WELLNESS

Οι πιο συχνές ερωτήσεις για το Pilates

Οι πιο συχνές ερωτήσεις για το Pilates και οι απαντήσεις τους από την pilates instructor Ιφιγένεια Μπάκα.

Τι είναι το Pilates; Σε ποιους απευθύνεται; Εύκολη αλλά ταυτόχρονα τόσο δύσκολη ερώτηση, αν σκεφτεί κανείς πως το Pilates ξεκίνησε πριν από περίπου 100 χρόνια ως ένα είδος βιωματικής άσκησης από τον Joseph Pilates και σήμερα έχει εξελιχθεί σε μία από τις πιο δημοφιλείς μορφές θεραπευτικής και εναλλακτικής γυμναστικής.

Καθημερινά λαμβάνω αρκετά μηνύματα στα social media τα οποία σχετίζονται με απορίες γύρω από αυτό το είδος γυμναστικής. Τις αντενδείξεις, τις ενδείξεις αλλά και τα αποτελέσματα που έχει στο σώμα. Οι ερωτήσεις είναι αρκετές αλλά θα εστιάσω στις πιο συχνές και σημαντικές κατ’ εμένα.

Έχει το Pilates αποτέλεσμα στη φυσική κατάσταση και δύναμη του ασκούμενου;

Οι ασκήσεις για το Pilates είναι χωρισμένες σε επίπεδα ανάλογα με τη φυσική κατάσταση του ατόμου. Έτσι προοδευτικά κάποιος εύκολα μπορεί να βελτιώσει την αθλητική του επίδοση «ξυπνώντας»  μυς τους οποίους δεν είχε αισθανθεί ποτέ μέχρι τότε . Ένα σημαντικό στοιχείο είναι ότι το Pilates δουλεύει εκ των έσω έτσι ώστε τα αποτελέσματα να έχουν μεγαλύτερη διάρκεια από ό,τι η συμβατική γυμναστική.

Είναι εύκολο για κάποιον που δεν έχει ασκηθεί ποτέ στη ζωή του να ενταχθεί σε μια προπόνηση Pilates;

Πιστεύω ότι το Pilates είναι μια μέθοδος που σε «συναντά» εκεί ακριβώς που βρίσκεσαι σωματικά και σου προσφέρει συνεχώς νέα πράγματα. Όχι, δεν είναι ένα είδος εύκολης άσκησης αλλά ένα είδος άσκησης που κάποιος εύκολα μπορεί να ξεκινήσει. Υπάρχουν πάνω από 500 διαφορετικές ασκήσεις αλλά σε όλες αυτές υπάρχει μια βάση, που σου επιτρέπει με έναν καλό και εξειδικευμένο δάσκαλο να κατανοήσεις τη μέθοδο και να έχεις αρκετό feedback για να ξεκινήσεις. Άρα, trust the experts!

Μπορεί να κάνει κάποιος Pilates στο σπίτι;

Υποστηρίζω «φανατικά» ότι η γυμναστική είναι για όλους και μπορεί να πραγματοποιηθεί παντού, αρκεί υπάρχει θέληση και όρεξη. Έτσι και το Pilates. Φυσικά και κάποιος μπορεί να κάνει Pilates στο σπίτι. Ωστόσο το Pilates βασίζεται σε κάποιες αρχές και θεωρείται ένα εξελιγμένο σύστημα φυσικής κατάστασης. Γι’ αυτό είναι λογικό και πιθανό να μην έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα στην περίπτωση που δεν δουλεύουμε με σωστή τεχνική και τακτική. Ένα απλό παράδειγμα είναι να δημιουργήσουμε πόνους στη μέση από λάθος στάση. Άρα θεωρώ ότι η σωστή απάντηση είναι πως το Pilates αποτελεί πολύτιμο και αποτελεσματικό εργαλείο στα χέρια ειδικών εκπαιδευτών.

Μπορεί το Pilates να βοηθήσει στη βελτίωση της εξωτερικής εμφάνισης του σώματος;

Ναι, φυσικά το Pilates μπορεί να έχει τεράστια αποτελέσματα στη σύσφιξη, ιδιαίτερα των κοιλιακών, γλουτών και μοιρών. Μπορεί κάποιος σε συνδυασμό με μια σωστή διατροφή να δει αποτελέσματα και μείωση του σωματικού βάρους. Ωστόσο η εμφάνιση είναι μόνο ένα μικρό μέρος και όχι η ουσία. Καμία εμφάνιση δεν μας λέει ποσό καλά κινείται ένα σώμα και πόσο λειτουργικό είναι στην καθημερινότητά του. Η εξωτερική εμφάνιση, όσο καλή και να είναι, μπορεί να κρύβει δυσλειτουργίες, πόνους και ενοχλήσεις οι οποίες κάνουν ένα σώμα μη αποτελεσματικό. Σε αυτό το κομμάτι θεωρώ ότι το Pilates έχει να συνεισφέρει αποτελεσματικά γιατί λειτουργεί από μέσα προς τα έξω και όχι μόνο επιφανειακά.

Σημασία έχει να «κατοικούμε» στο σώμα μας ισορροπημένα και όμορφα, όχι να είμαστε εγκλωβισμένοι μέσα σε αυτό. Η γυμναστική δεν είναι τιμωρία, είναι ευχαρίστηση!