STORIES

Τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα είναι το πρότυπο ιδιωτικό σχολείο των Νοτίων Προαστίων

Οι Βασίλης Παπαλυμπέρης και Βασίλης Ξυράφας μας ξεναγούν στον μαγικό κόσμο των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα.

Η αρχή των εκπαιδευτηρίων Γείτονα. Ένα σχολείο εκπαιδευτικής καινοτομίας.
Βασίλης Παπαλυμπέρης: Το σχολείο ξεκίνησε να λειτουργεί το 1995. Έργο ζωής για τον κύριο Ελευθέριο Γείτονα. Μιλάμε για έναν άνθρωπο με μεγάλη αγάπη και όραμα για την εκπαίδευση, αλλά κυρίως που συνεχίζει να πρωτοπορεί. Όταν το σχολείο μας έκανε λόγο για βιωματικά προγράμματα και την εκπαιδευτική τους αξία ήταν κάτι το εξαιρετικά πρωτοποριακό για το ελληνικό περιβάλλον της εκπαίδευσης. Τότε, κανένας δεν πίστευε ότι αυτό το εγχείρημα θα πετύχει. Σήμερα, το σχολείο μας παραμένει αναμφισβήτητα πρωτοπόρο σε πάρα πολλά θέματα. Κατά την προσωπική μου δε άποψη, αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξης των ιδιωτικών σχολείων. Πέρα από το καθαρά μαθησιακό κομμάτι, η αποστολή ενός μεγάλου σχολείου είναι: 1) να ανοίξει να και να διευρύνει τους ορίζοντες των παιδιών και να τους δώσει προσλαμβάνουσες που υπό διαφορετικές συνθήκες δεν θα μπορούσαν να πάρουν, 2) να ανακαλύψει τα ταλέντα των μαθητών του και 3) να βοηθήσει έτσι ώστε να αναπτύξουν οι μαθητές του τα συγκεκριμένα ταλέντα και την  χαρισματικότητά τους.

Βασίλης Ξυράφας: Συμφωνώ απόλυτα. Η ανάπτυξη καινοτόμων προγραμμάτων, τόσο για τα ελληνικά δεδομένα, όσο και για τα ευρωπαϊκά δεδομένα είναι ένας από τους κύριους στόχους αυτού του σχολείου. Η εκπαιδευτική μας φιλοσοφία βασίζεται σε τρεις άξονες: 1) υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικό προσωπικό, 2) ασφάλεια, φύλαξη και προστασία και 3) εκπαιδευτική καινοτομία. Το τελευταίο, δε, μας κάνει ολοένα και περισσότερο υπερήφανους. Προσωπικά, θεωρώ πώς είμαστε από τα πλέον πρωτοπόρα εκπαιδευτήρια σε όλη την Ελλάδα.

Οι χώροι των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα. Η άθληση και η εκτόνωση είναι εκπαίδευση.
Βασίλης Παπαλυμπέρης: Οι χώροι σε ένα σχολείο είναι απαραίτητοι για ένα παιδί που περνάει καθημερινά πολλές ώρες μέσα σε αυτό. Του παρέχουν την δυνατότητα να αθληθεί, να διοχετεύσει με θετικό τρόπο την ενέργεια που έχει μέσα του. Είναι πολύ σημαντικό να νιώθει ότι βρίσκεται σε ένα ευχάριστο περιβάλλον που του επιτρέπει να λέει στο τέλος της κάθε ημέρας ότι πέρασε όμορφα. Εκτός από τις ώρες άθλησης που έχουν τα παιδιά στο πρόγραμμά τους, στα πλαίσια του μαθήματος της φυσικής αγωγής, είναι πολύ σημαντικό ότι τα παιδιά μπορούν στο διάλλειμα να παίξουν είτε ποδόσφαιρο, είτε μπάσκετ, είτε τένις, είτε το οτιδήποτε. Παιχνίδι και κοινωνικοποίηση είναι πολύ σπουδαία για την εκπαίδευση, τολμώ να πω ότι είναι μέρος της.

