INTERVIEWS

Ο Ζάχος Αφρουδάκης μάς ταξιδεύει σε όλες τις ελληνικές θάλασσες

Είναι Νότιος από τα γεννοφάσκια του και όλοι τον ξέρουμε ως πολίστα, όπως και τα αδέρφια του, τον Γιώργο και τον Χρήστο. Ο Ζάχος Αφρουδάκης, όμως, είναι και ο κατάλληλος άνθρωπος να μιλήσει για το yachting, αφού με τα σκάφη της εταιρίας του, ταξιδεύουν στις ελληνικές θάλασσες και στα ελληνικά νησιά, άνθρωποι από ολόκληρο τον πλανήτη.

Μετά από μία επιτυχημένη καριέρα ως πολίστας, πώς και ασχολήθηκες με το yachting;

Πρόκειται για οικογενειακή δουλειά, την οποία είχε ξεκινήσει ο αδελφός του πατέρα μου. Ακόμα και ως επαγγελματίας πολίστας που ήμουν, τα καλοκαίρια πήγαινα εκεί και βοηθούσα. Δεν είναι ότι σταμάτησα το πόλο και ξεκίνησα μία νέα δουλειά. Ασχολούμαι χρόνια με αυτήν και την ξέρω αρκετά καλά. Πλέον, ο θείος μου έχει βγει στη σύνταξη κι έχουμε αναλάβει εμείς την εταιρία που λέγεται Afroudakis Yachting, που εξειδικεύεται από το 1978 στις ναυλώσεις σκαφών, ως επί το πλείστον motor yachts.

Είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα δουλειά, στην ουσία αφορά παροχή υπηρεσιών, κάτι που σημαίνει ότι έχει πολύ τρέξιμο. Μπορεί να χρειάζεται μεγάλη προεργασία όλο το χρόνο, αλλά στην ουσία είναι μία εποχιακή δουλειά, γιατί δουλεύεις με τα νησιά της Ελλάδας, που το καλοκαίρι είναι στα φόρτε τους. Ο μεγαλύτερος όγκος της δουλειάς ξεκινάει από το Μάιο και, όπως είναι φυσικό, κορυφώνεται τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.

Βέβαια, το πόλο δεν το έχω εγκαταλείψει. Μαζί με τον αδερφό μου τον Γιώργο, που είχε την ιδέα, “τρέχουμε” την ομάδα του Απόλλωνα Σμύρνης, υλοποιώντας ουσιαστικά ένα όνειρο του παππού μας. Όπως βλέπεις, δουλεύουμε με την οικογένεια σε όλους τους τομείς. Είναι άλλωστε ένα από τα βασικά μότο μας.

Πόσο δημοφιλής τρόπος διακοπών είναι το yachting για τους Έλληνες;

Μου έχει κάνει αίσθηση το ότι δεν είναι τόσο δημοφιλές στην Ελλάδα. Οι πελάτες μας κατά 85% είναι ξένοι, κάτι που είναι απολύτως λογικό όσον αφορά στο motor yachting, αφού είναι ένας πολύ ακριβός τρόπος διακοπών. Ωστόσο, στο ιστιοπλοϊκό και στο καταμαράν, όπου οι τιμές είναι πολύ λογικές, μου κάνει εντύπωση που δεν υπάρχει μεγάλη ζήτηση. Νομίζω ότι ο Έλληνας δεν το ξέρει τόσο καλά σαν εναλλακτικό τρόπο διακοπών. Αν κάτσεις και τα βάλεις κάτω, σε σύγκριση με το πού θα κοιμηθείς, με το να νοικιάσεις ένα αυτοκίνητο και με όλα τα άλλα έξοδα που κάνεις πηγαίνοντας διακοπές σε ένα νησί, σίγουρα δεν ξοδεύεις περισσότερα με ένα ιστιοπλοϊκό.

Και στο κάτω κάτω είναι πολύ πιο παρεΐστικο και πας σε μέρη απάτητα, που δεν θα μπορούσες να τα προσεγγίσεις με άλλο τρόπο. Πας σε παραλίες υπέροχες, όπου δεν έχεις πρόσβαση με τα πόδια ή με το αυτοκίνητο, βλέπεις νερά που δεν μπορούν να δουν άλλοι. Αρκεί βέβαια να πέσεις σε καλό καιρό, αυτό είναι το άλφα και το ωμέγα. Νομίζω ότι οι Έλληνες δεν το έχουν τόσο πολύ μέσα στη φύση τους το να νοικιάσουν ένα σκάφος και να μαζευτεί μια ωραία παρέα για να πάει διακοπές. Αν μιλήσουμε για το motor yachting, σίγουρα είναι λίγοι οι Έλληνες που μπορούν να ναυλώσουν ένα σκάφος.

