STORIES

Οι «Τρύπες του Καραμανλή» και το καρτέρι Παναγούλη στον Παπαδόπουλο

Με αφορμή το ρήγμα στις “Τρύπες του Καραμανλή”, η ομάδα του Up Stories προσφέρει ένα σύντομο βίντεο με πλάνα από το σημείο που ένωσε την Αττική και φέρει και τη δική του βαριά πολιτική ιστορία.

Γιατί ονομάστηκαν έτσι οι «τρύπες του Καραμανλή»

Τα δύο απότομα τούνελ μεταξύ Βάρκιζας και Αγίας Μαρίνας Κορωπίου που βρίσκονται στο 31ο χιλιόμετρο της Λεωφόρου Αθηνών Σουνίου, είναι από τα πιο χαρακτηριστικά σημεία του οδικού δικτύου στην Αττική και είναι γνωστά ως οι «τρύπες του Καραμανλή».

Γιατί κορνάρουμε πάντα σε αυτό το σημείο.

Οι σήραγγες της Αθηνών – Σουνίου αποτελούν ένα επικίνδυνο σημείο της παραλιακής, στο οποίο οι οδηγοί πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, εξαιτίας της κλίσης του δρόμου και της χαμηλής ορατότητας στο εσωτερικό τους. Όταν κατασκευάστηκαν όμως αντιμετωπίστηκαν ως ένα έργο τεράστιας σημασίας, με δεδομένο ότι μέχρι τότε, οι περιοχές στα παράλια της Νότιας Αττικής ήταν αποκλεισμένες από την πρωτεύουσα και η σύνδεση γινόταν από τα Μεσόγεια. Το κατασκευαστικό αυτό έργο ήταν το αγαπημένο του πρωθυπουργού Καραμανλή. Ωστόσο στα εγκαίνια της δεύτερης «Τρύπας» τον Μάρτιο του 1980 δεν παρευρέθηκε, παρότι είχε παρακολουθήσει προσωπικά την διαπλάτυνση του δρόμου και την κατασκευή της σήραγγας. Η υπόγεια σήραγγα μήκους 7 μέτρων της Λεωφόρου Αθηνών- Σουνίου κατασκευάστηκε μέσα σε χρονικό διάστημα 3 μηνών ενώ κόστισε στο κράτος 10 εκατομμύρια δραχμές.

Το σημείο απέκτησε και μεγάλη ιστορική σημασία, καθώς εκεί στις 13 Αυγούστου του 1968 ο Αλέκος Παναγούλης προσπάθησε να δολοφονήσει τον δικτάτορα Γεώργιο Παπαδόπουλο. Έκρυψε τα εκρηκτικά στη σήραγγα, η αυτοσχέδια βόμβα εξερράγη, αλλά το αυτοκίνητο του δικτάτορα είχε περάσει για ελάχιστα δευτερόλεπτα από το σημείο.

Πηγή: efsyn