Η διατροφή στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα.
Βασίλης Παπαλυμπέρης: Το θέμα της διατροφής δεν θα μπορούσε να μην μας απασχολήσει σαν σχολείο. Ειδικά όταν έχεις στα χέρια σου δείκτες όπως η παιδική παχυσαρκία στην χώρα μας. Το σχολείο μας, λοιπόν, επενδύει καθημερινά πάνω σε αυτό το θέμα. Υπάρχει ένα εστιατόριο το οποίο από τις 5.30 το πρωί ανοίγει κάθε μέρα φύλλο για όλα τα σνακ που υπάρχουν στη καντίνα μας (τυρόπιτες, σπανακόπιτες) και παράλληλα ετοιμάζει το καθημερινό φαγητό το οποίο τρώμε και εμείς (προσωπικό και καθηγητές). Είναι θεμελιώδης αρχή τα παιδιά μας να μην  τρώνε έτοιμα snacks. Γι’ αυτό τον λόγο δεν μπαίνουν στις καντίνες μας τέτοια προϊόντα. Πριν χρόνια ένας γονιός με είχε πάρει τηλέφωνο και μου είχε μιλήσει για κάτι πατατάκια τα οποία εκείνος εισήγαγε στην χώρα και ήθελε να τα βάλουμε στα κυλικεία μας. Του είχα πει ότι στην πολιτική του σχολείου είναι να μην υπάρχουν τέτοιου είδους προϊόντα και ο άνθρωπος αυτός μου είχε απαντήσει με ειλικρίνεια ότι «ως επιχειρηματίας αυτό είναι κάτι που τον δυσαρεστεί, αλλά ως γονιός είναι πραγματικά πολύ χαρούμενος».

Βασίλης Ξυράφας: Δεν μπορείς ως εκπαιδευτικός οργανισμός να κλείσεις τα μάτια στο μεγάλο θέμα της διατροφής των παιδιών. Όπως ακριβώς σε ενδιαφέρει να έχουν οι μαθητές χώρο και ελεύθερη ώρα να αθλούνται, ομοίως οφείλει να σε απασχολεί και η σωστή διατροφή τους. Θα ήταν εντελώς οξύμωρο σαν σχήμα να καλύπτεις σχεδόν όλες τις αθλητικές ανάγκες και να έχεις στο κυλικείο σου ανθυγιεινά προϊόντα. Επίσης, φροντίζουμε να δίνουμε και στους γονείς οδηγίες μέσα από σεμινάρια διατροφής για τα παιδιά ανάλογα με την ηλικία τους και τις ανάγκες τους.

Μαθητές και αποτελέσματα. Δεν είναι μόνο οι αριθμοί που μιλάνε.
Βασίλης Παπαλυμπέρης: Το σχολείο σήμερα έχει από παιδικό σταθμό μέχρι 3η Λυκείου και IB (International Baccalaureate). Συνολικά, απαριθμεί περίπου 1600 μαθητές. Από τον πρώτο χρόνο της λειτουργίας μας είχαμε τόσους πολλούς μαθητές. Αυτό συμβαίνει γιατί το σχολείο απευθύνεται σε ένα κοινό το οποίο θέλει να φοιτά το παιδί του: 1) σε ένα ασφαλές περιβάλλον, 2) με υψηλό επίπεδο διδακτικού προσωπικού και 3) με την δυνατότητα να αντιληφθεί και να καλλιεργήσει το όποιο χάρισμα έχει το κάθε παιδί ξεχωριστά. Άρα, το κοινό μας είναι αυτό που θέλει να επενδύσει πάνω στην σωστή διαπαιδαγώγηση των παιδιών. Ως εκ τούτου, Στις πανελλαδικές εξετάσεις έχουμε κάθε χρόνο σχεδόν διπλάσιο ποσοστό επιτυχόντων από τον πανελλήνιο δείκτη. Και αυτό όχι μια χρονιά, αλλά σε βάθος μεγάλου χρονικού διαστήματος.

