρχει επιβάρυνση στα οστά και στους συνδέσμους. Η μείωση της βαρύτητας πιέζει λιγότερο τις αρθρώσεις και υπάρχει μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων, γι’αυτό και είναι ιδανικό για όσους πάσχουν από προβλήματα αρθρώσεων και πόνους στη μέση. Επιπλέον, λόγω της άνωσης του νερού, μπορούμε να κάνουμε περισσότερες επαναλήψεις στις ασκήσεις χωρίς να επιβαρύνεται το μυοσκελετικό σύστημα. Με το Aqua Aerobic μπορούν να ασχοληθούν όλοι, ανεξαρτήτου ηλικίας ή φυσικής κατάστασης, ακόμη κι αν δεν ξέρουν καλό κολύμπι. Δεν χρειάζεται βύθιση του κεφαλιού στο νερό. Και επειδή υπάρχει η μόνιμη επίβλεψη και καθοδήγηση από έναν επαγγελματία γυμναστή, τίποτα αναπάντεχο δε μπορεί να συμβεί κατά τη διάρκεια της προπόνησης!

Ποιο πιστεύεις πως είναι το σημαντικότερο όφελος από το Αqua Αerobic στη σύχγρονη ζωή μας; Τι άλλο έχουμε να κερδίσουμε από την ενασχόληση με το συγκεκριμένο τρόπο άσκησης;

Το παιχνίδι με το νερό… Εκτός απ’  ότι γυμνάζουμε αρμονικά όλο το σώμα μας, η ώρα περνάει πολύ ευχάριστα, χαλαρώνοντας ταυτόχρονα! Διασκέδαση και εκγύμναση γίνονται ένα. Με αυτό τον τρόπο μειώνεται το καθημερινό στρες, αυξάνεται η αυτοπεποίθηση μας αλλά και η πνευματική διαύγεια. Άλλα σημαντικά οφέλη είναι η βελτίωση της μυϊκής αντοχής, η ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, η μείωση του κινδύνου για καρδιοπάθειες και η βελτίωση της καρδιοαναπνευστικής λειτουργίας. Τέλος, ελέγχεται το σωματικό βάρος και βελτιώνεται η ελαστικότητα του σώματος.

Κατά πόσο πιστεύεις ότι έχουν αλλάξει τα πράγματα τα τελευταία χρόνια στο χώρο του fitness;

Το fitness ανέκαθεν ήταν ένα είδος διεξόδου για τους ασκούμενους. Τα τελευταία χρόνια  έχει γίνει ένα πραγματικό στέκι. Τόσο οι χαμηλές τιμές όσο και η πραγματική ανάπτυξη πολλών διαφορετικών μεθόδων εκγύμνασης, έχουν κάνει τα γυμναστήρια να γεμίσουν με φανατικούς ασκούμενους! Το fitness στη χώρα μας δείχνει να έχει πάρει μια ανοδική πορεία με ουσιαστικό όφελος για την υγεία του πληθυσμού της χώρας μας.

Αqua Αerobic, Αqua Ζumba, Αqua Υoga, Αqua Spinning και Aqua Pole Dance (που έρχεται σύντομα και στην Ελλάδα). Ποιά είναι τα βασικά στοιχεία των τρόπων αυτών άσκησης που θα έπρεπε να γνωρίζουμε για να επιλέξουμε πιο σωστά τι μας ταιριάζει;

Έχει να κάνει πιο πολύ με τι μας αρέσει. Το κάθε είδος είναι διαφορετικό. Κάποια είναι πιο χορευτικά και διασκεδαστικά και άλλα έχουν χαρακτήρα δυναμικό με το στοιχείο της άνωσης να καθορίζει κάθε φορά τη δυσκολία.

Τι χρειάζεται να κάνει κάποιος για να γίνει Aqua Aerobic Instructor;

Να περάσει μια ολοκληρωμένη διαδικασία εκπαίδευσης, να κάνει αρκετή πρακτική και να κατανοήσει τις βασικές αρχές προπονητικής.

Πες μας λίγα λόγια για το πρόγραμμα Aqua Fitness level I & II της Ακαδημίας BASE TRAINING που παρέχει ολοκληρωμένη πιστοποίηση για Aqua Aerobic Instructors.

Στην ακαδημία μας, BASE TRAINING το Aqua Fitness level I εστιάζει στην κατανόηση των βασικών ασκήσεων επίπλευσης, των ασκήσεων ενδυνάμωσης καθώς και των αερόβιων κινητικών προτύπων. Αναλύουμε τα προπονητικά συστήματα και μαθαίνουμε την κατάλληλη χρήση του εξοπλισμού. Στο level II τα προπονητικά συστήματα που διδάσκονται είναι πιο προχωρημένα, το ίδιο και οι ασκήσεις. Διδάσκονται περιπτώσεις ενδυνάμωσης μετά από τραυματισμό και  κατάλληλο ασκησιολόγιο για εγκυμονούσες.

Έχεις κάποια αγαπημένη διαδρομή στα Νότια Προάστια;

Αγαπημένη μου διαδρομή που εξακολουθώ να κάνω μέχρι σήμερα είναι το Καβούρι. Είτε για τρέξιμο είτε για γυμναστική.

