WELLNESS

Τα 10 πιο συχνά λάθη των γυναικών στη γυμναστική

Η Μάντη Περσάκη των Pilates by Mandy γράφει για εκείνα τα λάθη που συνηθίζουν να κάνουν οι γυναίκες στη γυμναστική και την προπόνηση.

Τα 10 πιο συχνά λάθη που κάνουν λοιπόν οι γυναίκες κατά τη γνώμη μου είναι τα εξής :

1. Φτιάχνουν ένα πλασματικό πρότυπο στο μυαλό τους, θέλουν να το φτάσουν μέσα σε 2-3 εβδομάδες, δεν έχουν υπομονή, κάνουν μια σύντομη χρονικά υπερπροσπάθεια που της κουράζει , φυσικά και δεν φτάνουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα , απογοητεύονται και τα παρατάνε.

2. Έχουν ως κριτήριο τη ζυγαριά, ζυγίζονται κάθε πρωί και αν δεν δούν το νούμερο που θέλουν πιστεύουν ότι δεν έχουν κάνει τίποτα. Οταν ξεκινάμε γυμναστική οι μύες που δημιουργούμε ζυγίζουν πολύ περισσότερο από το λίπος που καίμε, άρα τα κιλά δεν είναι ενδεικτικός παράγοντας . Επίσης αυτό που πρέπει να κοιτάμε είναι τα ρούχα μας και ο καθρέφτης.

3. Δεν επιβραβεύουν τον εαυτό τους όταν πετυχαίνουν μικρούς στόχους. Είναι αδύνατον να δούμε απ΄την πρώτη βδομάδα το σώμα μας διαφορετικό, παρ΄ολαυτά είναι καλό να λέμε ένα μπράβο στον εαυτό μας αν έχουμε καταφέρει να μπούμε σε πρόγραμμα διατροφής και άσκησης και να παίρνουμε δύναμη, να συνεχίζουμε.

4. Είναι λάθος  να κυνηγάμε τις μόδες. Μπαίνουμε σε μια διαδικασία ανά 2-3 μήνες να αλλάξουμε τρόπο εκγύμνασης και το σώμα δεν προλαβαίνει να προσαρμοστεί στην αλλαγή και να αποδώσει. Και το σχολείο βαριόμασταν αλλά πήγαμε 12 χρόνια!

5. Αλλο ένα λάθος είναι να λέμε ότι για να χάσουμε κιλά πρέπει να μην τρώμε. Συνήθως οι γυναίκες αντι να προσπαθήσουν να κάνουν μια σωστή διατροφή με πολλά και ολοκληρωμένα γεύματα σταματάνε να τρώνε, χάνουν γεύματα με αποτέλεσμα να χάνουν βάρος σε μικρό χρονικό διάστημα και βέβαια να το ξαναπαίρνουν σε εξίσου μικρό!

6. Λανθασμένα επίσης εμείς οι γυναίκες πιστεύουμε ότι για να χάσουμε λίπος και γενικότερα κιλά πρέπει να δουλεύουμε αερόβιο. Με το αερόβιο καίμε τη στιγμή που κάνουμε άσκηση ενώ με το αναερόβιο καίμε για 48 ώρες μετά.

7. Το αερόβιο δεν είναι μόνο το τρέξιμο, το ποδήλατο και το κολύμπι. Το  αερόβιο και το αναερόβιο έχει να κάνει με τους παλμούς  στους οποίους  δουλεύουμε και μπορούμε να το πετύχουμε με οποιαδήποτε μορφή άσκησης, αρκεί να ξέρουμε να μετράμε τους παλμούς μας. 130-150  δουλεύουμε αερόβια και από εκεί και πάνω αναερόβια.

8. Οι γυναίκες συνηθίζουμε να δουλεύουμε περισσότερο ασκήσεις στο σημείο που πιστεύουμε ότι έχουμε πρόβλημα. Το σωστό είναι να δουλεύουμε συνδυαστικά και στην ίδια ένταση ασκήσεις για όλο το σώμα. Να έχουμε υπομονή γιατί όπου έχουμε το περισσότερο πρόβλημα σημαίνει ότι εκεί βρίσκονται οι λιποαποθήκες μας και θα δούμε διαφορά στο τέλος.

9. Οταν νιώθουμε ότι έχουμε τραυμαστιστεί σε κάποια μυική ομάδα δεν θα πρέπει να συνεχίζουμε στην ίδια ένταση για να “ξεπιαστούμε” αλλά ούτε και να σταματάμε εντελώς . Συνεχίζουμε συντηρητικά και σε χαμηλές εντάσεις την προπόνησή  και δίνουμε έμφαση στις υπόλοιπες μυικές  ομάδες. Αν ο πόνος οφείλεται σε κάποιο πιάσιμο καλό είναι να συμβουλευτούμε κάποιο καθηγητή φυσικής αγωγής για τις κατάλληλες διατάσεις.

10. Το σημαντικότερο είναι να μην βιαζόμαστε. Το να χάσουμε κιλά γρήγορα και να τα διατηρήσουμε  δεν γίνεται. Αν θέλεις να φτάσεις γρήγορα πήγαινε αργά!

Η Μάντη Περσάκη είναι ιδιοκτήτρια των Pilates by Mandy. Μπορείς να μαθαίνεις περισσότερα για εκείνη από το προσωπικό της site και από την σελίδα της στο Facebook.