Βασίλης Ξυράφας: Θα συμπληρώσω τον κύριο Παπαλυμπέρη λέγοντας ότι πέραν του ότι τα ποσοστά επιτυχιών μας σε πανελλήνιες και IB παραμένουν εξαιρετικά υψηλά, έχουμε επίσης και πολύ υψηλό δείκτη ικανοποίησης των μαθητών και των γονιών τους. Όμως δεν είναι μόνο η επιτυχία στις εξετάσεις. Η σειρά των προγραμμάτων που έχει το σχολείο στην πραγματικότητα φτιάχνει και δημιουργεί έναν πλήρη άνθρωπο. Τα παιδιά μας δεν έχουν μόνο ακαδημαϊκές δεξιότητες αλλά και πλείστες άλλες δεξιότητες για την καθημερινή τους ενήλικη ζωή. Έτσι, η εκπαιδευτική μας προσέγγιση είναι πολύ πιο ουσιαστική από τα νούμερα αυτά καθεαυτά. Στα παιδιά που είναι στην τελευταία τάξη του Γενικού Λυκείου, ή στην αντίστοιχη του IB προσπαθούμε να έχουμε την πλήρη προετοιμασία τους εδώ στο σχολείο αναφορικά με την ύλη και τις εξετάσεις τους και παράλληλα προσπαθούμε στον ελεύθερό τους χρόνο να αισθανθούν δημιουργικά. Αυτό είναι κάτι που πραγματικά τους ξεκουράζει. Πραγματικά, και μην σας φανεί υπερβολή, δεν μπορώ να σκεφτώ μια δραστηριότητα που ένας έφηβος θα θελήσει να κάνει και να αναγκαστεί να την αναζητήσει εξωσχολικά γιατί δεν υπάρχει στο σχολείο. Αυτό είναι που κάνει τα παιδιά μας να αισθάνονται το σχολείο μας ως οικογένεια.

Βασίλης Παπαλυμπέρης: Το παν είναι να υπάρχουν επιλογές. Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία είναι σαν μια χύτρα που σκάει και πρέπει να ανοίγεις συχνά πυκνά την βαλβίδα και να την εκτονώνεις. Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο εκείνα θα βρουν κάτι για να διοχετεύσουν την ενέργειά τους. Ο σκοπός μας, λοιπόν, είναι να το κάνουν δημιουργικά και να τους δόσεις επιλογές. Θες να διαβάσεις ένα βιβλίο; Να μάθεις μια δεύτερη ξένη γλώσσα; Να ασχοληθείς με τον αθλητισμό; Να συμμετέχεις σε μια κοινωνική δράση; Να μετέχεις σε ένα debate; Το σημαντικό είναι να δίνεις στην οικογένεια και στο παιδί επιλογές. Και φυσικά όσο δημιουργούνται αιτήματα για νέες ασχολίες τόσο εμείς τα ικανοποιούμε.

Οι μαθητές των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα μετά την αποφοίτηση.
Βασίλης Παπαλυμπέρης: Επομένως, αντιλαμβάνεστε ότι στην πραγματικότητα η επένδυση που κάνουν οι γονείς είναι πολύ μεγάλη. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα που έχει συμβεί πάρα πολλές φορές με αποφοίτους μας είναι ότι όταν αποφασίζουν να σπουδάσουν σε πανεπιστήμια του εξωτερικού, λόγου του βάθους της εκπαίδευσης που έχουν λάβει στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα, κατορθώνουν και τελειώνουν το προπτυχιακό τους πρόγραμμα σε 3 αντί για 4 χρόνια. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, τι σημαίνει αυτό τόσο για την ακαδημαϊκή εξέλιξη του παιδιού, όσο και για την οικονομική κατάσταση της οικογένειας. Αυτό είναι κάτι που σημαίνει ότι οι μαθητές μας έχουν φύγει από εδώ με πάρα πολύ καλές βάσεις και δεν αναφέρομαι μονάχα στο εύρος των γνώσεών τους. Πολλώ μάλλον στην συνέπεια και στο γεγονός ότι τα παιδιά μας έχουν μάθει να δουλεύουν. Όταν, λοιπόν, λέμε ότι το σχολείο μας λειτουργεί με βάσει διεθνή και ευρωπαϊκά πρότυπα το εννοούμε απόλυτα.

