WELLNESS

Νηστεύουμε και μένουμε υγιείς

Η περίοδος της νηστείας της Σαρακοστής έχει ξεκινήσει ήδη από τον προηγούμενο μήνα και μας προετοιμάζει για το Πάσχα. Πώς θα καταφέρουμε να κάνουμε μια αποτοξίνωση του οργανισμού μας παραμένοντας υγιείς;

Πολλοί είναι αυτοί που επιλέγουν να τηρούν το θρησκευτικό έθιμο της νηστείας της Μεγάλης Τεσσαρακοστής ακόμα και για λόγους υγείας και απέχουν κατά το διάστημα των σαράντα ημερών από τρόφιμα όπως το κρέας, τα ψάρια, τα αυγά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, το κρασί και το λάδι. Όλες οι παραπάνω κατηγορίες τροφίμων ωστόσο είναι αρκετά θρεπτικές και ωφέλιμες για τον οργανισμό μας. Πώς θα μπορέσουμε λοιπόν να κάνουμε νηστεία απέχοντας από ορισμένες τροφές αλλά ταυτόχρονα προσλαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα και μη επιβαρύνοντας την υγεία μας;

Έχουμε συγκεντρώσει 5 tips που πρέπει όλοι όσοι νηστεύουμε να ακολουθούμε:

Ενυδάτωση

Η ενυδάτωση του οργανισμού μας είναι πολύ σημαντική ιδιαίτερα σε περιόδους νηστείας. Καλό είναι να μην ξεχνάμε να πίνουμε αρκετό νερό μέσα στην ημέρα. Αυτό μπορούμε να το πετύχουμε αν έχουμε ένα μπουκάλι και υπενθυμίζουμε στον εαυτό μας να πιεί νερό ενώ ταυτόχρονα “μετράμε” την ποσότητα που πίνουμε. Εκτός από το νερό μπορούμε να προσθέσουμε χυμό από φρούτα στο πρωινό ή το δεκατιανό μας ώστε να προσλαμβάνουμε επιπλέον υγρά αλλά και πολύτιμες βιταμίνες. Μπορούμε να τα προμηθευτούμε σε ποσότητες από σούπερ μάρκετ με προσφορές σε είδη μαναβικής όπως θα δούμε στο φυλλάδιο Lidl, στον ΑΒ Βασιλόπουλο κ.α.

Έξτρα πρωτεΐνες

Αφαιρώντας από τη διατροφή μας για σαράντα ημέρες το κρέας και τα γαλακτοκομικά προκαλούμε μεγάλο έλλειμμα για τον οργανισμό μας σε πηγές πρωτεΐνης. Μπορούμε όμως να αντικαταστήσουμε τη ζωική πρωτεΐνη με φυτική την οποία θα βρούμε σε μεγάλες ποσότητες στα όσπρια όπως τα φασόλια και τις φακές, τους ξηρούς καρπούς όπως αμύγδαλα και καρύδια καθώς και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως το σπανάκι, το μπρόκολο κ.α. Όλα τα παραπάνω προϊόντα μπορούμε να τα αγοράσουμε σε τιμή έκπτωσης αρκεί να ενημερωθούμε πρώτα για τις προσφορές των σούπερ μάρκετ όπως το Lidl, το My Market ή τον Μασούτη.

Συμπληρώματα διατροφής

Τα τρόφιμα που επιτρέπονται κατά τη νηστεία της Σαρακοστής όπως τα όσπρια, τα φρούτα, τα δημητριακά και τα λαχανικά, όλα έχουν πληθώρα βιταμινών και ιχνοστοιχείων. Ωστόσο μπορούμε αν θέλουμε να πάρουμε σε αυτό το διάστημα κάποιο συμπλήρωμα διατροφής με σίδηρο και βιταμίνη B12 που κατά κύριο λόγο προσλαμβάνουμε από το κόκκινο κρέας και τα αυγά.

Σταματήστε αν νιώσετε άσχημα

Η νηστεία για κάποιο περιορισμένο χρονικό διάστημα κάθε φορά μπορεί να έχει οφέλη για την υγεία μας. Για το λόγο αυτό και η εκκλησία έχει θέσει μικρές περιόδους μέσα στο έτος κατά τις οποίες νηστεύουμε και μετά επιστρέφουμε στις συνήθειές μας. Αν παρόλα αυτά κάνοντας νηστεία ακόμα και για λίγες ημέρες αρχίσουμε να μην αισθανόμαστε καλά πρέπει να σταματήσουμε αμέσως. Δεν έχει κανένα νόημα να πιέσουμε τον εαυτό μας και κάνοντας δυνητικά κακό στην υγεία μας. Άλλωστε ακόμα και κατά την εκκλησία «Ασθενής και ωδιπόρος αμαρτίαν ουκ έχει».

Μη σταματήστε απότομα

Μετά το πέρας της νηστείας καλό είναι η μετάβασή μας να είναι ήπια αφού αν κάνουμε απότομα πολλές ατασθαλίες ίσως νιώσουμε τις συνέπειες άσχημα στο στομάχι μας. Πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι η αποτοξίνωση που κάναμε ωφέλησε πολύ τα όργανά μας και κυρίως αυτά του πεπτικού μας συστήματος που ήταν σαν να του προσφέραμε ένα ωραίο διάλειμμα. Βάζοντας όμως πάλι στο διαιτολόγιό μας το κρέας και τα ζωικά παράγωγα είναι προτιμότερο να το κάνουμε με μια σούπα και όχι με κάποιο πολύ λιπαρό γεύμα.