INTERVIEWS

Νέα Παραλιακή: Όλες οι τελευταίες εξελίξεις για το μεγάλο έργο

Ο Αντιπεριφερειάρχης του Νοτίου Τομέα Αθηνών, Χρήστος Καπάταης, μίλησε αποκλειστικά στο Nou-Pou για το έργο αναφοράς που θα αλλάξει θεαματικά την καθημερινότητα των Νοτίων.

 

Είναι γεγονός πως η νέα παραλιακή, από τη Συγγρού έως και την Εθνική Οδό, με την Καλλιθέα και το Μοσχάτο, πρόκειται να ενωθούν ξανά με τη θάλασσα, μετά από δεκαετίες.

Το Nou-Pou μίλησε με τον κ. Χρήστο Καπάταη σχετικά με την πορεία των έργων. Για εκείνον οι έννοιες ασφάλεια και αισθητική είναι άρρηκτα συνδεδεμένες και αποτελούν τον πυρήνα της φιλοσοφίας του έργου της Νέας Παραλιακής. Επίσης, πρόκειται για ένα έργο με ολοκληρωμένο σχεδιασμό για μία άρτια υλοποίηση. Ο ίδιος μας μίλησε για όλα.

Η ιστορία πίσω από το μεγάλο έργο

“Το ιστορικό του περιοχής ίσως δεν το γνωρίζουν πολλοί. Η παραλία, ουσιαστικά οι Δήμοι Καλλιθέας και Μοσχάτου – Ταύρου, μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 60, ήταν παραλιακοί και ο κόσμος χαιρόταν την θάλασσα. Αποφασίσαν έπειτα, την εποχή που γκρεμιζόντουσαν τα νεοκλασικά της Αθήνας για να φτιαχτούν οι πολυκατοικίες ότι έπρεπε να φέρουν εδώ τα μπάζα. Έτσι, έγιναν δυο κακά μαζί – και γκρεμίστηκαν τα νεοκλασικά της Αθήνας για να γίνουν πολυκατοικίες και εδώ μπαζώθηκε μία περιοχή που ήταν περίπου 500 στρέμματα και χάθηκε η θάλασσα. Αμέσως μετά, πάνω στο μπάζωμα, χτίσανε την υπερυψωμένη λεωφόρο Ποσειδώνος, αυτοί που γνωρίζετε σήμερα και που ενώνει τη Συγγρού με την Εθνική οδό. Και στο αμέσως επόμενο διάστημα μπαζώθηκαν άλλα 500 στρέμματα, φτάσαμε συνολικά στα 1000. Τότε δηλαδή που ξεκίνησε να φτιάχνεται το ΣΕΦ και αργότερα τα Ολυμπιακά Ακίνητα, τα γραφικά κτίρια, το beach volley και όλες οι υπόλοιπες εγκαταστάσεις που είναι εδώ. Αποτέλεσμα; Τα 2 ποτάμια της Αττικής και ιδιαίτερα ο Κηφισός αντί να φτάνουν κατευθείαν στην θάλασσα καταλήγουν σε ένα μπάζωμα. Αυτό είναι πολύ υψηλής επικινδυνότητας, , ξέρετε ότι η περιοχή έχει δώσει παλαιότερα πλημμύρες, έχει δώσει νεκρούς, είναι προβληματική η περιοχή από άποψη πλημμυρών. “

Τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα δεν ήταν μία μόνιμη λύση

“Έγιναν έργα αντιμετώπισης τότε, γνωστά ως τα μεγάλα έργα στο Κηφισό, όλοι τα θυμόμαστε, τα οποία όμως είχαν ορίζοντα εικοσαετίας. Η εικοσαετία αυτή πλέον εκπνέει, και όχι μόνο εκπνέει αλλά έχουμε ρίξει στον Κηφισό και όλα τα νερά που έρχονται, τα πλεονάζοντα από τη Βόρεια και Βορειανατολική Αττική. Άρα το μείγμα είναι εκρηκτικό . Τα έργα του Κηφισού είναι στα όρια τους, η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της, η περιοχή είναι απολύτως μπαζωμένη και το πρώτο που πρέπει να κάνουμε και αυτό κάνουμε είναι τα αντιπλημμυρικά έργα της περιοχής. Δηλαδή έτσι ξεκίνησε η διαδικασία να κάνουμε εδώ και κάποια αντιπλημμυρικά έργα και την ανάπλαση, αυτά πάνε μαζί. Ξεκινάμε με το άκρως απαραίτητο, το οποίο είναι, το μεγάλο αντιπλυμηρρικό ώστε να θωρακίσει μία περιοχή που κατοικούν περίπου 160.000 άνθρωποι.”

