WELLNESS

Πείτε αντίο στην ένταση με Prana Flow Yoga

Η Κωνσταντίνα Μαριδάκη, δασκάλα yoga και ιδιοκτήτρια του Osoyoga studio στην Άνω Γλυφάδα μας εξηγεί όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζουμε για το συγκεκριμένο είδος yoga.

Η Prana Flow είναι μια εξελικτική μέθοδος που μας μεταμορφώνει και μας κάνει να ακτινοβολούμε από υγεία, καλλιεργώντας την πνευματική και την ψυχική μας δύναμη, την ικανότητα να αφηνόμαστε στη ροή του σύμπαντος και τη διαίσθησή μας. Πρόθεση της είναι να ενσωματώσουμε τις 5 κινήσεις της PRANA (ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΖΩΗΣ) μέσα στη κίνησή μας, να ελευθερώσουμε το σώμα μας απο τις εντάσεις που δημιουργεί η καθημερινότητα και να φέρουμε σε ισορροπία το νευρικό μας σύστημα. Μ’ αυτόν το τρόπο να κατορθώσουμε να βρούμε το κέντρο μας. Στόχος της πρακτικής της yoga είναι να συγχρονιστεί με αυτή την ενεργειακή συμφωνία της prana, καθώς το σώμα δεν χορεύει μόνο στην υπέροχη μελωδία της αναπνοής, αλλά και στον δυναμικό ρυθμό της prana, η οποία αναζωογονεί κάθε κύτταρο και ενορχηστρώνει κάθε λειτουργία στο σώμα μας. Κι αυτό το στοιχείο είναι που κάνει τη yoga τόσο απελευθερωτική. Σε ένα πιο πρακτικό επίπεδο, αυτή η ένωση έχει σαν αποτέλεσμα την εξισορρόπηση και την εναρμόνιση του σώματος, του μυαλού, του συναισθήματος και της ψυχής.

 

Συγκεκριμένα η Prana Flow Yoga μας γεμίζει ζωτική ενέργεια και ηρεμία, αφύπνιση και δεκτικότητα μέσα από μια σειρά από ισορροπημένες και δημιουργικές αλληλουχίες στάσεων (vinyasas). Η λέξη «vinyasa» προέρχεται από τον σανσκριτικό όρο «nyasa» και τη λέξη «vi» (που σημαίνουν «να τοποθετείς» «μ’ έναν ιδιαίτερο τρόπο» τα βήματα σε ένα μονοπάτι που οδηγεί στην κορυφή ενός βουνού ή στη σύνδεση μιας asana -στάσης στη yoga- με την επόμενη). Στον κόσμο της yoga ο πιο συνήθης ορισμός της vinyasa είναι η συνεχόμενη αλληλουχία κάποιων asanas, οι οποίες συντονίζονται με την αναπνοή. Ωστόσο, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι vinyasa δεν είναι απλώς μια αλληλουχία κινήσεων: πρόκειται για μια ροή κινήσεων που αφυπνίζει και καλλιεργεί τη συνειδητότητα. Ως μαθητές της Prana, η αναπνοή μας είναι ο καλύτερος οδηγός. Στη yoga πρέπει να επιτρέπουμε στον εαυτό μας να δέχεται τη λεπτοφυή, αναζωογονητική και ισχυρή ροή αυτού του αέναου ρυθμού εισπνοής και εκπνοής.

Οι ασάνες μπορούν να προσαρμοστούν για όλες τις ηλικίες, ακόμη και σε άτομα με ειδικές ανάγκες. Έτσι από τη γιόγκα μπορούν να ωφεληθούν όλοι (όπως π.χ. ηλικιωμένοι, παιδιά, έγκυες γυναίκες και άνθρωποι με χρόνιες καρδιακές παθήσεις) ανεξαρτήτου φυσικής κατάστασης. Μπορεί να ελαχιστοποιήσει ή ακόμα και να εξαφανίσει αρρώστιες που είναι τόσο συχνές σήμερα. Παραδείγματα είναι η υψηλή πίεση, τα αναπνευστικά προβλήματα, τα πεπτικά προβλήματα, τα προβλήματα της μέσης και οι ημικρανίες. Παράλληλα, η γιόγκα μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του στρες ένα πρόβλημα που εμφανίζεται σε πολλούς ανθρώπους ανεξαρτήτως ηλικίας. Η Prana flow συγκεκριμένα μπορεί να βοηθήσει τον άνθρωπο στην καθημερινότητά του καθώς και στη βαθύτερη κατανόηση της ζωής του. Χρησιμοποιώντας τις αρχές που προσφέρει, ισορροπεί όλες τις πλευρές του ανθρώπου (το φυσικό, το συναισθηματικό, τη λογική και την ψυχική πλευρά). Όλα δηλαδή τα απαραίτητα συστατικά για μια αρμονική και εμπλουτισμένη ζωή.
 
Info: Οsoyoga Studio, Γούναρη 211 Α, www.osoyogastudios.com