WELLNESS

Χαλαρώστε (μέσω yoga) μετά από μια κουραστική μέρα

Ο καθηγητής yoga Πάνος Κοντογιώργος, γέννημα θρέμμα Αργυρούπολης, μας δείχνει πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη yoga για να χαλαρώσουμε μετά από μια πολύ κουραστική μέρα. 

Στάση του παιδιού

Οφέλη: Εκτείνει γοφούς, τετρακέφαλους και πλάτη. Θεωρείται μια στάση χαλάρωσης που ανοίγει τους γοφούς και ανακουφίζει τη σφιγμένη πλάτη.

Πώς να την κάνετε: Γονατίστε στο πάτωμα με τα μεγάλα δάχτυλα των ποδιών να εκτείνονται σε αυτό και τα γόνατα ανοιχτά στο πλάτος των ώμων σας. Καθίστε στις φτέρνες. Χαμηλώστε τον κορμό ανάμεσα στους μηρούς και ακουμπήστε το μέτωπο στο χαλάκι. Τεντώστε τα χέρια σας μπροστά και μακριά με τις παλάμες να κοιτάζουν το πάτωμα. Κλείστε τα μάτια και αναπνέετε βαθιά από την μύτη σας.

Γάτα 

Οφέλη: Χαλαρώνει τη σπονδυλική στήλη και τους ώμους.

Πώς να την κάνετε: Καθόμαστε στα τέσσερα με τους καρπούς ακριβώς κάτω από τους ώμους (αγκώνες ίσιοι) και τους γοφούς ακριβώς πάνω από τα γόνατα. Με την εισπνοή ενεργοποιούμε τους ραχιαίους, στρέφουμε τη λεκάνη προς τα έξω, ανεβάζουμε ψηλά τον κόκκυγα, κρατάμε τους αγκώνες ίσιους, ωθούμε τις ωμοπλάτες προς τα έξω, επιμηκύνουμε αυχένα και ανεβάζουμε ψηλά το κεφάλι και το βλέμμα. Εκπνέοντας ανασηκώνουμε τη ράχη σπόνδυλο-σπόνδυλο και φέρνουμε το πηγούνι κοντά στο στέρνο. Τελειώνοντας την εκπνοή τραβάμε μέσα τον αφαλό κοντά στη σπονδυλική στήλη και φέρνουμε μέσα τον κόκκυγα.

Simple Twist 

Οφέλη: Μετριάζει την συμπίεση στην σπονδυλική στήλη και βοηθά το λεμφικό σύστημα.

Πώς να την κάνετε: Ξαπλώστε στο πάτωμα και πάρτε μια μεγάλη αγκαλιά και τα δυο σας γόνατα, φέρτε το ένα δίπλα στο άλλο και στην εκπνοή αφήστε τα να κατέβουν στο πάτωμα, λυγισμένα, από τα δεξιά σας. Στην συνέχεια αφήστε τον κορμό σας αλλά και το βλέμμα σας να ακολουθήσουν αντίθετη πορεία και μείνετε σταθεροί σε αυτή την θέση για όσο χρειαστεί. Επαναλάβετε τώρα από την αντίθετη μεριά έχοντας στον νου σας ότι ξανά ο κορμός και το βλέμμα σας θα στραφούν αντίθετα.
 

Viparita Karani

Οφέλη: Ανακουφίζει από το οίδημα ή την συμφόρηση στα πόδια.

Πώς να την κάνετε: Για την Asana αυτή θα χρειαστείτε έναν τοίχο. Ξαπλώστε στο πάτωμα και φέρτε τα καθιστικά σας κοκαλάκια πάνω στον τοίχο και στην συνέχεια τεντώστε προσεχτικά τα πόδια σας πάνω στον τοίχο, σαν να σχηματίζετε με το σώμα σας ένα L. Παρατηρήστε η μέση σας να βρίσκεται εκεί που το πάτωμα ενώνεται με τον τοίχο χωρίς να υπάρχει κάποιο κενό ανάμεσα τους. Αφήστε τα χέρια σας χαλαρά, κλείστε τα μάτια και απλά αναπνεύστε. Για να βγείτε από τη θέση απλά λυγίστε τα πόδια σας και ρίξτε τα στα πλάγια.
 

Γενικά Tips:

 
-Προσπαθήστε να διατηρείτε τις αναπνοές σας ομαλές, μαλακές και σταθερές, αναπνέοντας καλύτερα από τη μύτη. Θα νιώθετε πιο χαλαροί και η ένταση της εποχής δεν θα σας επηρεάζει τόσο σωματικά.
-Όταν περπατάτε να θυμάστε να έχετε καλή ευθυγράμμιση των πελμάτων σας, αλλιώς δεν θα ευθυγραμμίζεται το σώμα και θα καταπονείτε τη μέση σας,ιδιαίτερα μάλιστα αν κουβαλάτε και σακούλες.
-Δοκιμάστε να «αφυπνίσετε» τα πέλματά σας, ώστε να σας είναι ευκολότερη η ευθυγράμμισή τους. Είτε καθιστοί σε εσωτερικό χώρο, είτε όρθιοι κατά τη διάρκεια της ημέρας, τεντώστε απλώς τα πέλματα σας, με τα δάχτυλα των ποδιών τεντωμένα προς τα πάνω. Επαναλάβετε και στις δύο πατούσες εναλλάξ, μέχρι να νιώσετε τη ροή της ενέργειας στις πατούσες σας.
-Δοκιμάστε ένα τσάι από χαμομήλι, λεβάντα ή λεμονόχορτο.