WELLNESS

Το πρόγραμμα διατροφής που θα σε κρατήσει στα κιλά σου τώρα το καλοκαίρι

Τι διατροφή να ακολουθήσουμε στις καλοκαιρινές σας διακοπές για να διατηρήσετε το βάρος σας χωρίς στερήσεις; Η διαιτολογική ομάδα του κέντρου διατροφής Nutrition Support μας δίνει συμβουλές για να τρώμε σωστά και υγιεινά  το καλοκαίρι.

Το καλοκαίρι έφτασε και σύντομα για πολλούς ξεκινάνε και οι καλοκαιρινές διακοπές. Αρκετοί είναι εκείνοι που αγχώνονται για το πως θα μπορέσουν να διατηρήσουν το βάρος τους αυτό το χρονικό διάστημα και να μην γυρίσουν με περιττά κιλά, καθώς ξεφεύγουν από το καθημερινό πρόγραμμα. Αρχικά, να πούμε ότι είναι φυσιολογικό στις διακοπές να είμαστε πιο χαλαροί και να φάμε και κάτι παραπάνω ή κάτι που μας αρέσει και δεν συνηθίζουμε να τρώμε στην καθημερινότητα μας. Είναι σημαντικό όμως να μην ξεχνάμε ότι το κλειδί στον έλεγχο του βάρους μας είναι η ισορροπία και το μέτρο. Τα παρακάτω tips θα σας βοηθήσουν να διατηρήσετε το βάρος σας και ταυτόχρονα να απολαύσετε τις διακοπές σας.

Πρωινό

Είναι πολύ σημαντικό να ξεκινήσεις τη μέρα σου με ένα καλό και χορταστικό πρωινό στο σπίτι το οποίο θα σε γεμίσει ενέργεια. Μια καλή επιλογή θα ήταν άπαχο γάλα με δημητριακά ολικής και ένα φρούτο ή φρυγανιές με συνοδεία από άπαχο τυρί, γαλοπούλα, αβοκάντο ή αυγό και ένα φρέσκο φρούτο. Με αυτό τον τρόπο θα αποφύγεις να καταναλώσεις κάτι από έξω το οποίο θα είναι σίγουρα πιο επιβαρυμένο σε θερμίδες.

Σνακ στην παραλία

Συνήθως στις διακοπές περνάμε το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας στην παραλία. Καλό θα ήταν λοιπόν να έχουμε μαζί μας κάποια σνακ γιατί σίγουρα θα πεινάσουμε. Προτιμάμε υγιεινά σνακ τα οποία μεταφέρονται εύκολα και δεν θέλουν ψυγείο όπως φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα με ξηρούς καρπούς, μπάρες δημητριακών και κράκερς ή κριτσίνια ολικής άλεσης. Είναι πολύ σημαντικό να φάμε κάτι μεταξύ πρωινού και κυρίως γεύματος, για να περιορίσουμε την πείνα μας και να μην το παρακάνουμε στο κυρίως γεύμα.

Beach Bar: Τι να παραγγείλω;

Είναι σχεδόν σίγουρο ότι στην παραλία θα πάρουμε κάτι να πιούμε. Καλό θα ήταν να αποφύγουμε επιλογές με κενές θερμίδες όπως γρανίτες, milkshake και αναψυκτικά με ζάχαρη. Ένα παγωμένο τσάι χωρίς ζάχαρη ή μια σόδα θα μας δροσίσει χωρίς να μας επιβαρύνει με θερμίδες. Επίσης θα μπορούσαμε να επιλέξουμε κάποιο smoothie με φρούτα αν υπάρχει η δυνατότητα. Αν τώρα δεν έχουμε μαζί μας κάποιο σνακ και θέλουμε κάτι να φάμε, μπορούμε να επιλέξουμε μια φρουτοσαλάτα είτε μόνο με φρούτα είτε με φρούτα και γιαούρτι ή μέλι ή κάποια σαλάτα με λαχανικά και κοτόπουλο ή τόνο ή ένα τοστ με τυρί και γαλοπούλα. Σίγουρα θα υπάρχει μια τέτοια επιλογή όπου και αν πάτε.

Φαγητό απ’ έξω

Συνήθως στις διακοπές το μεσημεριανό μας γεύμα θα είναι έξω σε κάποια ταβέρνα ή εστιατόριο. Το πιο σημαντικό όταν έρθει η ώρα του κυρίως γεύματος είναι η πείνα μας να βρίσκεται σε λογικά επίπεδα για να μπορέσουμε να ελέγξουμε την ποσότητα του φαγητού που θα καταναλώσουμε. Είναι αναμενόμενο ότι αν είμαστε νηστικοί πολλές ώρες θα έχουμε πεινάσει πολύ και θα φάμε ανεξέλεγκτα. Όσον αφορά την ποιότητα του φαγητού, καλό είναι αποφύγουμε τα τηγανιτά και τα φαγητά με πολλές σάλτσες. Ιδανικά ξεκινάμε το γεύμα μας με μία σαλάτα από ωμά ή βραστά λαχανικά και αποφεύγουμε την κατανάλωση ψωμιού.

Αλκοόλ

Σίγουρα το αλκοόλ δεν λείπει από τις καλοκαιρινές διακοπές. Είναι καλό όμως να μην υπερβαίνουμε την συνιστώμενη ποσότητα, δηλαδή 1-2 ποτά ημερησίως. Προτιμήστε μπύρα ή λευκό κρασί για λιγότερες θερμίδες. Δυστυχώς τα cocktail είναι πολύ ωραία για το καλοκαίρι αλλά μας φορτώνουν με αρκετές θερμίδες και ζάχαρη, οπότε καλό θα ήταν να μην αποτελούν καθημερινή επιλογή.

Καλή Ενυδάτωση

Το καλοκαίρι είναι πολύ σημαντική η καλή ενυδάτωση του οργανισμού λόγω των αυξημένων θερμοκρασιών. Δεν ξεχνάμε λοιπόν να πίνουμε άφθονο νερό συχνά μέσα στη μέρα μας.

Τέλος, καλό θα ήταν να κάνουμε ένα προγραμματισμό της μέρας μας, δηλαδή αν έχουμε σκοπό το βράδυ να πάμε κάπου που μας αρέσει και να φάμε κάτι παραπάνω, να περιορίσουμε λίγο το μεσημεριανό μας. Σε κάθε περίπτωση η ισορροπία και το μέτρο είναι το παν για να απολαύσουμε τις διακοπές μας και να μην ξεφύγουμε από το βάρος μας.

Από την Διαιτολογική ομάδα του κέντρου διατροφής Nutrition Support

Διεύθυνση: πλατεία Εσπερίδων 2, Γλυφάδα  Τηλ: 210-8982265