WELLNESS

Πώς να αποφύγεις τις εντάσεις με τον σύντροφό σου στο σπίτι

Οι συμβουλές που μπορούν να φανούν χρήσιμες όχι μόνο για τις (υπόλοιπες) μέρες της καραντίνας αλλά και για την επόμενη μέρα της σχέσης σας.

Η Kλινική Ψυχολόγος Εμμανουέλα Παπαθανασίου μας εξηγεί πώς αυτές τις τελευταίες εβδομάδες του περιορισμού στο σπίτι, θα καταφέρουμε να αποφύγουμε τις εντάσεις μέσα στο σπίτι.

Αφιερώστε χρόνο για τον εαυτό σας χωρίς να αισθάνεστε ένοχοι

Υπάρχουν κάποιες ομάδες ανθρώπων που προτιμούν να κάνουν τα πάντα μαζί με το σύντροφο τους και άλλοι όχι. Ανεξάρτητα από την ομάδα στην οποία ανήκετε, οι σημερινές συνθήκες σας αναγκάζουν να αφιερώσετε χρόνο στον εαυτό σας. Αφιερώστε χρόνο να αναπνεύσετε, να εστιάσετε τον εαυτό σας, να μιλήσετε με έναν φίλο, να οργανώσετε τις σκέψεις σας. Δεν πρέπει να αισθάνεστε ένοχοι επειδή χρειάζεστε το χώρο σας και δεν νιώθετε έτοιμοι να συγχωνευθείτε με κάποιον άλλο τη δεδομένη στιγμή.

Συνεργαστείτε για ένα κοινό στόχο

Τώρα είναι μια καλή στιγμή να συνεργαστείτε με τον σύντροφο σας για να βελτιώσετε το σπίτι. Έτσι μπορείτε να εργαστείτε ως ζευγάρι σε ένα κοινό έργο που σας δίνει έναν ευχάριστο στόχο: να αισθάνεστε καλά στο σπίτι.

Απολαύστε ένα απεριτίφ online με φίλους

Ετοιμάστε τα mojitos και ρυθμίστε τον υπολογιστή μπροστά σας. Μπορείτε να περάσετε μια φιλική στιγμή με φίλους, να συζητήσετε, να γελάσετε, να μάθετε τα νέα τους, και να νιώσετε ότι δεν είστε μονοί σε όλο αυτό. Θα σας κάνει καλό και θα νιώσετε πιο χαλαροί.

Διοργανώστε ένα ραντεβού

Δεδομένου ότι η κατάσταση μας απαγορεύει να βγαίνουμε έξω, μπορείτε να μαγειρέψετε με τον σύντροφό σας, να ντυθείτε σα να βγαίνατε ένα Σάββατο βράδυ και να περάσετε ένα όμορφο ραντεβού με τον σύντροφό σας μέσα στο σπίτι σας.

Κάνετε εκπλήξεις

Ακριβώς επειδή τα καταστήματα είναι κλειστά δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να συνεχίσετε να δίνετε προσοχή στον σύντροφό σας. Υπάρχουν πολλά μικρά πράγματα που μπορούν να σας υπενθυμίσουν ότι αγαπιέστε και θέλετε να φροντίσετε ο ένας τον άλλον.

Να έχετε θετική σκέψη

Δεν μπορείτε πάντα να διατηρήσετε την ισορροπία σε μια σχέση, πολύ περισσότερο τώρα που είστε 24/24 μαζί. Για το λόγο αυτό κανείς δεν θα σας κατηγορήσει αν εμφανίσετε κάποιες στιγμές έκρηξης. Το σημαντικό είναι να μην ελαχιστοποιείτε τη σημασία των συναισθημάτων του συντρόφου σας.

Μάθετε κάτι νέο μαζί

Μια νέα γλώσσα, νέες συνταγές, βρείτε δραστηριότητες για να αποσυμπιεστείτε μαζί – να περπατήσετε γύρω από τη γειτονιά (αλλά να μείνετε μακριά από τους άλλους), να ακούτε χαλαρωτική  μουσική, να δείτε ταινίες, να διαβάσετε, να ζωγραφίσετε. Σχεδιάστε τις δραστηριότητες μαζί και επιτρέψτε ο ένας στον άλλον χώρο.

Τολμήστε να ζητήσετε εξωτερική βοήθεια

Οι στιγμές συγκατοίκησης κατά τη διάρκεια της καραντίνας είναι πολλές φορές δύσκολες. Επομένως, μην φοβάστε να ζητήσετε βοήθεια από έναν ειδικό. Μπορείτε να καλέσετε για βοήθεια και να οργανώσετε μια συνέδρια μέσω Skype για να βρείτε μια λύση που να ταιριάζει σε όλους. Σε περίπτωση βίας, οι αριθμοί έκτακτης ανάγκης λειτουργούν πάντα.

 

Παπαθανασίου Εμμανουέλα
Kλινική Ψυχολόγος, ΜSc
emma.papathanasiou@gmail.com
6944723327