Δώρα Σιδηροκαστρίτη, η φοροτεχνικός που έφερε το διεθνές πελατολόγιο στα νότια προάστια
Η Δώρα Σιδηροκαστρίτη, η οικονομολόγος των νοτίων προαστίων με διεθνές πελατολόγιο, μας εξηγεί -και μας βοηθάει να αποφύγουμε- τα καταστροφικά λάθη που συνήθως κάνουμε στις φορολογικές δηλώσεις και γενικότερα στις συναναστροφές μας με την εφορία.
- 19/07/2017
- Κείμενο: NouPou.gr
Συνάντησα -μετά από προτροπή φίλων και γνωστών που είχαν μόνο τα καλύτερα να πουν- τη Δώρα Σιδηροκαστρίτη στο γραφείο της στην Άνω Γλυφάδα, στην οδό Γούναρη 78. Αυτό που αντίκρισα δεν είχε καμία σχέση με αυτό που περίμενα, ένα κλασικό γραφείο λογιστή, δηλαδή. Ο χώρος είναι μοντέρνος, όμορφα διακοσμημένος και με το λευκό στοιχείο να κυριαρχεί. Γιατί στο λέω, αυτό, θα αναρωτιέσαι. Γιατί για εμένα, η πρώτη εικόνα που θα σχηματίσεις συναντώντας έναν επαγγελματία στο χώρο του, είναι άκρως σημαντική. Ειδικά, όταν αυτός είναι λογιστής-φοροτεχνικός και πρόκειται να διαχειριστεί τα χρήματά σου.
Η Δώρα, λοιπόν, με κέρδισε. Με πρώτο πτυχίο στην Οικονομική Επιστήμη του Πανεπιστημίου του Πειραιά και με μεταπτυχιακό σε εξέλιξη Λογιστικής και Χρηματοικονομικής στην ΑΣΟΕΕ έχει καταφέρει να χτίσει ένα πλούσιο πελατολόγιο, το οποίο και εμπλουτίζει συνεχώς.
«Παράλληλα με τις σπουδές μου, έχω κάνει εξειδικευμένα σεμινάρια σε κάθε τύπο επιχείρησης και στο payroll, τη μισθοδοσία και τα εργατικά ζητήματα. Θέλω να εξειδικεύομαι σε ό,τι κάνω. Αξίζει να πω, βέβαια, ότι με βοήθησαν και οι καθηγητές μου, μου έδωσαν μια όμορφη πορεία, με πολύ καλές βάσεις και είμαι ευγνώμων γι αυτό», τονίζει η 28χρονη.
Το πρώτο γραφείο της βρίσκεται στη Γλυφάδα, το οποίο και άνοιξε το 2013. Μετά από δυόμισι περίπου χρόνια προχώρησε στο δεύτερο γραφείο και στο επόμενό της βήμα. «Είδα ότι άρχισε να αναπτύσσεται ένα εξειδικευμένο πελατολόγιο, το οποίο ήθελα να καλύψω. Κάποιος που θα θελήσει να δούμε κάτι πιο προσωπικά, θα έρθει εδώ».
«Χαρακτηριστικά του γραφείου είναι φυσικά η εχεμύθεια, ο επαγγελματισμός και η αμεσότητα. Γι αυτό και μας εμπιστεύονται πελάτες, όπως διεθνούς φήμης καλλιτέχνες, διοργανωτές διεθνών καλλιτεχνικών εκθέσεων, πρεσβείες, αθλητικές ομάδες, μητροπόλεις, αλλά και σύλλογοι των νοτίων προαστίων», εξηγεί η φοροτεχνικός.
Η ίδια έχει την ευθύνη και για τα δυο γραφεία και προσέχει πολύ την επιλογή των συνεργατών της, οι οποίοι είναι κι εκείνοι εξειδικευμένοι στον τομέα τους. «Πέρα από λογιστικές και χρηματοοικονομικές μελέτες, παρέχουμε νομικές συμβουλές, ασφαλιστικές υπηρεσίες και real estate. Βρίσκουμε λύσεις για όλα αυτά με τους έμπειρους συνεργάτες μου».
Ποιες είναι, όμως, οι πιο έντονες ανάγκες αυτό τον καιρό; «Δεν υπάρχει σωστή ενημέρωση», επισημαίνει η Δώρα Σιδηροκαστρίτη. «Οι πελάτες θέλουν να γλιτώσουν κάποια χρήματα από την φορολογία ή την άδικη φορολόγηση, παραμένοντας, φυσικά, νόμιμοι. Παρατηρείται, γενικά, έλλειψη σωστής ενημέρωσης και παραπληροφόρηση».
