WELLNESS

Πώς θα προστατεύσεις τα μάτια και το πρόσωπό σου από το Blue Light που εκπέμπουν οι οθόνες

#ΜένουμεΣπίτι περισσότερο, #ΒγαίνουμεΣτηνΟθονη με ασφάλεια. Σύμμαχός μας η νέα αγωγή ενδυνάμωσης για βλεφαρίδες και φρύδια από τη Foltene.

Τώρα που #ΜένουμεΣπίτι, #ΒγαίνουμεΣτηνΟθονη ακόμα πιο συχνά. Καθόμαστε μπροστά στον υπολογιστή περισσότερο από ό,τι πριν. Χρησιμοποιούμε το κινητό μας καθημερινά για όλο και πιο πολλές ώρες. Ακόμα και οι τηλεφωνικές συνομιλίες μας έχουν πια αντικατασταθεί από βιντεοκλήσεις. Messenger, What’s app, Viber και apps όπως το House Party μας βοηθούν σίγουρα να έρθουμε πιο κοντά με τους δικούς μας ανθρώπους, έχουν όμως προσθέσει στο πρόγραμμά μας επιπλέον ώρες έκθεσης στο Blue Light των οθονών.

Είναι πια γνωστό πως το τεχνητό μπλε φως που εκπέμπουν οι οθόνες των κινητών, των tablets και των υπολογιστών μπορεί να επηρεάσει τον οργανισμό μας με διάφορους τρόπους: Μπορεί να προκαλέσει προβλήματα όρασης και αποδιοργάνωση των βιορυθμών μας, οξειδωτικό στρες και προβλήματα στην υγεία της επιδερμίδας μας όπως επίσης στις βλεφαρίδες και τα φρύδια μας, επιφέροντας πρόωρη γήρανση του δέρματος και κάνοντας -μεταξύ άλλων- τις βλεφαρίδες μας πιο εύθραυστες και λεπτές.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή: Τι ακριβώς είναι το Blue Light (ή, στα ελληνικά, Μπλε Φως);

Το ορατό φάσμα του φωτός περιλαμβάνει διάφορες αποχρώσεις (κόκκινο, πορτοκαλί, κίτρινο, πράσινο, μπλε και ιώδες), καθεμία από τις οποίες αντιστοιχεί σε διαφορετικά μήκη κύματος και εκπεμπόμενη ενέργεια. Οι ακτίνες στην κόκκινη άκρη του φάσματος έχουν μεγαλύτερο μήκος κύματος και λιγότερη ενέργεια, ενώ οι ακτίνες του μπλε-ιώδους φωτός έχουν μικρότερος μήκος κύματος και περισσότερη ενέργεια (ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία). Έτσι, το μπλε φως έχει σχεδόν διπλάσια ενέργεια από εκείνη του κόκκινου φωτός στην άλλη άκρη του ορατού φάσματος. Αυτό σημαίνει ότι, θεωρητικά, η έκθεσή μας στην μπλε ακτινοβολία μπορεί να είναι πιο επιβλαβής για την υγεία μας.

Εδώ αξίζει πάντως να σημειώσουμε πως ο ήλιος αποτελεί την κύρια πηγή φυσικού μπλε φωτός. Έτσι, καθημερινά λαμβάνουμε το μεγαλύτερο μέρος της μπλε ακτινοβολίας μέσω της έκθεσής μας στον ήλιο. Γενικώς, το φως του ήλιου είναι απαραίτητο για πολλές δραστηριότητες του οργανισμού μας, αφού επηρεάζει την εγκεφαλική δραστηριότητα, την παραγωγή ορμονών, την ανανέωση των κυττάρων και τον κιρκάδιο ρυθμό μας, δηλαδή το βιολογικό μας ρολόι και τις συνήθειες του ύπνου μας.

Εκτός από το φυσικό μπλε φως, υπάρχει όμως και το τεχνητό. Αυτό ακριβώς είναι που εκπέμπουν οι οθόνες των υπολογιστών, των tablets και των κινητών μας. Κι ενώ το ποσό αυτής της ακτινοβολίας είναι στην πραγματικότητα πολύ μικρό, η συνεχής και πολύωρη έκθεσή μας σε αυτές τις οθόνες είναι που προβληματίζει τους επιστήμονες: Σύμφωνα με έρευνες, ο μέσος χρόνος που ξόδευαν οι χρήστες στα κινητά τους το 2019 ήταν ανάμεσα σε τρεις και τέσσερις ώρες τη μέρα. Παράλληλα, όσοι δουλεύουν σε υπολογιστή, περνούν ακόμα 8 περίπου ώρες τη μέρα μπροστά στην οθόνη του. Αυτό συνολικά σημαίνει περίπου 12 ώρες τη μέρα έκθεση στο Blue Light!