Πώς περνάς τον ελεύθερό σου χρόνο;

Τις ημέρες που δε δουλεύω αφιερώνομαι στην κόρη μου.. το Αναστασάκι που έγινε 2 χρονών! Δύο φορές την εβδομάδα πηγαίνουμε για baby swimming και το διασκεδάζουμε και οι δύο πολύ! Τις άλλες ημέρες αγαπημένο μας μέρος είναι ένα καινούργιο πάρκο στην Άνω Γλυφάδα. Έχει  πολύ ωραίο χώρο για να παίζουν  τα μικρά παιδιά. Γι’ αυτό και παίρνουμε το πατίνι μας και πάμε! Και περιμένουμε να πάει 20:30 για να ανοίξουν τα συντριβάνια και να δροσιστούμε!! Επίσης  συχνάζουμε και στον Α.Ν.Ο.Γ. Είναι η αδερφή μου προπονήτρια ιστιοπλοιας σε μικρες ηλικίες και αρέσει και στην Αναστασία πολύ να τους βλέπουμε!

Υπάρχουν κάποιες απλές ασκήσεις Αqua Aerobic που μπορούμε να κάνουμε μόνοι μας μέσα στη θάλασσα κατά τη διάρκεια των διακοπών μας;

Άνω Κορμός:

Α. Ανοιγμα-Κλείσιμο χεριών.  Από όρθια θέση άνοιγμα χεριών στο πλάι και τα φέρνουμε τεντωμένα μπροστά μέχρι να ακουμπήσει το ένα το άλλο.

Β. Κατέβασμα χεριών. Από όρθια θέση έχουμε τα χέρια τεντωμένα μπροστά μας στην επιφάνεια του νερύ και τα βυθίζουμε  γρήγορα πλάι στον κορμό μας.

Γ. Δύνες. Γρήγορες κυκλικές κινήσεις με τα χέρια μπρόστα από το στήθος σαν μποξέρ.

Κάτω Κορμός:

Α. Γρήγορο τρέξιμο.  Το σώμα έχει μικρή κλίση προς τα μπροστά και τα χέρια βοηθάνε.

Β. Ανοιγμα-κλείσιμο ποδιών. Το σώμα βρίσκεται σε όρθια θέση και με μικρή αναπήδηση ανοίγουμε τα πόδια στο πλάι και κλείνουμε με γρήγορο ρυθμό.

Γ. Άρσεις ποδιού. Από όρθια θέση ανεβάζουμε το ένα πόδι τεντωμένο στην επιφάνεια και το αντίθετο χέρι το ακουμπάει. Κάνουμε ρυθμικές εναλλαγές. (Τα χέρια μπορούν να παραμείνουν στο πλάι για καλύτερη ισορροπία)

Και να μη ξεχνάμε ότι θα πρέπει να τηρούμε πάντα τους κανόνες ασφαλείας:

-Να μην κολυμπάμε ποτέ με γεμάτο στομάχι. Θα πρέπει να έχουν περάει 4-5 ώρες από το τελευταίο γεύμα.

-Να μην έχουμε πιει αλκοόλ.

-Εαν δε νιώθουμε καλά, δεν κολυμπάμε.

Έδρα BASE TRAINING, Ελ. Βενιζέλου 105, Ν.Σμύρνη, 210-9370790 & 210-9647270

Πού μπορείς να κάνεις Aqua Aerobic στα Νότια

Δημοτικό Κολυμβητήριο Αλίμου

Πού: Μαρίνα Αλίμου (Λεωφόρος Ποσειδώνος, Στάση Δαβάκη), 210-9813192 & 210-9843247

Πότε: Πρωινές ώρες: 8:30-9:30 & 9:30-10:30. Βραδινές ώρες: 8:00-9:00

Πόσο: 30€ οι 3 επισκέψεις & 50€ οι 5 επισκέψεις για τις πρωινές ώρες. 30€ οι 2 επισκέψεις & 40€ οι 3 επισκέψεις για τις βραδινές ώρες.

Κλειστό Κολυμβητήριο Γλυφάδας

Πού: Φοίβης και Μεταξά, 210-8943807

Πότε: Πρωί κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή 10:00-11:00 & Βράδυ κάθε Δευτέρα και Τετάρτη 20:30-21:30.

Πόσο: 15€ η εγγραφή, 60€ το μήνα γενική είσοδος (40€ για δημότες), 5€ εισιτήριο μιας φοράς (3€ για δημότες).

ΑΝΟΓ

Πού: Διαδόχου Παύλου (Παραλία Γλυφάδας) 210 8944913 – 4

Πότε: Κάθε Τρίτη και Πέμπτη 18:00-19:00

Πόσο κοστίζει: 30€ η εγγραφή και 60€ οι 2 φορές το μήνα

Δημοτικό Κολυμβητήριο Αργυρούπολης

Πού: Τριπόλεως 6 & Λεωφ. Κύπρου, 210-9624042 & 210-9600639

Πότε: Κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Πέμπτη 21:00-21:45

Πόσο κοστίζει: 10€ η εγγραφή και 40€ μηνιαίως για δημότες και 50€ για ετεροδημότες