Το λογιστικό γραφείο αναλαμβάνει, επίσης, την έναρξη επιχείρησης στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στην Αγγλία, την Κύπρο, τη Βουλγαρία και τη Μάλτα. «Η ζήτηση για κάτι τέτοιο είναι ιδιαίτερα έντονη και εννοείται πως όλες οι διαδικασίες είναι νόμιμες. Για τον κάθε πελάτη επιλέγουμε την ασφαλέστερη λύση. Κάνουμε πρώτα μια χρηματοοικονομική μελέτη και ανάλογα με τις ανάγκες του πελάτη, βρίσκουμε τη λύση που ταιριάζει στο προφίλ του».
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δώσει η Δώρα στους Έλληνες κατοίκους του εξωτερικού, στα δικαιώματά τους και στο φαινόμενο brain drain, τη διαρροή, δηλαδή, επιστημονικού δυναμικού στο εξωτερικό. Εντόπισε, άλλωστε, νωρίς το κενό στο ζήτημα. «Δεν υπήρχε και δεν υπάρχει σωστή και πλήρης ενημέρωση. Χάνονται περιουσίες, έτσι. Είναι πολύ καίριο θέμα αυτό, ειδικά από την περίοδο του κτηματολογίου», εξηγεί η φοροτεχνικός, ενώ επισημαίνει ότι «αυτό που αγνοούν οι περισσότεροι είναι ότι παρόλο που οι κάτοικοι του εξωτερικού κάνουν δήλωση στην ανάλογη ΔΟΥ και η κύρια πηγή εισοδημάτων τους είναι εκτός Ελλάδος, οι οικονομικές τους υποχρεώσεις στην Ελλάδα παραμένουν. Πρέπει να το τονίσουμε αυτό, γιατί οι περισσότεροι δεν το γνωρίζουν».
Η Δώρα είχε πραγματοποιήσει μεγάλη εκστρατεία τότε, την περίοδο του κτηματολογίου, καθαρά προς ενημέρωση των κατοίκων του εξωτερικού. «Μέσω των ελληνικών κοινοτήτων, έκανα αρθρογραφία σε πρεσβείες και σε προξενεία. Έχω στείλει ενημερωτικά mail και newsletters σε κάθε έναν κάτοικο ξεχωριστά. Δεν είχε γίνει παρόμοια κίνηση πριν και οι πρεσβείες με εμπιστεύθηκαν, κάτι πολύ σημαντικό».
«Έδωσα ιδιαίτερη έμφαση στο φαινόμενο αυτό, που αφορά στα μυαλά που δραστηριοποιούνται και αναγνωρίζονται στο εξωτερικό. Το σέβομαι και το προσεγγίζω επαγγελματικά όλο αυτό».
Τι να προσέξουμε στα απλά, καθημερινά, λογιστικά θέματα και ποιες είναι οι παγίδες;
«Αυτό που έχω να συμβουλεύσω τον κάθε έναν ξεχωριστά είναι να συμβουλεύεται πάντα τον λογιστή του, προτού κάνει οποιαδήποτε κίνηση. Είτε αυτή έχει να κάνει με κάποια αγορά, πώληση ή απλά μια συμβουλή. Για να μην έχουμε ανεπιθύμητα αποτελέσματα».
Επίσης, η Δώρα εξηγεί ότι το online σύστημα δεν είναι ακόμη εύχρηστο, τώρα εξελίσσεται και πρέπει να προσέχουμε και τα λάθη από το υπουργείο. «Υπάρχουν διάφορα λάθη, τα οποία πρέπει να προσέξουμε. Αν μια δήλωση έχει ένα φόρο, καλό είναι να πάμε σε έναν εξειδικευμένο λογιστή και να μην το κάνουμε μόνοι μας, κρύβονται παγίδες και υπάρχουν πολλοί νόμιμοι τρόποι να μειώσουμε το φόρο μας».
Όπως ανέφερα και πριν, η 28χρονη Δώρα, παρά το νεαρό της ηλικίας της, έχει καταφέρει να έχει σημαντικούς πελάτες στο ενεργητικό της, ξεκαθαρίζοντας ότι για εκείνη ο κάθε ένας είναι σημαντικός, από τον ιδιώτη έως την επιχείρηση.
