WELLNESS

Bελτιώστε (κυριολεκτικά) την ισορροπία σας με yoga

Ο καθηγητής yoga Πάνος Κοντογιώργος, γέννημα θρέμμα Αργυρούπολης, εξηγεί πως οι ασάνες ισορροπίες βελτιώνουν όχι μόνο τη σωματική μας ισορροπία, αλλά επίσης την πνευματική και την ενεργειακή (Σάττβα).

Η στάση του δέντρου (Tree Pose):

Τοποθετήστε το σώμα σας στην στάση «Κέντρο του βουνού». Αν είναι δύσκολο για εσας να ισορροπήσετε στο ένα πόδι, σταθείτε με την πλάτη στον τοίχο. Φανταστείτε ότι τα πόδια σας είναι ο κορμός ενός δέντρου. Σήκωστε όσο μπορείτε το δεξί σας πόδι και τοποθετήστε τα χέρια σας στη μέση σας.

Με μια βαθιά εισπνοή σήκωστε τα χέρια σας ψηλά σαν τα κλαδιά ενός δέντρου. Με μια εκπνοή κατεβάστε τα χέρια σας και φέρτε τα πάλι ενωμένα μπροστά στο στήθος σας. Επαναλάβετε και από την άλλη πλευρά.

Σταθείτε με τα πόδια ενωμένα και τα δάχτυλα σας μπροστά.Τοποθετήστε το πέλμα του δεξιού σας ποδιού κατά μήκος του αριστερού μηρού, με τα δάχτυλα του αριστερού ποδιού να ακουμπάνε ελαφρά το πάτωμα. Τοποθετήστε τα χέρια σας σε στάση προσευχής και φέρτε τα μπροστά από το στήθος σας. Κοιτάξτε ευθεία και κρατηθείτε σε αυτή τη στάση για 15 δευτερόλεπτα.

Εισπνεύστε και τεντώστε τα χέρια σας κρατώντας τα ενωμένα ή μπροστά από το στήθος. Εκπνεύστε και χαμηλώστε με αργές κινήσεις τα χέρια και τα πόδια σας.Επαναλάβετε ισορροπώντας αυτή τη φορά στο δεξί σας πόδι.

Tips

– Χρησιμοποιήστε τo Dristhi σας, την προσήλωση του βλέμματος. Το dristhi είναι το να εστιάζει κάποιος το βλέμμα του σε ένα συγκεκριμένο σημείο ενώ εκτελεί μία asana. Aυτό βοηθάει το μυαλό να συγκεντρωθεί και να επικεντρωθεί βαθύτερα στο σώμα, ενώ καθαρίζει και σταθεροποιεί τη λειτουργία του νου.

– Οι συγκεκριμένες ασκήσεις ενεργοποιούν αδρανή μέρη του εγκέφαλου, δυναμώνοντας, ηρεμώντας και ισορροπώντας το νευρικό σας σύστημα.

– Σας δίνουν μια ευκαιρία να γυμνάσετε και να δυναμώσετε αδύναμους μυς ή την πιο αδύναμη πλευρά του σώματος σας, ώστε μετά να στέκεστε και να κινείστε πιο ισορροπημένα στην καθημερινή ζωή.

– Οξύνουν την επίγνωση και καλλιεργούν βελτιωμένη κιναισθητική αντίληψη και ικανότητα.

– Καλλιεργούν τη συγκέντρωση και τη σιωπή του νου, οξύνουν την επίγνωση, διατηρώντας την προσοχή στο παρόν και καταπαύοντας τις ακούσιες σκέψεις του συνηθισμένου εσωτερικού διαλόγου.