Βασίλης Ξυράφας: Οι απόφοιτοί μας που αποφασίζουν να φοιτήσουν στο εξωτερικό διαλέγουν κορυφαία πανεπιστήμια από Αμερική, Αγγλία, Ολλανδία, Γερμανία,Γαλλία. Ο αριθμός των μαθητών αυτών ήταν πάντα σημαντικός και για αυτό το λόγο λειτουργεί στο σχολείο μας ένα γραφείο που ασχολείται αποκλειστικά με την εισαγωγή των μαθητών μας σε πανεπιστήμια του εξωτερικού, είτε διαλέγουν το δρόμο του IB, είτε μετά τις πανελλαδικές τους. Το συγκεκριμένο γραφείο, πέραν των αιτήσεων και των επαφών με τα ιδρύματα, φροντίζει και για την ανά τον κόσμο οργάνωση των αποφοίτων μας. Έτσι, όταν ένας μαθητής μας φεύγει για το εξωτερικό το συγκεκριμένο γραφείο μαζί με τον σύλλογο αποφοίτων θα βρει αποφοίτους των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα οι οποίοι φοιτούν ήδη στην ίδια πόλη και θα τους φέρουν σε μεταξύ τους επαφή, έτσι ώστε ο νέος που ξεκινάει την σταδιοδρομία του να ξέρει ότι έχει ένα σημείο αναφοράς.

Βιωματικά προγράμματα, εκπαιδευτικά προγράμματα, εξωσχολικές δράσεις, Συμπόσια.
Βασίλης Παπαλυμπέρης: Τα βιωματικά προγράμματα είναι ένα θεμελιώδες στοιχείο των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα από την πρώτη κιόλας ημέρα λειτουργίας τους. Είμαι σίγουρος ότι πολλοί ενήλικες θα ενθουσιάζονταν αν συμμετείχαν σε ένα τέτοιο πρόγραμμα. Υπάρχει μια άμεση και μια έμμεση διδασκαλία σε κάθε τέτοιο πρόγραμμα και ο βιωματικός τρόπος μάθησης είναι εν τέλει εξαιρετικά αποτελεσματικός. Τα παιδιά μας, ανάλογα με την εποχή, θα πάνε να μαζέψουν πορτοκάλια, ελιές, σταφύλια. Και κατόπιν θα πάνε στο πατητήρι και θα επισκεφτούν και μια μονάδα εμφιάλωσης βιώνοντας την όλη διαδικασία του πώς από τον καρπό φτάνουμε στο προϊόν. Αυτή είναι μια βιωματική εμπειρία που δεν θα στην ξεχάσουν ποτέ στην ζωή τους.

 

Τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φ.Π.Ψ., της Φιλοσοφικής …

Δημοσιεύτηκε από Εκπαιδευτήρια Γείτονα στις Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2016

Βασίλης Ξυράφας: Το σχολείο στα πλαίσια των δράσεων του έχει αναπτύξει και μια πολύ ιδιαίτερη σχέση με την τοπική κοινωνία. Από εθελοντικούς καθαρισμούς σε παραλίες της περιοχής, ενημερώσεις για τα περιβαλλοντικά θέματα, επισκέψεις σε γηροκομεία, προσφορές δώρων. Είναι βασική προτεραιότητα των δράσεων μας η τοπική κοινωνία. Αποτελεί μέλημά μας να υποστηρίξουμε με κάθε δυνατό τρόπο όσους έχουν ανάγκη. Πολλές από αυτές τις δράσεις μας έχουν έναν φιλανθρωπικό χαρακτήρα και ως εκ τούτου δεν είναι αυτοσκοπός να της διαφημίσουμε και να μιλήσουμε για αυτές.

 

Αγαπητοί απόφοιτοι και φίλοι του σχολείου μας, σας ενηνερώνουμε ότι σήμερα Τετάρτη 02/12 μέλη του ΔΣ του Συλλόγου μας επισκέφτηκαν το σχολείο μας προκειμένου να περάσουν από τις τάξεις τις Γ’Λυκείου και να ενημερώσουν τους φετινούς τελειόφοιτους σχετικά με: ✔️λειτουργία συλλόγου αποφοίτων και την γενική ιδέα ✔️δράσεις ΣΑΕΓ, ομάδα κοινωνικής προσφοράς “Δρω”, περιοδικό “Σκυτάλη”, πρόγραμμα “Κρίκος” ✔️τι σημαίνει να είναι κανείς μέλος τους συλλόγου μας (κάρτα & παροχές) ✅στα παιδιά μοιράστηκαν τα 4 τελευταία τεύχη της “Σκυτάλης”, ενώ έγινε η 1η ανταλλαγή στοιχείων και παρότρυνση για ενίσχυση της δικτύωσης μας ως απόφοιτοι σε επίπεδο σπουδών, με την υποστήριξη του προγράμματος “Κρίκος” του ΣΑΕΓ. ✅Το κλίμα ήταν πολύ θετικό και ελπιδοφόρο…έρχονται πολλά ακόμη.. #saeg_stayconnected #saegteam #geitonas_school

