SPORTS

Στο White Box η προπόνησή σου θα χτυπήσει κόκκινο

Επισκεφθήκαμε το CrossFit Box του Παλαιού Φαλήρου και μάθαμε τι εστί WOD.

Από τη Ζωή Πατσιώλη

Το λευκό ήταν πάντα το αγαπημένο χρώμα του Δημήτρη Διακρούση. Όταν, λοιπόν, αποφάσισε το 2013 να ανοίξει το δικό του box, το οραματίστηκε λευκό. Και το ονόμασε White Box.

Πρόκειται για έναν χώρο 325 τ.μ., επισήμως πιστοποιημένο από την CrossFit, στα σύνορα περίπου του Παλαιού Φαλήρου με τη Νέα Σμύρνη. Μπαίνοντας, παρατηρώ πως στο τμήμα των 20:00 συμμετέχουν αρκετά κορίτσια. Δύο από αυτά κάνουν έλξεις στο μονόζυγο. Δεν μπορώ παρά να ρωτήσω αν αυτό είναι κάτι συνηθισμένο.

«Δεν υπάρχουν κανόνες. Έχουμε κορίτσια που την πρώτη μέρα νόμιζαν πως θα λιποθυμήσουν και τώρα έχουν κατέβει σε αγώνες» εξηγεί ο Δημήτρης, που εκτός από ιδιοκτήτης είναι και ένας από τους προπονητές του box (personal trainer, CrossFit Level 1 και Level 2 trainer, ενεργός αθλητής ποδηλασίας). Από την άλλη, αν δεν κάνεις έλξεις, σημαίνει ότι δεν κάνεις CrossFit; Η απάντηση είναι ενθαρρυντική: «Υπάρχουν πολλά κορίτσια που είναι αρκετό καιρό εδώ, είναι στο τμήμα των PRO, που σημαίνει ότι κάνουν πολύ δυνατά προγράμματα, και δεν κάνουν έλξεις. Δεν είναι, δηλαδή, προϋπόθεση».

#training

A post shared by Dimitris Diakrousis (@ddiakrousis) on

Το βάπτισμα του πυρός

Τι θα κάνεις, λοιπόν, την πρώτη σου μέρα σε ένα CrossFit box; «Αρχικά, όλοι πρέπει να περάσουν από το τμήμα INTRO» μου εξηγεί ο Δημήτρης. «Κι αυτό γιατί πρέπει να διδαχθούν όλες τις τεχνικές για τις ασκήσεις που χρησιμοποιούνται στο CrossFit (σ.σ.: το ασκησιολόγιο του CrossFit στην πραγματικότητα είναι ατέλειωτο και περιλαμβάνει από καθίσματα, push ups και σχοινάκι, μέχρι ασκήσεις από την Ενόργανη Γυμναστική και την Άρση Βαρών). Τα workouts στα τμήματα INTRO, τα λεγόμενα προγράμματα On-Ramp, είναι ειδικά σχεδιασμένα για αρχάριους».

Η σειρά μιας ωριαίας προπόνησης σε ένα τέτοιο τμήμα είναι: Ζέσταμα, διδασκαλία των ασκήσεων της ημέρας, εκτέλεση του WOD (workout of the day), αποθεραπεία. «Βέβαια οι επαναλήψεις σε ένα πρόγραμμα On-Ramp είναι λιγότερες, η διάρκειά του μικρότερη και η ένταση προσαρμόζεται ανάλογα με τον ασκούμενο. Αυτό είναι κάτι που τονίζουμε από την αρχή εδώ. Η συμβουλή μας είναι ‘Μην κοιτάς να κάνεις καλούς χρόνους, κοίτα να κάνεις σωστά την τεχνική’. Αν έχεις καλή βάση και σωστή τεχνική, ο καλός χρόνος θα έρθει μόνος του».

Φυσικά, μαθαίνοντας τις τεχνικές, βελτιώνεις παράλληλα τη δύναμή σου και τη φυσική σου κατάσταση, ώστε να περάσεις στη συνέχεια στο τμήμα των PRO. «Το CrossFit, πάντως, είναι μια προπόνηση για όλους, αρκεί να γίνεται σωστά και να ξεκινάει από μια σωστή βάση» τονίζει ο Δημήτρης Διακρούσης.

Μια ολοκληρωμένη προσέγγιση

Εκτός από CrossFit, στο White Box προσφέρονται τμήματα Rowing (όλη η προπόνηση γίνεται στα κωπηλατοεργόμετρα), Stretching (με ασκήσεις για βελτίωση της κινητικότητας) και Endurance (για καρδιοαναπνευστική αντοχή), ενώ στο πρόγραμμα θα βρεις και ώρες Open Gym, κατά τις οποίες μπορείς να δουλέψεις μόνος σου την τεχνική κάποιας άσκησης ή να κάνεις μια προπόνηση εκτός των τμημάτων του Box.

Για να ξεκινήσεις, δεν έχεις παρά να κλείσεις μια δωρεάν δοκιμαστική προπόνηση. Στη συνέχεια, μπορείς να επωφεληθείς από την ειδική τιμή γνωριμίας για τον πρώτο μήνα, πριν αποφασίσεις ποιο από τα πακέτα συνδρομών σού ταιριάζει καλύτερα.

Τι σημαίνουν όλα αυτά τα ακρωνύμια στον πίνακα ενός CrossFit Box;

AMRAP: as many reps/rounds as possible

RFT: rounds for time

BW (or BWT): bodyweight

SN: snatch

SQ: squat

FS: front squat

OHS: overhead squat

BS: back squat

WBS: wall ball shots

CLN: clean

C&J: clean and jerk

DL: deadlift

HSPU: handstand push-up

HRPU: hand-release push-up

KB: kettlebell

KBS: kettlebell swing

PU: pull-up (ή push-up)

MU: muscle-up

PP: push press

PSN: power snatch

SDHP: sumo deadlift high pull

TGU: turkish get-up

TTB (ή T2B): toes-to-bar

KTE (ή K2E): knees-to-elbows

WOD: workout of the day

YBF: you’ll be fine

Info: White Box, Λεωφ. Αμφιθέας 61, Παλαιό Φάληρο, Τηλ: 2109407410, https://whiteboxcrossfit.gr/