«Έχω προσπαθήσει και προσπαθώ να δείξω την εμπειρία μου στους πελάτες, κι ας είμαι μικρή. Είναι δύσκολο να σε εμπιστευτεί κάποιος. Διαχειρίζεσαι τα χρήματά του. Κατάφερα, όμως, να κερδίσω την εμπιστοσύνη τους, με σκληρή δουλειά και αφοσίωση. Οι πελάτες θέλουν σωστή καθοδήγηση για δίκαιη φορολόγηση, χωρίς λάθη που θα μπορούσαν να στοιχίσουν οικονομικά. Η πολιτική του γραφείου μου είναι να μην αναλαμβάνω και εκπροσωπώ πελάτη, εάν επιθυμεί να παραμείνει εκτεθειμμένος σε κινδύνους. Προσπαθώ να είμαι ένα βήμα μπροστά από τον πελάτη, να του προτείνω λύσεις στα προβλήματα και να κάνω σωστές προβλέψεις για την επόμενη χρονιά».
Η Δώρα επισημαίνει ότι είχε μηδέν πελατολόγιο αρχικά, καθώς δεν είχε σχετικό οικογενειακό background. Το έχτισε όλο σταδιακά, με αργά και σταθερά βήματα και με word of mouth, την από στόμα σε στόμα- και καλύτερη- διαφήμιση. «Πλέον το πελατολόγιο συνεχώς αυξάνεται, και σε ιδιώτες και σε επιχειρήσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό».
«Η εμπιστοσύνη των πελατών, μου δίνει δύναμη να συνεχίσω. Και κάποιες φορές είναι δύσκολο να σε εμπιστευτεί κάποιος μέσω τηλεφώνου. Αναφέρομαι στους κατοίκους του εξωτερικού, που ο πελάτης δεν έχει την προσωπική επαφή. Βρίσκομαι, όμως, σε όλα τα μέσα δικτύωσης, skype, mail, linkedin και ανταποκρίνομαι άμεσα».
Δεν παραλείπει, φυσικά, να καταστήσει σαφές ότι κάθε πελάτης είναι ξεχωριστός κι έχει ξεχωριστές ανάγκες. «Οι καλλιτέχνες, για παράδειγμα, οι γλύπτες, θέλουν κάτι εξειδικευμένο, κάτι που δεν ταιριάζει σε άλλη μορφή επιχείρησης».
Και πώς καταφέρνει να ικανοποιεί τόσο αποτελεσματικά κάθε επιθυμία των πελατών; «Βρίσκω εναλλακτικές μεθόδους για να καταλάβει ο πελάτης πως θα γίνει αυτό που θέλει και με ποιον τρόπο. Όταν του δώσεις επιχειρήματα, τεκμηριώσεις κάτι και η λύση σου είναι πάντα νόμιμη, θα τον καλύψεις. Όταν είσαι προσεκτικός στη δουλειά σου, θα τον καλύψεις επίσης. Υπάρχουν εξαιρέσεις και υποκατηγορίες στους νόμους κι επειδή αυτοί αλλάζουν συνέχεια, επιβάλλεται να διαβάζεις και να ενημερώνεσαι συνέχεια».
Ο πελάτης πρέπει να αισθάνεται ότι είναι προτεραιότητά σου, λέει η Δώρα, από τον πιο απλό έως τον πιο απαιτητικό. «Σε αυτό το γραφείο, όλοι έχουν προτεραιότητα κι όλοι είναι ξεχωριστοί, ανεξάρτητα με τις χρηματικές απολαβές του καθενός».
Τέλος, αξίζει να σου πω ότι η νεαρή λογίστρια-φοροτεχνικός εκπροσωπεί φορολογικά τον καλλιτεχνικό διευθυντή της documenta 14, της κορυφαίας έκθεσης σύγχρονης τέχνης, ενώ υπήρξε χορηγός έκθεσης του διεθνούς φήμης γλύπτη, Νίκου Φλώρου. «Με τίμησε επιλέγοντάς με ανάμεσα σε μεγάλα ονόματα, με έβαλε σα χορηγό, κάλυψα την εκδήλωση με τις φοροτεχνικές μου υπηρεσίες και ήμουν στην ομάδα. Ήταν μια σημαντική διάκριση και για το γραφείο και για εμένα προσωπικά».