A photo posted by SAEG 2003 (@saeg2003) on

Βασίλης Παπαλυμπέρης: Κατά την γνώμη μου κάθε σχολείο έχει την υποχρέωση να μάθει στο παιδί ότι σ’ αυτή την γη δεν είναι μόνο του. Έτσι, τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα έχουν βραβευτεί για την Εταιρική και Κοινωνική τους Ευθύνη από τον Σύλλογο διαφημιζομένων Ελλάδας, με αφορμή την δράση των «Βιβλιοδρομιών» που είναι αναμφίβολα και η μεγαλύτερή μας δράση. Πρόκειται για έναν Πανελλήνιο διαγωνισμό ανάγνωσης παιδικού λογοτεχνικού βιβλίου. Ήδη διεξάγεται για 18 χρόνια από το σχολείο και μέχρι στιγμής έχουν συμμετάσχει 36.000 μαθητές από όλη την Ελλάδα και την Κύπρο. Είναι ένα πολύ μεγάλο project που καλύπτει σχεδόν το σύνολο της σχολικής χρονιάς. Έχει για εμάς μεγάλο κόστος, αλλά θέλουμε να συνεχίσουμε να το κάνουμε γιατί σε μια χώρα που τα παιδιά δεν διαβάζουν ούτε ένα εξωσχολικό βιβλίο κατά μέσο όρο μέσα σε έναν χρόνο, ένας σοβαρός εκπαιδευτικός οργανισμός οφείλει να κάνει κάτι για αυτό. Είμαστε, λοιπόν, αρκετά υπερήφανοι για αυτό τον διαγωνισμό, ο οποίος έχει και την αιγίδα της ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την Unesco, καθότι τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα είναι μέλος του δικτύου αυτού.

 

Το Σάββατο 5 Μαρτίου, διεξήχθη ο 2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παι…

Δημοσιεύτηκε από Εκπαιδευτήρια Γείτονα στις Πέμπτη, 10 Μαρτίου 2016

Βασίλης Ξυράφας: Είναι πραγματικά δεκάδες τα εκπαιδευτικά προγράμματα που διοργανώνουμε ή συμμετέχουμε κάθε χρόνο. Η συμμετοχή μας στο «MUN – Model of United Nations» – ένας διεθνής διαγωνισμό ρητορικής, ή «η μαθητική ομάδα της βιοηθικής έρευνας», ή το γνωστότερο όλων το «Μαθητικό Συμπόσιο των σχολείων της Unesco» το οποίο μάλιστα έχουμε φιλοξενήσει και στους χώρους μας δύο φορές. Πρόκειται για ένα μαθητικό Συμπόσιο το οποίο διεξάγεται κάθε χρόνο και συμμετέχουν 24 σχολεία από την Ελλάδα και την Κύπρο. Ουσιαστικά είναι ένα δίκτυο Λυκείων, ορίζεται ένα θέμα, προετοιμάζονται οι μαθητές και γίνεται ένα διήμερο συμπόσιο όπου οι μαθητές συζητούν επάνω στο θέμα, βγάζουν τα δικά τους πορίσματα, γίνονται ψηφοφορίες, παρουσιάζεται ένα καλλιτεχνικό πρόγραμμα το οποίο και σχετίζεται με το θέμα του Συμποσίου. Ειλικρινά τα μαθητικά προγράμματα είναι δεκάδες και πολύ ξεχωριστά μεταξύ τους. Αυτό που είναι πολύ σημαντικό είναι ότι η ουσία των δράσεων και των προγραμμάτων έχει πάντα για εμάς έναν ξεχωριστό εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Τίποτα δεν γίνεται απλά για να γίνει. Μια απλή, για παράδειγμα εκδρομή μας, στους χώρους της Αρχαίας Αθήνας, θα συνοδευτεί από ιστορικά και λογοτεχνικά βιβλία για την περιοχή. Κάθε εκδρομή μας είναι μια μορφωτική επίσκεψη. Ακόμα και οι τριήμερες ή οι πενθήμερες εκδρομές μας έχουν τέτοιο χαρακτήρα.