Θεωρείς ότι ίσως το φοβούνται; Πόσο ασφαλές είναι το yachting;

Σίγουρα είναι ένας ασφαλής τρόπος ταξιδιού. Καθημερινά γίνονται πάρα πολλά ναύλα. Το κριτήριο που είναι πολύ δύσκολα αντιμετωπίσιμο είναι ο καιρός και τα μποφόρ, ειδικά στις Κυκλάδες που είναι λίγο πιο ανεμοδαρμένες. Αυτό πολλές φορές μας δυσκολεύει. Μπορεί να έχουμε πελάτες από την Αμερική, που έχουν κλείσει ένα χρόνο πριν και είναι μια ολόκληρη οικογένεια, που κουβαλάνε τα πράγματά τους από τόσο μακριά, κλείνουν αεροπορικά εισιτήρια, έρχονται εδώ, δίνουν ένα κάρο λεφτά και μπορεί να συναντήσουν στις Κυκλάδες 7-8 μποφόρ. Φαντάσου σε πόσο δύσκολη θέση μπορεί να βρεθώ εγώ, που δεν μπορώ να κάνω απολύτως τίποτα.

Πάντα βέβαια θα προτείνω μία πορεία που θα είναι πιο βολική όσον αφορά στις καιρικές συνθήκες. Όταν όμως ο άλλος θέλει να πάει οπωσδήποτε Σαντορίνη και Μύκονο, γιατί είναι τα νησιά που ζητάνε οι περισσότεροι κι εγώ του προτείνω να πάει στο Σαρωνικό για να μην ταλαιπωρηθεί, του προκαλείται μία δυσπιστία. Σκέφτεται “τι μου λέει τώρα, εγώ θέλω να πάω να δω τη Μύκονο και τη Σαντορίνη”. Και τελικά, επειδή αυτό ήθελε εξαρχής, επιλέγει να πάει και “τρώει” 8 μποφόρ και είναι αποκλεισμένος. Είναι μία κατάσταση πολύ δύσκολα διαχειρίσιμη. Ειδικά για κάποιους που το κάνουν για πρώτη φορά, διότι αν τους τύχει κάτι τέτοιο, δεν τα ξανασυζητάνε να πάνε με σκάφος.

Ποια είναι η καλύτερη και ποια η πιο hot περίοδος για yachting;

Η καλύτερη περίοδος για yachting είναι τον Ιούνιο και το Σεπτέμβριο. Η χειρότερη είναι τον Αύγουστο με τα μελτέμια, που δυστυχώς είναι η high season.

Όσον αφορά στους προορισμούς, ποιοι θεωρούνται οι πιο δημοφιλείς;

Στα ημερήσια ναύλα, η Αίγινα είναι με διαφορά ο πιο δημοφιλής προορισμός, λόγω της εγγύτητάς της στην Αττική. Είναι μία κοντινή απόδραση. Μαζεύονται παρέες και φεύγουν από το πρωί, πάνε για μπάνιο, για φαγητό στην Πέρδικα και επιστρέφουν το βράδυ. Μετά είναι ο Πόρος, η Ύδρα, οι Σπέτσες και τα υπόλοιπα νησιά του Σαρωνικού. Από κει και πέρα, όταν μιλάμε για τα υπόλοιπα ναύλα, η Μύκονος και η Σαντορίνη φτάνουν περίπου στο 70-80% στις προτιμήσεις. Βέβαια, υπάρχουν και πελάτες που φεύγουν ακόμα πιο μακριά και μπορεί να βγουν κι εκτός συνόρων.

Υπάρχει κάποια ιστορία με πελάτες, που να σου έχει προξενήσει εντύπωση;

Οι ιστορίες είναι δεκάδες. Τι να σου πρωτοπώ! Επειδή οι πελάτες μας είναι κατά βάση από το εξωτερικό και οι περισσότεροι έχουν πολλές ιδιαιτερότητες, έχουμε ακούσει πολλά και διάφορα. Κάποιοι, εν τω μεταξύ, είναι διάσημοι και, ως γνωστόν, έχουν παραξενιές. Αλλά αυτό ακριβώς επιδιώκουμε να κάνουμε. Να τους προσφέρουμε την ιδιωτικότητα που θέλουν.