WELLNESS

Διατροφικά tips για να μην πάρουμε κιλά τις ημέρες των γιορτών

Η Nutrition Solutions μας δίνει tips για να απολαύσουμε τα φαγητά και τα γλυκά των γιορτών χωρίς να πάρουμε βάρος.

Από τον Θοδωρή Κασιμάτη

Η περίοδος των εορτών και ιδιαίτερα εκείνη των Χριστουγέννων, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη συγκέντρωση των αγαπημένων προσώπων γύρω από ένα γιορτινό τραπέζι. Για το λόγο αυτό, το τραπέζι, συνηθίζεται να είναι γεμάτο από διαφορετικές γευστικές επιλογές, τόσο αλμυρές όσο και γλυκιές. Είναι, λοιπόν, εύλογο το ερώτημα, πως είναι δυνατόν να παραμείνουμε αφοσιωμένοι στο πρόγραμμα διατροφής κατά την συγκεκριμένη περίοδο.

Προσοχή στις ποσότητες

Πρώτα απ’ όλα είναι απαραίτητο να τονιστεί πως δεν υπάρχουν απαγορευμένες τροφές ή γεύματα. Το σημαντικότερο σημείο προσοχής θα πρέπει να δοθεί στις ποσότητες των τροφίμων που πρόκειται να καταναλωθούν, αλλά και στην κατανομή των θερμίδων κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Καταμερισμός των θερμίδων

Για παράδειγμα, όταν πρόκειται να παρευρεθείτε σε ένα πλούσιο δείπνο, θα ήταν καλό να αποφύγετε ένα μεγάλο μεσημεριανό γεύμα και να προτιμήσετε μία πλούσια σαλάτα με λίγα όσπρια ή μία αραβική πίτα. Αντίστοιχα, εάν το μεγάλο γεύμα πρόκειται να είναι το μεσημεριανό, το βράδυ συστήνεται να καταναλώσετε ένα αντίστοιχα μικρό γευματίδιο όπως τα προαναφερθέντα. Έτσι θα καταφέρετε να διατηρήσετε στα επιθυμητά επίπεδα της ημερήσιες θερμίδες.

Μην παραλείπετε γεύματα

Παράλληλα, είναι αναγκαίο να τονιστεί πως η πολύωρη νηστεία δεν αποτελεί μία ορθή επιλογή και μάλιστα θα πρέπει να αποφεύγεται. Συγκεκριμένα, θεωρείται σημαντικό να καταναλώνεται αρκετά μικρά γευματίδια κατά τη διάρκεια της ημέρας και να μην παραλείπεται γεύματα. Έτσι, θα είναι πιο έντονο το αίσθημα του κορεσμού και τη στιγμή που θα βρεθείτε μπροστά σε ένα πλούσιο τραπέζι θα νιώθετε λιγότερο πεινασμένοι.

Η σημασία των λαχανικών

Σημαντικό ρόλο στα γιορτινά τραπέζια διαδραματίζουν οι σαλάτες (είτε ωμές είτε ως ψημένα λαχανικά). Τα λαχανικά αποτελούν θερμιδικά αραιές τροφές, δηλαδή μπορούν να καταναλωθούν σε μεγάλες ποσότητες, προσφέροντας στον οργανισμό μικρές θερμιδικές ποσότητες, ενώ σε συνδυασμό με την υψηλή περιεκτικότητά τους σε ίνες προσφέρουν το αίσθημα του κορεσμού. Γι’ αυτό το λόγο, καλό θα ήταν να υπάρχουν σε μεγάλη ποσότητα στο γιορτινό σας πιάτο.

Τα γλυκά των Χριστουγέννων

Τα Χριστούγεννα είναι συνυφασμένα με την κατανάλωση γλυκισμάτων,  η οποία ωστόσο δε θα πρέπει να θεωρείται απαγορευμένη. Ενδεικτικά, ένα μελομακάρονο μετρίου μεγέθους περιέχει περίπου 190 θερμίδες, όσο και μία μπάρα δημητριακών ή ένα κεσεδάκι γιαούρτι με ένα φρούτο. Θα μπορούσε δηλαδή το μελομακάρονο να αντικαταστήσει το δεκατιανό ή το απογευματινό σνακ, το οποίο υπάρχει στην πλειονότητα των διαιτολογίων. Μάλιστα, το μελομακάρονο θεωρείται η πιο “υγιεινή” επιλογή από τα Χριστουγεννιάτικα γλυκά, μιας και περιέχει ελαιόλαδο, αποφεύγοντας κατά αυτόν τον τρόπο τα κορεσμένα λιπαρά του βουτύρου. Παράλληλα περιέχει μέλι, ένα συστατικό πλούσιο σε αντιοξειδωτικά.

Αντίστοιχα, ένας κουραμπιές μετρίου μεγέθους προσφέρει περίπου 250 θερμίδες αλλά και αρκετά γραμμάρια κορεσμένου λίπους, ενώ ένα κομμάτι βασιλόπιτα μπορεί να ξεπεράσει τις 300 θερμίδες.

Καθημερινή άσκηση

Εκτός όμως από τη διατροφή, σημαντικό ρόλο στην διατήρηση του βάρους αλλά και στη ρύθμιση της όρεξης διαδραματίζει η άσκηση. Γι’ αυτό το λόγο, κατά την περίοδο των εορτών δε θα πρέπει να παραλείπετε τη φυσική δραστηριότητα, ειδικά τις ημέρες που πρόκειται να καταναλώσετε ένα μεγάλο γεύμα.

Aπο την ομάδα διατροφής Nutrition Solutions

Μασσαλίας 14 Κολωνάκι, Τηλ 2103638958