Σχολείο ανοικτό για όλους.
Βασίλης Παπαλυμπέρης: Αυτό που θέλουμε είναι τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα να είναι ανοικτά σε όλους. Όταν μας παίρνουν τηλέφωνο γονείς που σκέφτονται να φέρουν τα παιδιά τους για να κλείσουν ένα ραντεβού, η συνάντηση γίνεται πάντα καθημερινές και όχι σαββατοκύριακο. Ο λόγος είναι ότι η καλύτερη μας διαφήμιση, η ουσία του σχολείου μας είναι το σχολείο μας σε λειτουργία. Οι άδειες ωραίες εγκαταστάσεις δεν λένε τίποτα. Αντίθετα, ένας γονιός που θα έρθει να δει το σχολείο σε ώρα διαλλείματος, ή όταν τα παιδιά τρώνε στο εστιατόριο, ή την ώρα που έχει προπόνηση η ομάδα μπάσκετ, ή όταν γίνεται προπόνηση στην αίθουσα αυτοάμυνας, ή μια τάξη γράφει συλλογικά μια εργασία στην βιβλιοθήκη, θα καταλάβει περί τίνος πρόκειται. Αλλιώς, θα μοιράζαμε απλά ένα προσπέκτους. Είμαστε απόλυτα ανοικτοί και καθαροί απέναντι σε όποιον θέλει να έρθει εδώ και να διαπιστώσει την ποιότητα και το βάθος της εκπαιδευτικής μας προσέγγισης.

Βασίλης Ξυράφας: Επιγραμματικά θα έλεγα ότι είμαστε ένα σχολείο που: 1) Σέβεται την παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά και παράδοση. 2) Εκπονεί και οργανώνει επιμορφωτικά – πολιτιστικά προγράμματα καθώς και εκπαιδευτικά συνέδρια. 3) Πιστεύει ότι ο βασικός μοχλός κάθε εξέλιξης είναι ο άνθρωπος και στην περίπτωση του σχολείου ο εκπαιδευτικός. 4) Πιστεύει στη «δια βίου εκπαίδευση», τη συνεχή επιμόρφωση και την επαγγελματική ανάπτυξη του διδακτικού προσωπικού. 5) Πιστεύει στις αρχές της ανοιχτής επικοινωνίας, της προσωπικής επαφής και των διαπροσωπικών σχέσεων. 6) Οργανώνει τακτικές ενημερωτικές συγκεντρώσεις κατά τάξη ή επίπεδο. Και τέλος, 7) υπηρετεί την ιδέα της συναρμογής με την ευρωπαϊκή και παγκόσμια πραγματικότητα.

Σχολείο (και) για τους γονείς.
Βασίλης Παπαλυμπέρης: Υπάρχει ένα Τρίγωνο στην εκπαίδευση που μπορεί να εγγυηθεί για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα: Το σχολείο, η οικογένεια και το παιδί. Αυτές είναι οι τρεις σημαντικές πλευρές – διαστάσεις και αυτό σημαίνει ότι πολλές φορές χρειάζονται και οι γονείς εκπαίδευση. Το σχολείο όπως και η ίδια η ζωή έχει κανόνες. Επομένως, και η εκπαίδευση των γονέων είναι μέσα στις αρμοδιότητες του σχολείου μας. Γι΄ αυτό το λόγο διοργανώνουμε τις ειδικές θεματικές συναντήσεις με τους ψυχολόγους του Σχολείου, οι οποίες ξεκινούν τον Σεπτέμβρη και τελειώνουν το Ιούνιο. Πρέπει να σας πω ότι στις πολλές τους θεματικές η συμμετοχή είναι πολύ μεγάλη. Μιλάμε για τουλάχιστον 1200 με 1300 επισκέψεις με θέματα από τα πιο απλά μέχρι και τα πιο σύνθετα. Μάλιστα, στις θεματικές αυτές μπορούν να συμμετέχουν και γονείς που δεν είναι γονείς του σχολείου μας. Είναι ανεβασμένες στην σελίδα του σχολείου και αν ένας γονιός θέλει να παρακολουθήσει μια συνεδρία το μόνο που έχει να κάνει είναι να δηλώσει έγκαιρα την συμμετοχή του. Δίνουμε μεγάλη βάση σε αυτές τις θεματικές. Η εμπειρία μας μας έχει αποδείξει περίτρανα το πόσο σημαντικό μέρος του τριγώνου που σας ανέφερα προηγουμένως είναι οι γονείς. Γιατί στο να μεγαλώσεις ένα παιδί δεν υπάρχει εγχειρίδιο χρήσης και εμείς οφείλουμε να είμαστε κοντά τους και να παρέχουμε τόσο από επιστημονικής άποψης συμβουλές, όσο και να τους εκπαιδεύουμε στο να είναι συγχρονισμένοι με το σχολείο για τα καλύτερα αποτελέσματα που μπορούμε να έχουμε στο παιδί.