Πριν δύο χρόνια άρχισαν να διαφαίνονται τα πρώτα δείγματα αλλαγής

“Τον Αύγουστο του 2016, όλη η περιοχή εδώ, τα 500 στρέμματα, μαζί με τις εγκαταστάσεις, μαζί με τα κτίρια, πέρασαν με νόμο στην περιφέρεια Αττικής με την προοπτική ότι η περιφέρεια Αττικής έχει τα χρήματα για να κάνει τα έργα της ανάπλασης και βέβαια τα έργα υποδομών. Από τον Αύγουστο του 16 που παραλάβαμε το έργο μέχρι το Δεκέμβριο του 16, δηλαδή μέσα σε 4 μήνες περίπου είχαν τελειώσει όλες οι γραφειοκρατικές διαδικασίες, είχαν βγει διαγωνισμοί είχαν τελεσφορήσει, είχαν περάσει ελεγκτικά, έιχαν γίνει τα πάντα και τον Ιανουάριο του 17 εγκαταστάθηκε εργολάβος. Αμέσως μετά ξεκίνησε η διαδικασία εγκατάστασης του του εργοταξίου γιατί εδώ μιλάμε για ένα πάρα πολύ μεγάλο εργοτάξιο και πριν το καλοκαίρι του 17 ξεκίνησαν τα έργα.”

Που βρισκόμαστε σήμερα και πότε θα είναι έτοιμο το έργο

“Σήμερα που μιλάμε, σε λιγότερο από ένα χρόνο όπως αντιλαμβάνεστε, έχουμε φτάσει να έχει γίνει η χάραξη του καινούριου δρόμου, να έχουν γίνει τα 2 μεγάλα περάσματα, οι πεζογέφυρες των 300 μέτρων και στην περιοχή της Καλλιθέας και στην περιοχή του Μοσχάτου. Ήδη στα περάσματα αυτά έχουν ξεκινήσει να μπαίνουν τα σκέπαστρα από πάνω, η χάραξη του δρόμου είναι εμφανής, έχουν γίνει και όλες οι θεμελιώσεις. Γιατί εδώ μιλάμε για ένα μπάζωμα στο οποίο θα περάσει ένας καινούριος δρόμος. Αν δείτε δηλαδή ανά ένα μέτρο περίπου μπαίνει μία κολώνα δέκα μέτρων ,προς τα κάτω και γίνεται η υποστύλωση όλη της περιοχής. Ουσιαστικά ο καινούριος δρόμος δεν πατάει πάνω στο μπαζωμένο αλλά πατάει ουσιαστικά σε θεμελιώσεις. Επίσης, γίνονται εργασίες στον κόμβο, δίπλα, στην Αγιας Σκεπής στο Παλαιό Φάληρο, εκεί θα φτιαχτεί νέα γέφυρα, υπάρχει ήδη μία θα φτιαχτεί άλλη μία και εντός του αμέσως επόμενου διαστήματος θα αλλάξει και ο δρόμος για όσους έρχονται πλέον από την Εθνική για να βγουν προς Γλυφάδα. Θα πρέπει να κάνουν μία παράκαμψη δηλαδή για να μπορέσουν να έρθουν. Αυτά είναι τα βαριά έργα που προχωράνε κανονικά και πιστεύω του χρόνου θα παραδοθούν σίγουρα. Είχαμε όμως και άλλη μία σημαντική εξέλιξη, πριν λίγες ημέρες από το περιφερειακό συμβούλιο, περάσαμε άλλα 90 εκατομμύρια ευρώ προκειμένου να ξεκινήσει η δεύτερη φάση του έργου που αφορά όχι στα βαριά έργα δηλαδή τα έργα υποδομής αλλά στην ανάπλαση. Να αρχίσει ο χώρος να πρασινίζει, να αρχίζει να φαίνεται το πάρκο. Δε θέλουμε να υπάρχει χρονικό κενό μεταξύ της πρώτης και της δεύτερης φάσης, αν κάποια πράγματα μπορούν να γίνουν μαζί να γίνουν. Απλά εμείς δε θέλουμε σε καμία περίπτωση να υπάρχει χρονικό κενό για να πάμε γρήγορα στην επόμενη φάση.”