ΠΑΤΡΙΔΟΓΝΩΣΙΑ

Μια νοσταλγική (φωτογραφική) αναδρομή στο αεροδρόμιο του Ελληνικού

Για πάνω από 60 χρόνια, στα νότια προάστια βρισκόταν το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας. Γυρίζουμε το χρόνο πίσω με φωτογραφίες του παλιού αερολιμένα που θα βρίσκεται για πάντα στις καρδιές των νοτίων. Γιατί αυτός ο θόρυβος ηχεί ακόμα στα αυτιά μας.

Το αεροδρόμιο άρχισε να κατασκευάζεται το 1938 από τον αρχιτέκτονα – πολιτικό μηχανικό Νικόλαο Σαλβαρλή. Ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος δεν επέτρεψε να ολοκληρωθεί το έργο γιατί ο Σαβαρλής δε δέχτηκε να συνεργαστεί με τους Γερμανούς. Κατά την περίοδο της Γερμανο-Ιταλικής κατοχής, οι Γερμανοί, για να επωφεληθούν επέσπευσαν την επέκτασή του, αλλά κατά την αποχώρησή τους κατέστρεψαν τους διαδρόμους του.

                       Επιβίβαση στο αεροπλάνο 1960

Το 1938 το αεροδρόμιο διέθετε διάδρομο προσγειώσεως 1.800 μέτρων

                   Το αεροδρόμιο του Ελληνικού το 1962

Από το 1945 μέχρι το 1993 η Ελληνική Κυβέρνηση είχε επιτρέψει στις ΗΠΑ να το χρησιμοποιούν

Ο Δυτικός Αεροσταθμός παραδόθηκε στην αποκλειστική χρήση της Ολυμπιακής Αεροπορίας και ο Ανατολικός στη χρήση των ξένων αεροπορικών εταιρειών.

Το αεροδρόμιο του Ελληνικού δεν θα μπορούσε να καλύψει την- ολοένα αυξανόμενη- επιβατική κίνηση, αφού, μάλιστα, η οικιστική και τουριστική ανάπτυξη της γύρω περιοχής καθιστούσε απαγορευτική την επέκτασή του.

Στην δεκαετία του ’70 η κίνηση στο Ελληνικό αυξανόταν με ρυθμό 13% ετησίως.

Το 1976, όλα τα περιθώρια επεκτάσεως είχαν εξαντληθεί και λόγοι κοινωνικοί και περιβαλλοντικοί καθιστούσαν αναγκαία την μεταφορά του αεροδρομίου.

Από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 είχε αποφασισθεί η υλοποίηση της προτάσεως για τη μεταφορά του αεροδρομίου στα Σπάτα.

 Αεροδρόμιο Ελληνικού. Η φωτογραφία είναι τραβηγμένη από την πλευρά του Ανατολικού Αεροδρομίου και δείχνει το Δυτικό Αεροδρόμιο που το διαχειριζόταν αποκλειστικά η τότε “παντοδύναμη” Ολυμπιακή Αεροπορία.

 

Το τελευταίο αεροσκάφος που αναχώρησε από το αεροδρόμιο ήταν ένα Boeing 737 των Ολυμπιακών Αερογραμμών με προορισμό τη Θεσσαλονίκη, το 2001.

Τον Απρίλιο του 2011, άνοιξε το Μουσείο τη Ολυμπιακής Αεροπορίας στο δυτικό τερματικό σταθμό που περιλάμβανε τρία αεροσκάφη, που βρίσκονταν σταθμευμένα εκεί από το κλείσιμο του αεροδρομίου.

Το φωτογραφικό υλικό είναι από τη σελίδα “Σίγουρα είσαι παλιός Γλυφαδιώτης αν…