Πώς μπορείς να προστατευθείς από το Μπλε Φως

Για να προστατεύσεις τα μάτια, την επιδερμίδα, τις βλεφαρίδες αλλά και τα φρύδια σου από το Blue Light των οθονών, μπορείς να ακολουθήσεις τα παρακάτω tips:

-Χρησιμοποίησε ένα φίλτρο μπλε φωτός στο κινητό σου. Κάποια τηλέφωνα το έχουν ήδη ενσωματωμένο (και μπορεί να ενεργοποιηθεί και να απενεργοποιηθεί όποτε θέλεις). Εναλλακτικά, υπάρχουν εφαρμογές που προσθέτουν αυτό το φίλτρο σε smartphones ή tablets, αλλά και ειδικά τζάμια προστασίας οθόνης που φιλτράρουν το μπλε φως.

-Αν φοράς γυαλιά οράσεως, ζήτησε από τον οπτικό σου να προσθέσει στους φακούς την ειδική επίστρωση που φιλτράρει το μπλε φως. Ακόμα όμως κι αν δεν φοράς γυαλιά, στην αγορά θα βρεις σκέτους φακούς με επίστρωση κατά του μπλε φωτός, χωρίς βαθμούς μυωπίας.

-Όταν δουλεύεις στον υπολογιστή, φρόντισε να ξεκουράζεις τα μάτια σου εφαρμόζοντας τον κανόνα «20-20-20»: Κάθε 20 λεπτά απομάκρυνε το βλέμμα σου από την οθόνη και κοίταξε κάπου μακριά (τουλάχιστον 20 πόδια, δηλαδή περίπου 6 μέτρα – για παράδειγμα σε ένα δέντρο έξω από το παράθυρο) για 20 δευτερόλεπτα.

-Προστάτευσε την επιδερμίδα σου μέσω της διατροφής σου. Τα φρούτα και τα λαχανικά, χάρη στην αντιοξειδωτική τους δράση, προστατεύουν την επιδερμίδα από το οξειδωτικό στρες και την πρόωρη γήρανση. Κρέμες ημέρας ή ματιών με αντιοξειδωτικά συστατικά (υπάρχουν ακόμα και κρέμες με στοχευμένη δράση κατά του μπλε φωτός) ενισχύουν την άμυνα των κυττάρων ενάντια στις φθορές που προκαλούνται από τις ελεύθερες ρίζες και προστατεύουν από το οξειδωτικό στρες.

-Περιποιήσου τις βλεφαρίδες και τα φρύδια σου με τη νέα αγωγή ενδυνάμωσης της Foltène® που περιέχει τα αποκλειστικά ενεργά συστατικά Tricalgoxyl® και  Tricosaccaride® καθώς και LPD Eyelasher που διεγείρουν και τονώνουν τη φυσική αναγέννηση της τρίχας. Η αγωγή δυναμώνει τις λεπτές και αδύναμες βλεφαρίδες αποκαθιστώντας τη φυσική τους ομορφιά. Ταυτόχρονα, χάρη στο νέο επαναστατικό συστατικό DN-Age™ παρέχει προστασία από την πρόωρη γήρανση και το Blue Light στις βλεφαρίδες και στα φρύδια.

Οφθαλμολογικά & Δερματολογικά ελεγμένη, η αγωγή ενδυνάμωσης της Foltène® είναι κατάλληλη και για όσους φοράνε φακούς επαφής ενώ δεν ερεθίζει τα μάτια, αφού δεν περιέχει καθόλου αλκοόλ, παραφίνες, σιλικόνες ή παράγωγα πετρελαίου.

Όσο για τα αποτελέσματα; Με τη χρήση της αγωγής πρωί και βράδυ οι βλεφαρίδες γίνονται:

-23% πιο πυκνές*

-9% πιο μακριές*

-93% πιο υγιείς**

-87% πιο ενισχυμένες**

*Κλινική μελέτη σε 30 γυναίκες μετά από 56 ημέρες χρήσης του προϊόντος
** Δοκιμή αυτοαξιολόγησης σε 30 γυναίκες   

Βρες την αγωγή ενδυνάμωσης της Foltène® για βλεφαρίδες και φρύδια σε επιλεγμένα φαρμακεία. Μάθε περισσότερα στο https://www.facebook.com/FolteneGreece/.

Και μην ξεχνάς: #ΜένουμεΣπίτι και #ΒγαίνουμεΣτηνΟθονη με ασφάλεια!