Βασίλης Ξυράφας: Ξέρουμε πολύ καλά ότι οι γονείς μας εμπιστεύονται ότι πολυτιμότερο έχουν. Και μάλιστα συνάμα με την εμπιστοσύνη τους επενδύουν. Επενδύουν στην μόρφωση, την ασφάλεια, την καλλιέργεια του παιδιού τους.  Ένα σχολείο που σέβεται τον εαυτό του σέβεται τους μαθητές τους και προσπαθεί την επένδυση των γονιών τους να την αποδώσει διπλά και τριπλά. Αυτό δεν το λέμε για να ευλογήσουμε τα γένια μας. Εάν στην εκπαίδευση δεν πορευτείς με απόλυτο σεβασμό σε αυτή την επένδυση δεν έχεις κανέναν λόγο ύπαρξης.

Το κόστος φοίτησης στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα. Μήπως τα πράγματα είναι αλλιώς;
Βασίλης Ξυράφας: Αν καθίσετε και δείτε το κόστος που πρέπει κάθε οικογένεια να καταβάλει σε ένα σχολείο σαν το δικό μας και το δείτε σε σύγκριση με τα παρεχόμενα προγράμματα, τόσα για τα παιδιά, όσο και για τους ίδιους τους γονείς θα διαπιστώσετε ότι δεν είναι κάτι καθόλου «ακριβό». Οι δυνατότητες είναι απεριόριστες και η ομπρέλα των προσφερόμενων υπηρεσιών πολύ μεγάλες. Το παιδί μπορεί να κάνει Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Κινεζικά, Ρώσικα, Ιταλικά και να πάρει και τα αντίστοιχα πτυχία χωρίς καμία περαιτέρω επιβάρυνση. Επίσης, για τα μεγαλύτερα παιδιά η όποια μαθησιακή δραστηριότητα της ημέρας θέλουμε να σταματάει εδώ στο σχολείο μας. Έτσι, έχουμε ενισχυτικά μαθήματα μέσα στο σχολείο που σημαίνει ότι οι μαθητές του Λυκείου μας δεν έχουν καμία ανάγκη για ιδιαίτερα μαθήματα ή φροντιστήρια.

Βασίλης Παπαλυμπέρης: Είναι λογικό να συζητάμε συχνά για το οικονομικό. Ζούμε σε μια δύσκολη εποχή για όλο τον κόσμο, για την ίδια την χώρα. Μια τιμή όμως από μόνη της δεν λέει τίποτα. Υπάρχει πάντα μια «σχετικότητα» ανάλογα με το τι παίρνεις. Και για να πεις αν κάτι είναι φτηνό, ή ακριβό πρέπει να μπορείς να αξιολογήσεις τι είναι αυτό που παίρνεις. Εμείς, λοιπόν, εδώ στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα θεωρούμε ότι οι παροχές του σχολείου μας είναι τόσο πολυεπίπεδες που καλύπτουν ένα τεράστιο εύρος των αναγκών και άρα των εξόδων ενός παιδιού. Αθλητισμός, πολιτισμός, διατροφή, εκπαίδευση, μάθηση, δράσεις, ξένες γλώσσες, επικοινωνία. Φυσικά, προσπαθούμε να βελτιωνόμαστε. Το καλύτερο είναι πάντα εχθρός του καλού.

Info: http://www.geitonas.edu.gr/