WELLNESS

Η φάση είναι Viva Las Vegan

Oι νέοι vegan καφέδες του Γρηγόρη θα έκαναν μέχρι και τον βασιλιά Έλβις να αφήσει κάτω τα milkshake και να κάνει επιτόπου upgrade στις διατροφικές του συνήθειες.

Γιατί με ρωτάει ξαφνικά η χαμογελαστή ‘Μου έφτιαξες την ημέρα’ υπάλληλος στο ταμείο του κοντινού μου Γρηγόρη τι γάλα (κανονικό ή χωρίς λακτόζη) θέλω στον καπουτσίνο μου ή αν τον προτιμάω με κάποιο από τα νέα ρoφήματα (συγκεκριμένα σόγιας, αμυγδάλου ή καρύδας) που βλέπω να διαφημίζουν;

‘Διαθέταμε ήδη πρόταση για vegan καφέ σόγιας. Αποφασίσαμε να εμπλουτίσαμε την γκάμα με νέα ροφήματα αμυγδάλου και καρύδας και γάλα χωρίς λακτόζη. Στόχος μας να αποτελούμε προορισμό τόσο για τους vegan καταναλωτές όσο και για πελάτες που θέλουν να απολαύσουν μία διαφορετική γεύση στον καφέ τους ή επειδή προσέχουν την διατροφή τους’

Τόσα χρόνια με ξέρει η Μαίρη (η υπάλληλος που λέγαμε πιο πάνω). Τι την κάνει να πιστεύει ότι έγινα ξαφνικά vegan; Ή μήπως αυτός είναι ο έμμεσος τρόπος της να μου πει, πάντα χαμογελαστά, ότι τα έχω πάρει τα κιλάκια μου. Και ότι, αν συνεχίζω να το θέλω το αφρόγαλό μου πλούσιο, καλό είναι να κάνω ‘τράμπα’ το κανονικό γάλα με ένα πιο υγιεινό (βλέπε με λιγότερες θερμίδες) ρόφημα;

‘Πρόκειται για μία κίνηση που εντάσσεται στα πλαίσια μιας συνολικής wellbeing φιλοσοφίας στην οποία στρέφεται o Γρηγόρης. Σκοπεύουμε να συνεχίζουμε να φτιάχνουμε τη μέρα των πελατών με θρεπτικά και νόστιμα γεύματα και αναζωογονητικά ροφήματα. Οι νέες επιλογές προσφέρουν απόλαυση χωρίς τύψεις και την ίδια πλούσια γεύση που έχουμε συνηθίσει στον αγαπημένο μας καφέ’

Επίσης, μεταξύ μας, είναι τόσοι πολλοί πια οι Έλληνες vegan εκεί έξω που μια αλυσίδα-κολοσσός με 330 καταστήματα θεωρεί αναγκαίο να τους κάνει τα ‘χατίρια’;

‘Το καταναλωτικό κοινό, σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και στην Ελλάδα, προσανατολίζεται σε πιο ισορροπημένη διατροφή και ένα πιο υγιεινό life style. Αναζητά συνεχώς εξατομικευμένες προτάσεις προϊόντων. Νοιάζεται για το περιβάλλον και έχει έντονη περιβαλλοντική συνείδηση.

Ενώ, επιπλέον, υπάρχει αύξηση αλλεργιών και δυσανεξιών. Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι σε παγκόσμιο επίπεδο το 65% έχει μειωμένη ικανότητα να αφομοιώσει λακτόζη ενώ στην Ελλάδα το 46% έχει δυσανεξία στη λακτόζη. Λαμβάνοντας υπόψη τις νέες τάσεις της εποχής καθώς και τις ανάγκες των πελατών αποφασίσαμε να εμπλουτίσουμε την γκάμα του vegan καφέ’

Και εντάξει, χωρίς να είμαι σε καμία περίπτωση ειδικός, εγώ το ξέρω ότι οι vegan καφέδες έχουν λιγότερες θερμίδες και γενικά μας κάνουν καλό. Τύπου τους πίνουμε, δεν μας πίνουν. Πως θα κάτσω να εξηγήσω στην μητέρα / θεία / μεγαλύτερη σε ηλικία συνάδελφό μου στο γραφείο μου τι διαφορετικό έχει να κερδίσει αλλάζοντας μετά από τόσες δεκαετίες το γάλα που βάζει στον καφέ της;

‘Τα φυτικά ροφήματα σόγιας, καρύδας και αμυγδάλου είναι από τη φύση τους χαμηλά σε κορεσμένα λιπαρά, gluten free & lacto free. Άρα υπάρχουν διατροφικά πλεονεκτήματα επιλέγοντας τον καφέ σου με αυτά. Επιπλέον, ένας vegan cappuccino σου σκέτος με ρόφημα αμυγδάλου έχει 35% λιγότερες θερμίδες απ’ ότι αν έβαζες κανονικό γάλα. Συγκεκριμένα, το ρόφημα αμυγδάλου είναι εμπλουτισμένο με τις βιταμίνες Ε, Β2, Β12 & D και το ρόφημα σόγιας είναι εμπλουτισμένο με τις βιταμίνες Β2, Β12 & D. Καταναλώνοντας ένα vegan καφέ καρύδας ή αμυγδάλου μειώνεις τα λιπαρά σου’

Όλα τα παραπάνω είναι ερωτήματα που φυσιολογικά έρχονται στο μυαλό κάποιου που μπει αυτές τις ημέρες σε ένα κατάστημα Γρηγόρης και αντικρίσει τις νέες επιλογές vegan καφέδων (και γάλατος χωρίς λακτόζη) που πλέον είναι διαθέσιμα. Και, προς τιμήν τους, οι άνθρωποι του Γρηγόρη φρόντισαν να μας τα απαντήσουν, παρότι τους τα κάναμε με τον πλέον εκλαϊκευμένο τρόπο.

Η ουσία, όμως, είναι αλλού. Όχι στο ότι φροντίζουν (που το φροντίζουν) να κάνουν πράξη το μότο τους που είναι να μπορούν όλοι μα όλοι να απολαμβάνουν τον καφέ τους όπως ακριβώς τον θέλουν.

Όχι το ότι σαφώς και είναι ευχάριστο να βλέπεις μια τόσο μεγάλη αλυσίδα να αποδεικνύεται -παρά το μέγεθός της- εξαιρετικά ‘ευέλικτη’ στο να αφουγκράζεται τις καταναλωτικές τάσεις που διαμορφώνονται σε παγκόσμιο επίπεδο πριν αυτές καν προσγειωθούν στην Ελλάδα.

Αλλά το ότι το να νοιάζεσαι για τις διαφορετικές ανάγκες των πελάτων σου και να διευρύνεις την γκάμα σου για να εξυπηρετήσεις (πέρα από το vegan κοινό) και τους ανθρώπους που έχουν πρόβλημα δυσανεξίας ή απλά θέλουν να αποφύγουν την λακτόζη, αποδεικνύει ένα βαθμό κοινωνικής ευαισθησίας που δεν θα ήταν κακό να γίνει όντως παράδειγμα προς μίμηση.