WELLNESS

Detox: Τι ακριβώς είναι το matcha tea και γιατί αξίζει να το βάλεις στην καθημερινότητά σου

Το superfood που μπορεί να υποκαταστήσει τον καφέ, να σε βοηθήσει να χάσεις βάρος και να προσφέρει πολλά ευεργετικά συστατικά στον οργανισμό σου. Τι ακριβώς είναι το τσάι matcha.

Το τσάι matcha έγινε τα τελευταία χρόνια γνωστό σαν μια νέα αγαπημένη συνήθεια των celebrities στην Αμερική, ωστόσο όσο περνά ο καιρός κερδίζει όλο και περισσότερο τις καρδιές του κοινού που επιθυμεί να βάλει στη ζωή του ένα ακόμη superfood και να κάνει ένα γερό detox στον οργανισμό του. Τι ακριβώς είναι όμως και γιατί τελικά γίνεται τέτοιος ‘χαμός’ με το τσάι matcha;

Ακόμη και η μορφή στην οποία θα το βρεις, είναι εντελώς διαφορετική από τα συνηθισμένα αφεψήματα, αφού πρόκειται για σκόνη. Στην ουσία, είναι ολόκληρα φύλλα πράσινου τσαγιού (ποικιλίας tencha) αλεσμένα. Θα μου πεις «Και γιατί να μην πιω τότε απλά πράσινο τσάι;» Η απάντηση στο σημείο αυτό είναι απλή. Καταναλώνοντας ολόκληρο το φύλλο, και όχι απλά το εκχύλισμά του, όπως γίνεται με το απλό τσάι, προσλαμβάνουμε 137 φορές τα αντιοξειδωτικά του πράσινου τσαγιού και 12 φορές τη θρεπτική του αξία.

Για εσένα που δε μπορείς να ζήσεις χωρίς καφέ, αλλά θέλεις να τον μειώσεις, το matcha προτείνεται από διατροφολόγους και γιατρούς ως υποκατάστατο του καφέ, καθώς είναι η μόνη τροφή που λόγω της καφεΐνης (ένα γραμμάριο matcha περιέχει περίπου 20 με 35 mg καφεΐνης, όταν ένας απλός στιγμιαίος καφές περιέχει μέχρι και 100mg) σε συνδυασμό με το αμινοξύ L-θειανίνη, μπορεί να σου δώσει τρομερό boost ενέργειας αλλά και πνευματικής διαύγειας για 4-6 ώρες, ενώ αποφεύγεις τις κακές παρενέργειες του καφέ.

Ποια είναι τα ευεργετικά του στοιχεία για την υγεία;

  • Απώλεια βάρους: Μία επιστημονική μελέτη έδειξε πως η κατανάλωση ροφήματος matcha πριν από έντονο περπάτημα, οδήγησε σε αυξημένη καύση λίπους. Φυσικά πρέπει πάντα να συνδυάζεται με γυμναστική.
  • Μείωση στρες: Ο συνδυασμός δύο συστατικών του τσαγιού, της L-θεανίνης και της καφεΐνης, φαίνεται πως ανακουφίζει το άγχος και αυξάνει την ικανότητα συγκέντρωσης. Η L- θεανίνη είναι ένα αμινοξύ, το οποίο φαίνεται να έχει ευεργετική επίδραση στο νευρικό σύστημα.
  • Αντιοξειδωτική προστασία: H περιεκτικότητα του τσαγιού σε επιγαλοκατεχίνες, και πιο συγκεκριμένα σε EGCG (epigallocatechin gallate), καταφέρνει να προστατεύσει τα κύτταρα του σώματος από τον πρόωρο «θάνατο» που προκαλούν ένα σύνολο από οξειδωτικούς παράγοντες του σύγχρονου τρόπου ζωής. Έτσι η συστηματική κατανάλωση τσαγιού, στα πλαίσια ενός ισορροπημένου τρόπου ζωής, προστατεύει από χρόνιες παθήσεις όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα και ο καρκίνος.
  • Φυσική αποτοξίνωσητου σώματος, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς του σε χλωροφύλλη.

Πώς να το χρησιμοποιήσεις

Διάλυσε τη σκόνη matcha που θα βρεις στο εμπόριο σε νερό, γάλα, ακόμη και γιαούρτι. Αν είσαι πιο τολμηρός, μπορείς να το βάλεις σε χυμούς ή ακόμη και σε κάποια ζύμη που θα φτιάξεις (πχ. ψωμί), ή και σε γλυκά όπως το κέικ.